نوشته شده توسط : javaneh

همان طور که می دانید ، آتلیه ها استودیوهای عکاسی بزرگی هستند که می توان در آن تصاویر جذابی به ثبت رساند. پلمپ دفاتر امروزه ، از آتلیه در موارد بسیاری نظیر برگزاری جشن های عقد و عروسی، جشن نوزادی ، مراسم ولیمه ، مراسم یادبود و ترحیم و همچنین در گرفتن عکس های یادگاری خانوادگی و ... استفاده می شود و به همین دلیل ، این صنعت یکی از هنرهای پردرآمد به شمار می آید.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید ، از طریق ثبت نمودن برند آتلیه و کسب شهرت و اعتبار، می توانید از مشتریان وفاداری برخوردار شوید که خدمات شما را با برندتان می شناسند و برای کسب و کارتان سود به همراه می آورند. از سویی دیگر، با ثبت برند ، میتوانید از حمایت های قانونی که در قانون برای آن بیان شده است ، استفاده کنید. یکی از مهم ترین مزایایی که با برند از آن بهره مند می شوید، جلوگیری از سوء استفاده دیگران از برند ویژه شما است که به ثبت رسیده است.
البته ، برای اینکه برند شما در بازار جایگاه خوب و مناسبی پیدا کند باید به این موارد توجه داشته باشید :
* برند باید معرف کیفیت محصول یا خدمت و ویژگی های آن باشد.
* برند باید متمایزکننده خوبی برای خدمات باشد.
* برند باید تازگی داشته باشد و خلاقانه باشد.
* برند مورد نظر، نباید سابقه ثبت و استعمال توسط دیگران را داشته باشد.
* برند باید همراه با دیزاین و ظرایف شکلی باشد و نباید تنها نمادهای ساده ای باشد.
* پیام محصول یا خدمت را به مشتری برساند.
* تلفظ آن آسان باشد.
*جذاب باشد و ترغیب مشتری را به خود جلب کند.
* گمراه کننده نباشد.
یادآوری می گردد که :
- نام اسامی مشهور قابل ثبت نمی باشد.
- نام مناطق جغرافیایی قابل ثبت نمی باشد.
- واژه های توصیف کننده و کیفی مثل " با کیفیت " ، " جدید " ، " کلاسیک " و ... نمی توانند به انحصار شما دربیایند. بنابراین نمی توان آن ها را به ثبت رساند.

• مدارک لازم جهت اقدام به ثبت برند

هر شخص اعم از حقیقی یا حقوقی ، چنانچه مدارکی دال بر فعالیت در زمینه خدماتی خاص داشته باشد می تواند در همان زمینه تقاضای ثبت کردن برند نماید. البته برای ثبت کردن برند پیش از هر اقدامی می بایست از برند مورد نظرتان استعلام بگیرید. با استعلام برند قبل از ثبت می توان از اسامی، طرح ها و شکل های برندهایی که قبلاَ ثبت شده اند به همراه نوع کالا یا خدمات و طبقه ثبت شده در آن اطلاع پیدا کرد. این اقدام باعث صرفه جویی در زمان و هزینه هایتان خواهد شد. لازم به یادآوری است ، مشاوران مجرب ما در فکربرتر می توانند در حداقل زمان ممکن پاسخ استعلام برند مورد نظر شما را اعلام نمایند.
مدارک لازم برای ثبت حقیقی برند به قرار ذیل است :
1- شناسنامه و کارت ملی متقاضی ثبت ( کارت ملی پشت و رو از تمامی صفحات شناسنامه کپی برابر اصل تهیه شود )
2- ارائه مدرک گواهی عدم سوء پیشینه معتبر ( سوء پیشینه را می توان از دفاتر پلیس + 10 تهیه نمود )
3- ارائه نمونه تصویر از برند تهیه شده 10* 10
4- چنانچه برندتان دو بعدی و یا سه بعدی است باید در چند زاویه تصاویر تهیه و ارائه شود.
5- چنانچه برندتان شامل حروف لاتین و انگلیسی است ، برای ثبت کردن برند باید کارت بازرگانی نیز ارائه شود.
6- ارائه پروانه بهره برداری یا جواز کسب
7- چنانچه امور ثبت برند توسط نماینده و یا وکیل قانونی انجام شود ، صورت وکالتنامه رسمی می بایست همراه مدارک ارسال گردد.

مدارک لازم برای ثبت حقوقی برند 

1- ارائه مدارک ثبتی شرکت که مشخص کننده شخصیت حقوقی باشد.
2- ارائه اساسنامه و روزنامه رسمی که آگهی تاسیس در آن منتشر شده باشد.
3- ارائه کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی اعضای هیئت مدیره و نماینده منتخب هیئت مدیره
4- ارائه نمونه تصویر از برند تهیه شده
5- چنانچه برندتان دو بعدی و یا سه بعدی است باید در چند زاویه تصاویر تهیه و ارائه شود.
6- در صورتی که برندتان شامل حروف لاتین و انگلیسی است باید کارت بازرگانی نیز ارائه شود.
7- ارائه پروانه بهره برداری و جواز کسب
8- در صورتی که امور ثبت کردن برند توسط نماینده و یا وکیل قانونی انجام می شود صورت وکالتنامه رسمی همراه مدارک ارسال گردد.
پس از تهیه مدارک مورد نیاز ، می بایست اقدام به بارگذاری اطلاعات در سایت اداره مالکیت معنوی نمایید. در صورت عدم تقص ثبت شما با موفقیت به پایان می رسد. اما چنانچه نقص و ایرادی در اطلاعات شما وجود داشته باشد، شما باید قبل از رد اظهارنامه ثبت ، اقدام به رفع نقص نمایید.
درخواست شما توسط کارشناسان مربوطه بررسی می شود و در صورت داشتن شرایط لازم با آن موافقت خواهد شد. در مرحله بعد، می بایست اصل مدارک تسلیم اداره مالکیت معنوی گردد. سپس باید برند ثبت گردد و موضوع آن در روزنامه آگهی شود. پس از انتشار آگهی ثبت علامت ، ظرف 30 روز از تاریخ انتشار، در صورتی که نسبت به تقاضای ثبت علامت اعتراض نشده باشد ، می توان نسبت به آگهی ثبت نوبت دوم اقدام نمود.
ذکر این نکته ضروری است که ، هزینه های مربوط به ثبت برند و نشان تجاری، با مراجعه به سامانه نامبرده باید اینترنتی پرداخت گردد. بنابراین داشتن رمز دوم الزامی است .
شایان ذکر است ، شما می توانید در کنار برندتان ، لوگو نیز به ثبت برسانید. لوگو یکی از ابزارهای مهم در شناخت برند است. اشخاص حقیقی یا حقوقی می توانند برای تمایز محصولات و خدمات خود اقدام به ثبت لوگو نمایند. لوگو از طریق بصری با مخاطب ارتباط برقرار نموده و موجب می شود تا مشتری با دیدن علامت گرافیکی محصول در هر جا به سرعت آن را تشخیص دهد.



:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

 لازمه وجود تعاونی ، ثبت آن است. یکی از مدارکی که باید برای ثبت تعاونی به مرجع ثبت تسلیم شود و بدون آن ثبت تعاونی ممکن نیست ، اساسنامه است.مراحل تغییرآدرس شرکت اساسنامه حاوی نکات و مقرراتی است که نوع شرکت تعاونی و موضوع و حدود فعالیت آن، مراجع تصمیم گیری و مدیریت و نظارت شرکت و وظایف و اختیارات آن ها و حقوق و تکالیف اعضا را تعیین می کند .

تصویب اساسنامه شرکت در اولین مجمع عمومی عادی و با اکثریت حداقل دو سوم آرای اعضای حاضر در آن صورت می گیرد. اساسنامه شرکت ، باید شامل نکات ذیل باشد :
- نام شرکت با قید کلمه تعاونی ؛
- نوع شرکت و نوع فعالیت ؛
- هدف شرکت ؛
- موضوع و حدود عملیات ؛
- قلمرو جغرافیایی شرکت ؛
- مدت شرکت ؛
- مرکز اصلی عملیات و نشانی ؛
- سرمایه شرکت ؛
- شرایط ورود به عضویت ، مرجع قبول عضو ، موارد خروج از عضویت ، شرایط اخراج عضو و مرجع تصمیم گیری در اخراج، حقوق و تکالیف اعضا ؛
- مجامع عمومی شرکت ؛
- هیئت مدیره و مدیر عامل ؛
- بازرس یا بازرسان ؛
- مقررات مالی ؛
- مقررات مختلف از قبیل مقررات راجع به عضویت شرکت در اتحادیه های تعاونی ؛
- ضوابط ادغام شرکت با شرکت تعاونی دیگر ؛
- موارد انحلال شرکت تعاونی و طرز تصفیه .
هر گونه تغییری که بعداَ در اساسنامه یا در اعضای هیئت مدیره، بازرسان و مدیرعامل تعاونی یا در سرمایه آن صورت گیرد ، باید به مرجع ثبت تعاونی اعلام شود. تغییر آن در حدود مقررات قانون بخش تعاونی در صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده است که باید به تصویب لااقل سه چهارم اعضای حاضر در آن برسد.
با ثبت تعاونی، اساسنامه و سایر اسناد تعاونی که به مرجع ثبت تسلیم شده است، رسماَ تسجیل می گردد و حقوق و تکالیف اعضا و مسئولان آن موقعیت رسمی پیدا می کند.
مرجع ثبت پس از ثبت تعاونی و انتشار آگهی آن ، باید رونوشتی از آگهی ثبت و اساسنامه ممهور به مهر خود را به وزارت تعاون ( اداره کل یا اداره تعاون ) ارسال کند.
• اساسنامه اتحادیه تعاونی
هر اتحادیه تعاونی ، باید اساسنامه داشته باشد. اساسنامه مشتمل بر مطالب و مقرراتی است که نوع و موضوع و حدود فعالیت اتحادیه و مراجع تصمیم گیری و مدیریت و نظارت اتحادیه و وظایف و اختیارات آن ها و نیز حقوق و تکالیف اعضا را تعیین می کند. اساسنامه اتحادیه تعاونی، باید مشتمل بر مطالب زیر باشد :
- نام اتحادیه با قید کلمه " تعاونی " و شهرستانی، استانی یا مرکزی بودن آن ؛
- اهداف اتحادیه ؛
- موضوع فعالیت ؛
- مدت اتحادیه ؛
- حوزه عملیات ؛
- مرکز اصلی و نشانی ؛
- سرمایه و سهام : ( مقدار سرمایه – تعداد سهام – مبلغ لازم الاتادیه هر سهم – نوع سهام – مدت و طریق پرداخت وجوه تعهدی سهام – شرایط انتقال سهام و غیره )
- مقررات راجع به عضویت : ( شرایط ورود به عضویت – مرجع قبول عضو – موارد خروج از عضویت و اخراج عضو – مرجع تصمیم گیری در اخراج و غیره ) .
- ارکان اتحادیه ، مرکب از :
- مجامع عمومی : ( انواع مجامع عمومی و مقررات راجع به آن ها، از قبیل مقررات راجع به دعوت – نصاب لازم برای رسمیت جلسات – اکثریت لازم برای تصمیم گیری و انتخاب اعضای هیات مدیره و هیات بازرسی – صلاحیت ها یعنی وظایف و اختیارات مجامع عمومی و غیره )
- هیات مدیره ( تعداد اعضای اصلی و علی البدل – وظایف و اختیارات هیات مدیره – مقررات مربوط به اعمال مدیریت 0 انتخاب مدیرعامل – شرایط لازم برای انتخاب شدن به عضویت هیات مدیره و سمت مدیرعاملی ).
- هیات بازرسی ( تعداد اعضای اصلی و علی البدل – شرایط لازم برای انتخاب شدن – وظایف و اختیارات و غیره ) .
- مقررات مالی ( سال مالی اتحادیه – مقررات راجع به تهیه ترازنامه و حساب سود و زیان – سود ویژه سالانه و ترتیب تخصیص آن به امور مختلف – طرز تقسیم سود قابل تقسیم و غیره )
- مقررات مختلف از قبیل مقررات راجع به تغییر اساسنامه – حل اختلافات و غیره .
چند مطلب :
1. تهیه اساسنامه اتحادیه و پبشنهاد آن به اولین مجمع عمومی عادی برای بررسی و تصویب ، بر عهده هیات موسس می باشد.
2. طرح اساسنامه ، یعنی نمونه اساسنامه ای که به وسیله هیات موسس تکمیل شده است.
3. همان طور که اشاره شد، تصویب اساسنامه اتحادیه، در صلاحیت " اولین مجمع عمومی عادی " که در بدو تاسیس اتحادیه، تشکیل می شود قرار دارد و تصویب آن با اکثریت حداقل دو سوم آراء حاضر در آن انجام می شود.
4. اساسنامه مصوب، برای همه اعضای اتحادیه، حتی افرادی که در جلسه حاضرند و به آن رای نمی دهند و کسانی که در جلسه حضور ندارند، لازم الرعایه است.
5. داوطلبان عضویتی که با اساسنامه مصوب موافق نباشند، می توانند در همین جلسه ، درخواست عضویت خود را پس بگیرند و در این صورت باید از جلسه خارج شوند.
6. استرداد عضویت از طرف داوطلبان عضویتی که با اساسنامه مصوب موافقت نداشته باشند، باید در همان جلسه " اولین مجمع عمومی عادی " که اقدام به تصویب اساسنامه می کنند، صورت گیرد. می توان گفت که خارج از جلسه مذکور، استرداد درخواست عضویت ، قابل قبول نخواهد بود. استرداد عضویت باید بعد از تصویب شدن اساسنامه و قبل از شروع اقدامات مجمع درباره سایر موارد دستور جلسه ، از قبل انتخاب اعضای هیات مدیره و هیات بازرسی و غیره ، صورت گیرد و کسانی که به استرداد درخواست عضویت خود اقدام کرده اند، باید بلافاصله جلسه مجمع را ترک کنند ؛ زیرا حضور این افراد در جلسه مجمع یا مشارکت آن ها در بررسی موارد دیگر دستور جلسه مجمع ، به علت اینکه از ردیف داوطلبان عضویت خارج شده اند ، غیرقانونی خواهد بود. در صورت حضور افراد مزبور در جلسه و ابراز رای، غیر از تصمیم راجع به تصویب اساسنامه سایر تصمیمات مجمع ، از درجه اعتبار ساقط خواهد بود.

https://danasabt.ir/


7. نمونه اساسنامه اتحادیه تعاونی، بنا به تجویز بند 2 ماده 66 قانون بخش تعاونی، به وسیله وزارت تعاون تهیه و تدوین شده و در اختیار هیات موسس اتحادیه و سایر مراجعه کنندگان ، گذاشته می شود. وزارت تعاون ، علاوه بر نمونه اساسنامه ، برای تسهیل جریان امور مربوط به تعاونی ها، فرم هایی را نیز تهیه کرده است.
8. به موجب نمونه اساسنامه، هیچ یک از اعضای هیات مدیره ، نمی تواند سمت بازرسی یا مدیریت عامل یا عضویت هیات مدیره اتحادیه تعاونی دیگری را با موضوع و فعالیت مشابه بپذیرد، به عبارت دیگر ، عضویت در هیات مدیره یک اتحادیه با سمت های بازرسی و مدیریت عاملی و عضویت در هیات مدیره اتحادیه تعاونی مشابه " مانعه الجمع " است.
9. اعضای هیات مدیره و هیات بازرسی، اعم از اصلی و علی البدل، به تعدادی که در اساسنامه قید شده است، انتخاب می شوند.
10. تغییر موادی از اساسنامه ممکن است . این امر در صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده اتحادیه است، ولی تغییراتی که به وسیله این مجمع در اساسنامه داده می شود قابل اجراست که به تایید وزارت تعاون رسیده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

خلاصه فواید

  • افزایش آرامش و کاهش استرس .
  • بهبود اعتماد به نفس و عزت نفس .
  • تقویت قلب و گردش خون .
  • بهبود عملکرد کبد و کلیه .
  • بهبود مشکلات گوارشی .
  • کاهش التهاب و درد .
  • بهبود کیفیت خواب .
  • ایجاد تعادل و هماهنگی در چاکرای قلب .

تورمالین در دوران گذشته ، به احتمال زیاد با سایر سنگ های قیمتی مشابه رنگ ، مانند  زمرد سبز ، یاقوت قرمز و توپاز زرد اشتباه گرفته می شد .

نام “تورمالین” نشان دهنده این شکوه رنگارنگ است .

این کلمه از کلمه تورمالی سریلانکا گرفته شده است  . خواص لاجورد درطب سنتی می تواند به عنوان “سنگ با رنگ های مخلوط” یا “ریگ های قیمتی” ترجمه شود .

سریلانکا به خاطر  تورمالین های زیبای البیتی اش معروف است که در هر سایه ای از رنگین کمان می آین د.

شرکت هند شرقی هلند برای اولین بار در سال 1602 از سریلانکا بازدید کرد و سپس کنترل خط ساحلی جزیره را از سال 1640 تا 1789 به دست گرفت .

در میان واردات بسیاری را که شرکت هند شرقی هلند به اروپا آورد سنگ های قیمتی درخشان بود .

قدیمی‌ترین رکورد در مورد قدرت شفابخش تورمالین مربوط به لاپیداری است که در سال 1632 منتشر شد و تورمالین را « سنگ خرد ، شفافیت و مقاوم در برابر همه هوس‌های سرنوشت نامید .

گاهی اوقات به آن Verdelite نیز می گویند .

Verde در زبان های ایتالیایی ، اسپانیایی و دیگر زبان های لاتین به معنای “سبز” است .

گاهی اوقات ممکن است به این تورمالین ها “تورمالین برزیلی” یا “تورمالین آفریقایی” گفته شود که به نظر می رسد به منشأ آن اشاره دارد .

 

فواید سنگ تورمالین سبز – خواص درمانی Green Tourmaline

فواید سنگ تورمالین سبز چیست – خواص درمانی Green Tourmaline – خاصیت .

تورمالین سبز سنگی از شادی و قدردانی برای شگفتی زندگی و شکوه عشق است .

این ما را مستقیماً با نشانه های شفابخش زمین پیوند می دهد .

تورمالین سبز دارای انرژی مردانه یانگ است که شفقت فعال را القا می کند .

ما را ترغیب می کند که در این دنیای فیزیکی شیرجه بزنیم ، با دیگران ارتباط برقرار کنیم و اتفاقات زیبایی را در زندگی واقعی رقم بزنیم .

حالات بسیار مفید و سالمی دارد که چاکرای قلب و احساسات را گسترش می دهد .

 

خواص سنگ تورمالین سبز چیست – فواید درمانی Green Tourmaline – خاصیت

خواص سنگ تورمالین سبز چیست – فواید درمانی Green Tourmaline – خاصیت .

تورمالین سبز حالات شاد و شجاعانه ای دارد .

تا از ممانعت‌های خود دست برداریم و برای امتحان کردن چیزهای جدیدی در زندگی آماده شویم .

تا هر وقت زمین خوردیم دوباره بلند شویم .

تورمالین سبز به ما کمک می کند تا تغییر را به عنوان یک فراخوان برای ماجراجویی ببینیم ، نه چیزی برای ترس یا وحشت .

که نسبت به خود و همچنین با دیگران مهربان باشیم.

الهام بخش صبر ، اعتماد ، احساس تعلق است و ما را واقعاً علاقه مند به آشنایی با افراد دیگر و کمک به پیشرفت همه می کند .

تورمالین سبز کلاستروفوبیا را کاهش می دهد و به کاهش محرک های عاطفی و حملات پانیک کمک می کند .

تورمالین سبز سنگی برای متعادل کردن احساسات – Green Tourmaline

Green Tourmaline – تورمالین سبز سنگی برای متعادل کردن احساسات .

تورمالین سبز به ما کمک می کند تا آرام شویم .

آرامش داشتن به کاهش تأثیر منفی نفس ما کمک می کند و در عین حال جنبه های مثبت تر را زنده نگه می دارد .

تورمالین سبز الهام بخش تفکر سازنده و حل خلاقانه مشکلات است .

تا به ما کمک کند راه حل های ممکن زیادی را برای یک مشکل ببینیم .

سپس با توجه به دانش و نظام ارزشی فعلی خود بهترین گزینه را انتخاب کنیم .

https://chaav.ir/about-us

کمال گرایی را کاهش می دهد و به ما کمک می کند تا بپذیریم که زندگی یک کار مداوم در حال پیشرفت است تا بتوانیم از سفر لذت ببریم .

تورمالین سبز ذهن های بیش فعال را آرام می کند و اضطراب را کاهش می دهد .

تا کمک کند صادقانه گذشته خود را بررسی کنیم ، با پیشرفت فعلی خود تشویق شویم و مشتاق باشیم تا آینده ای بهتر برای همه خلق کنیم .



:: بازدید از این مطلب : 275
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

آیا سرکه برای دندان خوب است؟

 

شستشوی دهان با سرکه سیب یکی از روش‌های خانگی است که افراد برای سفید کردن دندان‌های خود از آن استفاده می‌کنند. دندانپزشک زن در رشت توجه داشته باشید که این ماده می‌تواند به تنهایی و یا به صورت ترکیبی با جوش شیرین و سایر مواد دیگر استفاده شود.
متأسفانه، سرکه سیب اسیدی مضر است. این در حالی است که برخی از سرکه‌ها حاوی پراکسید هیدروژن هستند که وقتی روی دندان‌ها قرار می‌گیرند، اثر سفید کنندگی دارند. اما سرکه سیب با توجه به خاصیت اسیدی که دارد، می‌تواند به لایه محافظ دندان آسیب برساند. توجه داشته باشید که سرکه سیب یک ماده با اثری شبیه به نوشابه است؛ به همین دلیل هم برای سفید کردن دندان، زیاد توصیه نمی‌شود.
مینای دندان لایه محافظ بیرونی دندان است که از لایه‌های داخلی دندان در برابر دما و اثرات مخرب پلاک و اسیدها محافظت می‌کند. متأسفانه، مینای دندان یک سلول زنده نیست و با از بین رفتن آن، بدن دیگر قادر به جایگزینی آن نیست.
مطالعات انجام شده در سال 2014 نشان داده است که سرکه سیب، سرکه سفید و پراکسید هیدروژن همگی دارای اثرات سفید کنندگی دندانی هستند؛ با این وجود تاثیری در جرم گیری دندان ندارند. با این حال، سرکه می‌تواند آسیب جدی به سطح دندان وارد کند. تحقیقات نشان داده‌اند که سرکه سفید بیشترین اثرات مخرب را دارد. با توجه به مطالب ارائه شده می‌توان نتیجه گرفت که استفاده از سرکه سیب برای جرم دندان و یا سایر اهداف، گزینه مناسبی نیست.

مضرات سرکه برای دندان

مانند همه سرکه‌ها، سرکه سیب نیز اسیدی است. توجه داشته باشید که مصرف سرکه برای دندان هر فردی مضراتی به همراه دارد. این مضرات می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  1. آسیب به مینای دندان و ایجاد پوسیدگی

     مصرف بیش از حد غذاها و نوشیدنی‌های اسیدی می‌تواند به مرور زمان مینای دندان را ضعیف کرده و به طور بالقوه منجر به پوسیدگی دندان شود.
  2. ایجاد درد دندانی

     در ابتدا ممکن است افراد متوجه نشوند که مینای دندانشان آسیب دیده است. اما به مرور زمان با بدتر شدن آسیب، دندان‌ها ممکن است شروع به درد کنند.
  3. حساسیت دندان نسبت به مواد غذایی مختلف

     گاهی اوقات هم دندان‌ها ممکن است نسبت به غذاهای شیرین و دمای سرد یا گرم حساس شوند.
  4. ایجاد حفره در دندان

     دقت داشته باشید که اگر این آسیب ادامه‌دار باشد، در نهایت ممکن است حفره‌هایی بر روی دندان‌ها ایجاد شوند که نیاز به پر کردن داشته باشند.

توجه: خطر پوسیدگی دندان زمانی بالاتر است که فرد مرتباً سرکه سیب رقیق نشده مصرف کند. رقیق کردن سرکه یا مصرف آن به عنوان بخشی از یک وعده غذایی این خطر را کاهش می‌دهد. به طور کلی سفيد كردن دندان با سركه پیشنهاد نمی‌شود.

جرم گیری دندان با ذغال

 

ذغال در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین ترکیبات در لوازم آرایشی و بهداشتی است. تبدیل شدن ذغال به یک جزء مهم در زیبایی و آرایش باعث شده است تا برخی افراد نیز به خاطر سفید کردن دندان‌های خود از آن استفاده کنند. خیلی از افراد این تصور را دارند که این ترکیب می‌تواند برای جرم گیری دندان موثر باشد؛ به همین دلیل هم شاید به کمک آن به جرم گیری دندان‌ها بپردازند.
ذغال فعال در خمیر دندان‌های ساخته شده با این ترکیب، ممکن است به حذف لکه‌های سطح روی دندان‌های شما کمک کند. با این حال، هیچ مدرکی برای اثبات دقیق این موضوع وجود ندارد. در حالی که ذغال مزایای متعددی دارد، شواهد علمی کافی وجود ندارند که نشان دهند این ماده باعث جرم گیری دندان به شیوه قوی و در نهایت سفید کردن دندان‌ها می‌شود. چیزی که مشخص است این است که این روش نمی‌تواند جای جرم گیری دندان و یا بلیچینگ را بگیرد.
البته تفاوت بلیچینگ با جرم گیری را نیز برای سفید کردن دندان‌ها باید در نظر گرفت.

جرم گیری دندان با نمک

 

یکی از شناخته شده‌ترین درمان‌های خانگی برای از بین بردن جرم و زردی دندان‌ها، جرم‌گیری با نمک است. از آنجایی که نمک به ویژه نمک دریایی حاوی چیزی بالغ بر 60 عنصر مورد نیاز برای بدن است. می‌توان گفت این ماده ضروری، خواص منحصر به فرد بی شماری را برای هر یک از ما به ارمغان می‌آورد.
لازم به ذکر است که نباید این تصور را داشته باشید که استفاده از نمک همواره تمام جرم و پلاک‌های موجود در سطح دندانتان را از بین می‌برد. به همین دلیل هم نباید چکاپ‌های دندانپزشکی خود را فراموش نکنید.

جرم گیری دندان با زنجبیل

 

در گذشته‌های دور زنجبیل را با خواص سالم و سفید نگه داشتن دندان‌ها می‌شناختند. البته که زنجبیل دارای خواص و فواید بی شماری است؛ اما این گونه مواد طبیعی تأثیر چندانی در سفید شدن دندان‌ها و همچنین از بین بردن جرم‌های دندانی ندارند.
در واقع خواص ضد التهابی زنجبیل به حمایت از بافت سالم دهان کمک می‌کند. به همین دلیل هم با کاهش التهاب، پایه و اساس لبخند سالم را مهیا می‌کند.
اضافه کردن زنجبیل به غذاهای خوش طعم باعث تقویت خاصیت ضد التهابی شده و در سفید شدن دندان نیز تأثیر دارد. دقت داشته باشید که خاصیت سفیدکنندگی زنجبیل آنقدری نیست که خیلی نمایان باشد. ممکن است در دراز مدت و در اثر استفاده از این ماده، دندان‌های شما کمی نسبت به گذشته سفیدتر شوند.

https://drshamsdentist.com/%D9%84%D9%85%DB%8C%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

جرم گیری دندان با جوش شیرین

 

لازم به ذکر است که جرم گیری دندان با جوش شیرین امکان‌پذیر نیست. اما از دسته موادی است که می‌تواند در فاز تجمعی پلاک‌های میکروبی، به عنوان پاک کننده مورد استفاده قرار بگیرد.
با این وجود استفاده از آن می‌تواند به سلامت بافت لثه و دندان‌ها آسیب برساند، به همین منظور توصیه می‌شود از جوش شیرین به عنوان یک روش خانگی برای جرم گیری دندان‌های خود استفاده نکنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

• خصیصه استقلال وجودی مارک یا علامت

مارک یا علامت تجاری، صنعتی یا خدماتی پس از آن که پا به عرصه وجود گذاشت و طبق ضوابط قانونی در مرجع صلاحیت دار به ثبت رسید، وجودی مستقل و غیر وابسته به عوامل ایجادی آن پیدا می کند.ثبت شرکت به عبارت دیگر با وجود این که حقوق ناشی از مارک، برای شکل گیری نیاز به تحقق خصوصیاتی دارد و اثر هر علامت تجاری یا مارک تولید و عرضه خدمات ، منحصر و محدود یا مرتبط است به موضوعات یا نوع تولید کالا و یا نوع فعالیت اقتصادی یا خدماتی که در اظهارنامه و درخواست ثبت مالک عنوان شده است ، ولی وقتی مارکی به ثبت رسیده دیگر به موضوعات مارک یا صاحب آن کاملاَ وابسته نخواهد بود. بلکه به نحوی استقلال پیدا می کند، به طوری که ادامه وجود آن با کیفیت محصولاتی که تولید و به بازار عرضه می شود و یا با کیفیت ارائه خدمات و حتی به صلاحیت صاحب مارک و یا سایر شرایط صحت که برای ثبت مارک لازم بوده وابستگی نخواهد داشت و در نتیجه جز در موارد خاص و استثنایی هیچ علامت یا مارکی، به علت تنزل کیفیت تولیدات یا ارائه خدمات یا سلب صلاحیت یا عدم صلاحیت مالک مارک در عرضه کالا و ارائه خدمات ، ابطال نمی گردد و یا مانع تمدید اعتبار آن نخواهد بود.
البته در بررسی درخواست ثبت مارک یا علایم تجاری ، صنعتی یا خدماتی نیز ، کیفیت تولید یا ارائه خدمات موضوع اظهارنامه و صلاحیت متقاضی ثبت علامت تجاری یا مارک ، در انجام فعالیت تجاری یا عرضه محصول یا خدمات مورد توجه قرار نخواهد گرفت و فقط موضوعات یا فعالیت های خلاف نظم عمومی، اخلاق حسنه و بهداشت و سلامت عمومی از موانع پذیرش درخواست علامت ثبت مارک محسوب است و تقاضای ثبت آن رد خواهد شد.
در نظام فعلی حقوق ایران نیز با توجه به بند ب ماده 32 قانون جدید ثبت اختراعات ، طرح های صنعتی و علایم تجاری مصوب 1386 وضع بر همین منوال است و علایم خلاف موازین شرعی یا نظم عمومی یا اخلاق حسنه قابل ثبت نیست ولی ماهیت یا کیفیت واقعی و عملی موضوع مارک که محصول یا خدمات است شرط صحت درخواست ثبت مارک قلمداد نشده است.
ماده 7 کنوانسیون پاریس مصوب 1883 در این زمینه چنین عنوان کرده است :
" کیفیت محصولی که علامت کارخانه یا نشانی تجاری باید روی آن الصاق گردد، نمی تواند در هیچ مورد مانع ثبت علامت مزبور شود ."
منظور ماده مذکور این است که چگونگی ماهیت و کیفیت محصولی که علامت صنعتی یا تجاری معرف محصول مزبور و وسیله تمایز آن از محصولات مشابه است ، در هیچ مورد مانع ثبت آن نیست. در نظام حقوقی فرانسه با توجه به ماده 7 کنوانسیون پاریس و بند چهارم ماده 15 موافقتنامه در زمینه مالکیت فکری وابسته به تجارت مصوب 15 دسامبر 1992، اصل عدم وابستگی یعنی استقلال مارک ، پذیرفته شده است.
طبق مستبط از مواد اشاره شده، مارک یا علامت تجاری به موضوع و نوع فعالیت های تولیدی و خدماتی آن، چندان وابستگی ندارد. یعنی در عین حال که علامت تجاری به موضوع تولید کالا و یا فعالیت خدماتی مندرج در اظهارنامه تنظیمی و ارسالی به مرجع صالح برای ثبت ، ارتباط دارد و اثر حقوقی یا حق اولویت ناشی از مارک وابسته به قلمرو نوع فعالیت اقتصادی و تمایز بخشی آن از فعالیت های مشابه آن است ، اما علامت به کیفیت تولیدات یا ارائه خدمات و یا حتی صلاحیت متقاضی، وابستگی ندارد و در واقع از این جهت موجودی مستقل است و به عبارتی ممکن است مارکی یا علامتی به طور قانونی و با جمع شرایط لازم به ثبت برسد ولی دارنده و یا مالک مارک ، صلاحیت یا اجازه بهره برداری از آن را نداشته باشد.

https://danasabt.ir/%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%b3%d8%b1%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%87-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa/


به طور مثال ممکن است مارکی یا علامتی برای تولید محصولات یا خدماتی به ثبت برسد ولی صاحب علامت هنوز نتوانسته باشد مجوز بهره برداری از مراجع صالح تحصیل کند با این حال ، مارک وجود خارجی دارد. ماده 1- 711 قانون مالکیت فکری و صنعتی فرانسه در زمینه مارک عنوان کرده است که مارک برای متمایز کردن تولیدات یا خدمات موضوع آن به کار می رود ولی به این مفهوم نیست که لزوماَ صاحب مارک ثبت شده، مجاز به انجام فعالیت های آن خواهد بود ولی حق تقدم و اولویت صاحب امتیاز یا دارنده مارک محفوظ است و در برابر تجاوز به این حق و تقلید از مارک مزبور حق دفاع دارد و می تواند از تقلید یا تجاوز به مارک ثبت شده جلوگیری کند و برای حفظ حقوق خود به مراجع صلاحیت دار قضایی مراجعه و علیه متجاوز شکایت یا اقامه دعوی نماید.



:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

 

خلاصه‌ فواید
  • جلب آرامش و صلح .
  • کاهش استرس و اضطراب .
  • تقویت تمرکز و هوشیاری .
  • کمک به بهبود مشکلات تنفسی .
  • تقویت سیستم ایمنی بدن .
  • تقویت اعتماد به نفس و عزت نفس .
کوارتز دودی برای چه افرادی مفید است ؟
  • افرادی که به دنبال افزایش تعادل و میانه روی و تمرکز هستند . گالری چاو کوارتز دودی یک سنگ زمین است که به فرد کمک می کند تا احساس آرامش و ثبات بیشتری داشته باشد .
  • می تواند برای افرادی که در موقعیت های اجتماعی یا در محل کار احساس اضطراب یا عدم اطمینان می کنند مفید باشد .
  • افرادی که به دنبال بهبود سلامت جسمی و روانی خود هستن د. کوارتز دودی به بهبود سلامت گوارش، کلیه ها، و سیستم ایمنی بدن کمک می کند. همچنین به کاهش استرس و اضطراب ، بهبود خواب ، و افزایش تمرکز کمک می کند .
  • افرادی که به دنبال محافظت از خود در برابر حالت های منفی هستند . کوارتز دودی یک سنگ محافظ است که فرد را در برابر حالت های کمک میکند .
  • می تواند برای افرادی که به سنگ های گرانبها علاقه مند هستند یا به دنبال یک سنگ با معنای نمادین هستند مفید باشد .
 

فواید سنگ کوارتز دودی – خواص – خاصیت Smoky Quartz – اسموکی

 

Smoky Quartz که به نام کوارتز دودی نیز شناخته می شود .

دارای رنگی از قهوه ای روشن تا قهوه ای تیره تا سیاه متغیر است .

در گروه ” سنگ های پایه ” در نظر گرفته می شود .

رنگ خاکی آن درد را از نظر جسمی و ذهنی تسکین می دهد .

اولین عینک آفتابی به شکل شیشه های صاف از کوارتز دودی خام ، در قرن دوازدهم در چین مورد استفاده قرار گرفت .

کوارتز دودی یک سنگ خارق العاده است .

این سنگ عالی برای افرادی است که دائماً سرگردان هستند و نمی توانند تمرکز کنند .

کوارتز دودی یکی از درخشان ترین سنگ در بین تمام سنگ های تیره است .

زیرا حاوی نور بیشتری بر روی پایه سیاه است و به ما یادآوری می کند که حتی در عمق تاریکی نیز می توانید وجود نور را احساس کنید .

اعتقاد بر این است که باعث ایجاد ویژگی خاص جذب و خنثی کردن تأثیرات مضر و محافظت از پوشنده در برابر آسیب است .

ما را تحریک می کند تا چالش ها و موانعی را که زندگی پیش روی ما قرار می دهد بپذیریم و مسئولیت ها و شناخت کامل وظایف خود را بر عهده بگیریم .

همچنین سنگ بسیار مفیدی برای کار با کسانی است که تمایل به خودکشی دارند یا نگرش منفی از لحاظ بیماری های روانی و افسردگی نسبت به زندگی وجود داشته باشد .

 

خواص سنگ کوارتز دودی – فواید اسموکی – خاصیت Smoky Quartz

خواص سنگ کوارتز دودی – فواید اسموکی – خاصیت Smoky Quartz .

فواید آن را می توان در چهار حوزه اصلی دسته بندی کرد .

برای افزایش تمرکز و سازماندهی بسیار عالی است .

سردرگمی را آرام می میکند تا شفاف تر و عاقلانه تر فکر کنیم . 

این نوع کوارتز با رنگ قهوه ای برای متعادل کردن احساسات منفی مانند استرس ، نگرانی ، خشم ، ترس ، حسادت بسیار عالی است .

تا نوسانات خلقی را متعادل کرده و بینایی بیشتری داشته باشیم .

همچنین در مبارزه با عادات بد ، و به ویژه در برابر سیگار و انواع اعتیاد ها مفید است .

ضد افسردگی است و برای از بین بردن زخم های قدیمی مفید است .

تا فضای جدیدی را در زندگی خود باز کنیم .

کوارتز دودی برای حذف سموم از بدن استفاده می شود .

همچنین برای حذف افکار منفی از ذهن ما بسیار عالی است و قدرتمند بودن را می آموزد .

ما را تشویق می کند که از خود و فضاهایی که در آن زندگی می کنیم مراقبت کنیم .

 

مشخصات سنگ کوارتز دودی

  • خانواده : گروه کوارتز
  • نام کوچک : دی اکسید سیلیکون
  • سیستم کریستالی : سه ضلعی
  • چاکراها : ریشه [ مولادهارا ] .
  • معدن : آفریقا ، استرالیا ، سوئیس ، برزیل ، ماداگاسکار , آمریکا , افغانستان .
  • کلمه کلیدی : قدرت ، محافظت ، تجلی ، عزت نفس ، کاریزما ، افکار مثبت ، دگرگونی .
  • همچنین برای مبارزه با سیگار کشیدن و انواع اعتیاد مفید است .
  • سختی مقیاس Mohs:7
  • سیاره : زحل
  • عنصر : زمین
  • زودیاک مرتبط : همه نشانه ها با عنصر خاک و زمین [ یعنی برج اردیبهشت ، شهریور و دی ] .
  • پیام : من متمرکز هستم .
  • نکات مثبت : کوارتز دودی دارای اثر آرام بخش است .

ویژگی های Smoky Quartz

کوارتز دودی در فرهنگ ها یک سنگ باستانی بسیار شناخته شده است و این یک تصادف نیست .

در واقع خواص آن هم در بعد جسمانی و هم در بعد معنوی بیان می شود .

به طور خلاصه خواص این سنگ فوق العاده به شرح زیر است :

سنگی محافظ است و برای ثبات کلی عالی است .

خلاقیت و قدرت درونی را افزایش می دهد .

به ثابت ماندن و متعادل ماندن در زمان های دشوار کمک می کند .

تا آسیبهای منفی ذهنی و عاطفی را کاهش دهیم .

و قدرت تحقق اهداف را داشته باشیم .

افزایش اعتماد به نفس بدست آوریم .

تا در از بین بردن حالت های منفی در تمام سطوح از جمله

مقابله با افسردگی ، استرس ، اضطراب ، ترس ، حسادت ، خشم و رنجش و هر نوع احساس یا رفتار منفی ویرانگر افکار تا اعمال مثبت را ترویج کنیم .



:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

ایمپلنت دندان دیجیتال چیست؟

 

در این روش به منظور بررسی استخوان فک و همچنین موقعیت قرار گرفتن رشته های عصبی، از مدل سازی کامپیوتر سه بعدی استفاده می شود.کامپوزیت در رشت با این شرایط دندانپزشک متخصص با کمترین شکافی به کاشت ایمپلنت دندان می پردازد. به دلیل شکاف کمتر در این روش، درد کمتری برای بیمار وجود خواهد داشت. همچنین به دلیل قرار گرفتن اطلاعاتی بسیار دقیق در دست دندانپزشک متخصص، کمترین میزان آسیب در این نوع روش درمانی وجود دارد. در کاشت ایمپلنت دیجیتال برای جلوگیری از آسیب عصب و دندان های کناری، یک هدایت کننده بر روی دندان ها نصب می شود. که همین راهنما به برش های دقیق و کوچکتر دندانپزشک کمک می کند.

کاندیدای مناسب برای کاشت ایمپلنت دیجیتال دندان

با توجه به تمام فواید و مزایایی که ایمپلنت دندان دیجیتال دارد، افراد بسیار زیادی می توانند از این شیوه درمانی استفاده داشته باشند. به طور کلی افراد زیر می توانند کاندیدای مناسب برای ایمپلنت دیجیتال دندان باشند:

  1. افراد سیگاری
  2. بیماران دیابتی
  3. افرادی که نیازمند روکش سریع دندان می باشند.
  4. افرادی که به میزان زیادی از کاشت ایمپلنت دندان ترس دارند.
  5. افرادی که دارای ارتفاع استخوان ناکافی هستند.

هزینه کاشت ایمپلنت دیجیتال دندان

ایمپلنت دیجیتال دندان مزایای بسیار زیادی نسبت به ایمپلنت سنتی دارد، به همین دلیل هزینه بالاتری نیز خواهد داشت. برند مناسب، جنس و کیفیت روکش در این روش،‌ اهمیت زیادی دارد. به طور کلی برای اطلاعات بیشتر درباره هزینه ایمپلنت دیجیتال باید با کلینیک دندانپزشکی مورد نطر خود هماهنگ کرده و اطلاعات لازم را از دندانپزشک خود بگیرید. به طور کلی دلایل بالاتر بودن هزینه ایمپلنت دیجیتال عبارتند از:

  1. دستگاه های بسیار پیشرفته و به شکل بسیار دقیقی در این روش به کار رفته اند.
  2. در تهران تنها چند مرکز معتبر برای این نوع روش کاشت ایمپلنت وجود دارد.
  3. ارز دولتی به متریالی که در این روش مورد استفاده قرار می گیرد، تعلق نمی گیرد، زیرا از خارج وارد می شوند.
  4. برای کاشت ایمپلنت دیجیتال، به مهارت و تخصص بالاتری نیاز است،‌ پس حق العمل دندانپزشک در این روش بالاتر خواهد بود.
  5. تحویل روکش و همچنین پروتز دائم آن، با سرعت بالاتری انجام می گیرد.

مزایای کاشت ایمپلنت دیجیتال دندان

 

ایمپلنت دیجیتال دندان مزایا و فواید بسیاری دارد. می توان گفت در این روش دندانپزشک متخصص با آرامش بسیار بیشتری به درمان می پردازد و در نتیجه خطای کار دندانپزشک به صفر خواهد رسید. به دلیل استفاده از امکانات پیشرفته، نصب ایمپلنت در بهترین جایگاه فک قرار می گیرد که در زیر به بررسی آن ها می پردازیم:

  1. زمان کوتاه تر

    یکی از مزیت های اصلی این روش درمانی، زمان کوتاه آن می باشد. کاشت ایمپلنت دندان به روش سنتی شاید به زمان 130 دقیقه و یا بیشتر نیاز داشته باشد، اما کاشت ایمپلنت دیجیتال شاید کمتر از نیم ساعت به اتمام برسد. در کاشت ایمپلنت دندان به روش دیجیتال، دندان موقت در همان روز آماده می شود.
  2. درد کمتر

    تقریبا تمام افرادی که قصد انجام کاشت ایمپلنت دندان را دارند، ترس و نگرانی از جراحی و همچنین بیهوشی آن را دارند. در کاشت ایمپلنت دیجیتال برش بسیار جزئی بوده و اصولا نیازی به بخیه زدن وجود ندارد، بنابراین درد کمتری برای بیمار وجود دارد.
  3. ویزیت کمتر

    برای کاشت ایمپلنت دندان به روش سنتی، وقتی برای هر مرحله صرف خواهد شد که شاید حتی به 7 مرحله برسد. اما در ایمپلنت دیجیتال وقت کمتری از بیمار گرفته خواهد شد و حدود 3 جلسه مراجعه به مطب دندانپزشکی نیاز است.
  4. بهبود کوتاه تر

    با توجه به اینکه این روش درمانی برش جزئی و بدون بخیه دارد، بهبودی بسیار کوتاه تر اتفاق می افتد.
  5. دقت بیشتر

    به دلیل استفاده از تکنولوژی پیشرفته در این روش و استفاده از برنامه و طراحی حرفه ای، دقت بسیار بهتر و بیشتری وجود خواهد داشت.

مراحل ایمپلنت دیجیتال دندان

 

در ادامه، مراحل ایمپلنت دندان دیجیتال را برای شما شرح می دهیم:

  1. مرحله اول

    در این مرحله به کمک اسکنر دهانی که قابلیت گرفتن 3 هزار عکس را در هر ثانیه دارد، تصویری دیجیتالی تهیه شده که تمامی آناتومی دندان و بافت لثه را ثبت می کند.
  2. مرحله دوم

    برای ضبط دقیق تر آناتومی استخوان و دندان ها، در مرحله ی دوم یک سی تی اسکن پرتو مخروطی انجام می گیرد. در این سی تی اسکن، ساختاری سه بعدی از استخوان، سینوس ها و اعصاب به دست می آید. در ادامه تصاویر مرحله یک و دو با یکدیگر ترکیب شده و از دندان ها و استخوان دهان بیمار، مدلی سه بعدی ایجاد می شود.
  3. مرحله سوم

    در این مرحله پس از بررسی های کافی، ایمپلنت جاگذاری می شود. در این زمان نوع قطر و طول ایمپلنت انتخاب می شود. پس از اینکه دندانپزشک طرح مورد نظر را تصویب کرد، مرحله بعدی انجام می گیرد.
  4. مرحله چهارم

    در این مرحله به کمک CAD-CAM یک نمونه کار به صورت قالب پلاستیکی ایجاد می شود. این مرحله برای قرار دادن ایمپلنت نهایی بسیار کمک دهنده می باشد. نمونه کار تهیه شده در دهان بیمار قرار داده می شود تا بدون برش ایمپلنت درون جایگاه مورد نطر قرار بگیرد.
  5. مرحله پنجم

    در این مرحله به منظور به دست آوردن شکل لثه و موقعیت کاشت، مجددا از اسکنر داخل دهانی استفاده می شود که برای ثبت دقیق جایگاه ایمپلنت دندان، از نوعی پست مخصوص کمک گرفته می شود. در ادامه اباتمنتی که به شکل سفارشی ساخته شده، برای بهبود شکل ظاهری مورد استفاده قرار می گیرد..
  6. مرحله ششم

    در مرحله آخر و در روز جراحی و بلافاصله بعد از قرار دادن ایمپلنت، روکش موقت که دارای ظاهری طبیعی می باشد، برای بیمار نصب خواهد شد. در واقع در روش ایمپلنت دیجیتال بیمار حتی یک روز هم بدون دندان نمی ماند.

تفاوت ایمپلنت دیجیتال با ایمپلنت سنتی

به طور معمول بیماران با در نظر گرفتن هزینه ایملپنت سنتی و دیجیتال، کاشت ایمپلنت به روش سنتی را انتخاب می کنند. اما با وجود گران تر بودن ایمپلنت دیجیتال، باید گفت که این روش مدرن با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته، مزیت های بسیار بی نظیری دارد. ایمپلنت دیجیتال استاندارد های بسیار ظریفی را در نظر می گیرد که به همین دلیل بسیار طبیعی بوده و دارای راحتی بسیار بیشتری می باشد. به طور کلی تفاوت های ایمپلنت سنتی با دیجیتال را در زیر بررسی می کنیم:

  1. ایمپلنت دیجیتال تنها در جلسه انجام می شود، اما برای کاشت ایمپلنت دندان به روش سنتی جلسات بیشتری مورد نیاز است.
  2. ایمپلنت دیجیتال ظرف کمتر از نیم ساعت انجام شده در حالی که ایمپلنت سنتی به 130 دقیقه و یا بیشتر نیاز دارد.
  3. ایمپلنت دیجیتال راحتی بسیار بیشتری برای بیمار داشته و دوره نقاهت بسیار کمتری نسبت به ایمپلنت سنتی دارد.
  4. در ایمپلنت دیجیتال بیمار درد بسیار کمتری نسبت به ایمپلنت سنتی خواهد داشت.
  5. به دلیل استفاده از سیستم و تکنولوژی پیشرفته در ایمپلنت دیجیتال، جوش خوردن ایمپلنت با استخوان فک بسیار بهتر بوده و در واقع جویدن غذا و صحبت کردن بسیار برای بیمار راحت تر خواهد بود.

https://drshamsdentist.com/%D9%85%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5-%D8%A7%DB%8C%D9%85%D9%BE%D9%84%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

معایب ایمپلنت دیجیتال

به طور کلی این روش درمانی مزیت های بسیاری دارد و درمان ایمپلنت دیجیتال یک درمان بی نظیر و حرفه ای می باشد، اما با این وجود می توان معایبی را نیز برای آن در نظر گرفت که در زیر به آن ها اشاره شده است:

  1. ایمپلنت دیجیتال هزینه بسیار بالاتری نسبت به کاشت ایمپلنت دندان به روش سنتی دارد.
  2. این نوع روش درمانی به یک لابراتوار بسیار حرفه ای و خاص نیاز دارد.
  3. طراحی و عمیات های قبل از کاشت ایپلنت دندان طولانی و زمان بر می باشد.
  4. در ایمپلنت دیجیتال به دستگاه های مخصوص و اسکنر و نرم افزار خاص نیاز است.
  5. متریال و مواد مورد نیاز در این جراحی، از خارج از کشور به دست می آیند.
  6. کلینیک هایی که ایمپلنت دیجیتال را انجام می دهند، به میزان محدود موجود می باشند.


:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

وظایفی را که بر عهده مجمع عمومی شرکا قانوناَ محول است،ثبت تغییرات شرکت می توان به قرار ذیل ذکر کرد :
1- اتخاذ تصمیمات راجع به شرکت : اتخاذ تصمیم در این مورد به شرح ماده 106 قانون تجارت است . در این ماده آمده است : تصمیمات راجع به شرکت باید به اکثریت لااقل نصف سرمایه اتخاذ شود- اگر در دفعه اولی این اکثریت حاصل نشد - باید تمام شرکاء مجدداَ دعوت شوند در این صورت تصمیمات به اکثریت عددی شرکاء اتخاذ می شود اگرچه اکثریت مزبور دارای نصف سرمایه نباشد. اساسنامه شرکت می تواند ترتیبی برخلاف مراتب فوق مقرر دارد.
برای اتخاذ تصمیم لازم در مواقع ضروری، بسته به مورد، مدیر یا مدیران شرکت یا هیئت نظار می توانند شرکا را برای انعقاد مجمع عمومی فوق العاده دعوت کنند. ( ماده 109 ق. ت )
2- اتخاذ تصمیم راجع به اساسنامه : هر تغییر دیگری ( به جز تغییر تابعیت شرکت یا افزایش تعهدات شرکا ) راجع به اساسنامه باید با اکثریت عددی شرکا که لااقل سه ربع سرمایه را نیز دارا باشند به عمل آید ، مگر این که در اساسنامه اکثریت دیگری مقرر شده باشد. ( ماده 111 ق. ت )
گفته شد : " به جز تغییر تابعیت شرکت " ، زیرا ماده 110 قانون تجارت می گوید : " شرکا نمی توانند تبعیت شرکت را تغییر دهند مگر به اتفاق آراء ."
ولی ماده 94 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت که وارد بر ماده 110 قانون تجارت و ناسخ ضمنی آن است، در باب شرکت های سهامی می گوید :
" هیچ مجمع عمومی نمی تواند تابعیت شرکت را تغییر دهد " .
به علاوه ماده اول قانون ثبت شرکت ها مصوب 11 / 3 / 1310 می گوید :
" هر شرکتی که در ایران تشکیل و مرکز اصلی آن در ایران باشد، شرکت ایرانی محسوب است ". بنابراین هیچ شرکت تجاری با وجود نصوص قانونی فوق نمی تواند با هیچ اکثریتی نسبت به تغییر تابعیت شرکت اتخاذ تصمیم نماید .
آنچه درباره ( اکثریت ) در مجمع عمومی شرکا قابل بحث است ، مفاد ذیل ماده 107 قانون تجارت است ، زیرا ماده مذکور می گوید :
" هر یک از شرکا به نسبت سهمی که در شرکت دارد، دارای رای خواهد بود. مگر این که اساسنامه ترتیب دیگری مقرر داشته باشد ".
برای توجیه مستثنای ذیل ماده در مقام تلفیق با مقررات مواد 102 و 105 و 111 قانون مذکور که در آن ها پیش بینی اکثریت ( عددی ) و اکثریت ( مبلغی ) هر دو با هم به عمل آمده است، می توان گفت :
اصولاَ در شرکت های تجاری، وقتی در مورد حد نصاب ( تشکیل ) یا ( اخذ رای ) در مجامع عمومی اختیاراتی قانوناَ به مجامع عمومی در تعیین آن در اساسنامه داده می شود، اصل بر این استقرار دارد که مجامع عمومی مذکور حد نصاب را نمی توانند از حداقل مقرر در قانون پایین بیاورند ولی می توانند زیاده بر حداقل مقرر در قانون ، قرار بدهند .
مثلاَ با وجود این که در ماده 106 قانون تجارت مقرر شده است :
" تصمیمات راجع به شرکت باید به اکثریت لااقل نصف سرمایه اتخاذ شود ... در این صورت تصمیمات به اکثریت عددی شرکا اتخاذ می شود ... اساسنامه شرکت می تواند ترتیبی برخلاف مراتب فوق مقرر دارد ". اساسنامه مورد تمثیل در ماده 18 مقرر داشته است :
" اخذ تصمیم در مجمع شرکا با موافقت سه چهارم صاحبان سرمایه که اکثریت عددی داشته باشند، نافذ و معتبر است ."
بنابراین ماده 107 در مقام تعیین تعداد آراء بر مبنای سهام شرکا است نه تعیین میزان اکثریت . پس اگر نسبت آراء شرکا در مجمع عمومی شرکا اکثریت عددی و مبلغی مقرر را در برداشت، تشکیل مجمع عمومی شرکا و تصمیمات آن معتبر خواهد بود و منظور مقنن، به نظر احتساب حد نصاب آراء در حدود اکثریت عددی و مبلغی مقرر در اساسنامه است که ممکن است در مقام احتساب عادی نسبت آراء اگر عدداَ موافق اکثریت مقرر در اساسنامه باشد ولی ( مبلغاَ ) نصاب مقرر در اساسنامه را حایز نباشند. که در این صورت باید طبق مقررات اقدام به تجدید دعوت مجمع عمومی شرکا بشود .
3- تصویب شرکتنامه ، قرارداد تشکیل شرکت با مسئولیت محدود ، به نام ( شرکتنامه ) نامیده می شود و به مستفاد از مجموع مقررات تجاری و مالی باید به امضای کلیه شرکای شرکت برسد و تنظیم آن با لحاظ ماده 97 قانون تجارت در شرکت های با مسئولیت محدود الزامی است.
برای این که شرکتنامه اعتبار رسمی داشته باشد ماده 47 قانون ثبت اسناد و املاک مصوب 26 / 12 / 1310 مقرر می دارد : " در نقاطی که اداره ثبت اسناد و املاک و دفاتر رسمی موجود بوده، وزارت عدلیه منقضی بداند اسناد ذیل اجباری است : 1- کلیه عقود و معاملات راجعه به عین یا منافع اموال غیرمنقوله که در دفتر املاک ثبت نشده 2- صلحنامه ها و هبه نامه و شرکتنامه ". و چون به دستور ماده 1287 قانون مدنی، اسنادی که در اداره ثبت اسناد و املاک بر طبق مقررات قانونی تنظیم شده باشد سند رسمی است، لذا شرکای تشکیل دهنده شرکت با مسئولیت محدود برای صرفه جویی در وقت و هزینه با توجه به صدر ماده 47 فوق الذکر قانون ثبت و مفاد ماده 1287 قانون مدنی با تسلیم اظهارنامه به مرجع ثبت شرکت ها اقدام به ثبت شرکت در آن مرجع می نماید.
و از آن جا که به موجب ماده 195 قانون تجارت :
" ثبت کلیه شرکت های تجاری مذکور در این قانون الزامی و تابع جمیع مقررات قانون ثبت شرکت ها است ".
و ماده 2 قانون ثبت شرکت ها مصوب 11 / 3 / 1310 با پیش بینی ضمانت اجرای کیفری برای عدم ثبت شرکت ها مقرر می دارد :
" کلیه شرکت های ایرانی مذکور در قانون تجارت " سهامی، ضمانتی ، مختلط ، تعاونی " که در تاریخ اجرای این قانون موجود و مطابق مقررات قانون تجارت راجع به ثبت و تطبیق تشکیلات خود با قانون مزبور عمل نکرده اند ، باید تا آخر شهریور ماده 1310 تشکیلات خود را با مقررات قانون تجارت تطبیق نموده و مطابق قانون مزبور تقاضای ثبت کنند ".
در عمل ثبت شرکتنامه در دفتر ثبت شرکت ها به منزله ثبت در دفتر اسناد رسمی است.
اما مقررات قانون تجارت، شرکت با مسئولیت محدود را ملزم به تنظیم اساسنامه نکرده است. کما این که ماده 3 نظامنامه قانون تجارت مصوب 1311 که می گوید :
" ثبت شرکت به موجب تقاضانامه که در دو نسخه تنظیم می شود ، به عمل خواهد آمد ". در زمره اسناد ضمیمه تقاضانامه ، در جزء 2 بند ب ماده 4 از جمله اسناد ضمیمه را :
" 2. یک نسخه مصدق از اساسنامه ( اگر باشد ) " ذکر کرده است.
در عین حالی که مستفاد از مواد قانون تجارت ، تنظیم اساسنامه در شرکت های با مسئولیت محدود تجویز گردیده است. ( مواد 105، 108 ، 111 و بند د ماده 114 ) .
4. انتخاب مدیر یا مدیران و تعیین حق الزحمه آنان : انتخاب مدیر یا مدیران شرکت با مسئولیت محدود و حق الزحمه آن ها ، به وسیله مجمع عمومی شرکا به عمل می آید.
ماده 104 قانون تجارت می گوید :
" شرکت با مسئولیت محدود ، به وسیله یک یا چند مدیر موظف یا غیرموظف که از بین شرکا یا از خارج برای مدت محدود یا نامحدودی معین می شوند، اداره می گردد ".
اساسنامه ای که به عنوان مثال به آن استناد شد، در ماده 9 می گوید :
" شرکت به وسیله هیئت مدیره ای مرکب از سه نفر که مجمع شرکا از بین شرکا یا خارج از شرکت برای مدت نامحدود ، انتخاب می نماید اداره خواهد شد ".
5. عزل مدیر یا مدیران : قانون تجارت نسبت به عزل مدیر یا مدیران شرکت با مسئولیت محدود، ساکت است. به نظر نگارنده با تنقیح مناظ از ملاک ماده 216 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت در مورد عزل مدیران تصفیه، همان مرجعی که مدیر یا مدیران را انتخاب می کند، یعنی مجمع عمومی شرکا، می تواند تصمیم به عزل مدیر یا مدیران شرکت اتخاذ نماید. النهایه اگر مدیر یا مدیران معزول خود را متضرر از این تصمیم بدانند، می توانند در دادگاه علیه شرکت دعوی خسارت اقامه نمایند همان طوری که به نظر استعفای مدیر یا مدیران نیز باید به تصویب مجمع عمومی شرکا برسد، والا شرکت می تواند در صورت ادعای خسارت، علیه مدیر یا مدیرانی که بدون تصویب شدن استعفانامه های آنان از طرف مجمع عمومی شرکا، از انجام وظیفه امتناع کرده اند ، اقامه دعوی خسارت نماید.
معمولاَ عزل یا استعفای مدیر یا مدیران در اساسنامه – و اگر اساسنامه وجود نداشته باشد در شرکتنامه – پیش بینی می شود و اگر از این حیث اساسنامه یا شرکتنامه ساکت باشد، مجمع عمومی شرکا می تواند با استناد به ماده 111 قانون تجارت در این مورد مقرراتی پیش بینی و پس از انجام تغیررات لازم در اساسنامه یا شرکتنامه بر اساس آن اقدام به عزل مدیر یا مدیران شرکت نمایند و یا مدیر یا مدیران شرکت با رعایت تغییرات اساسنامه یا شرکتنامه در این مورد از سمت خود استعفا دهند.
6. انتخاب هیئت نظار : هر شرکت با مسئولیت محدود، که عده شرکای آن بیش از دوازده نفر باشد، باید دارای هیئت نظار بوده ... ( ماده 109 قانون تجارت ) که علی الاصول انتخاب هیئت نظار و تعیین حق الزحمه اعضای هیئت نظار از طرف مجمع عمومی شرکا باید به عمل آید. همین طور است عزل اعضای هیئت نظار در صورتی که چنین ضرورتی پیش آید.
7. رسیدگی به ترازنامه و حساب سود و زیان سال مالی قبل و صورت دارایی و مطالبات و دیون شرکت و صورتحساب دوره عملکرد سالیانه شرکت : گرچه در این مورد مقررات قانون تجارت ساکت است و فقط ماده 109 آن قانون می گوید :
" هیئت نظار لااقل سالی یکمرتبه ، باید مجمع عمومی شرکا را تشکیل دهد ". بدون این که هدف از این تشکیل مجمع عمومی و شرکا را مشخص سازد ولی چون ذیل این ماده مقررات ماده 170 همین قانون در باب شرکت مختلط سهامی را در مورد شرکت های با مسئولیت محدود نیز لازم الرعایه دانسته است و ماده 170 می گوید :
" تا پانزده روز قبل از انعقاد مجمع عمومی، هر صاحب رسمی می تواند ( خود یا نماینده او) در مرکز اصلی شرکت حاضر شده و از بیلان و صورت دارایی و راپرت هیئت نظار اطلاع حاصل کند " . از مفاد این ماده، فلسفه تشکیل سالانه مجمع عمومی شرکا روشن می گردد. بدیهی است در صورت تشکیل هیئت نظار در شرکت با مسئولیت محدود، بایستی مجمع عمومی شرکا قبل از اخذ تصمیم نسبت به مورد ، گزارش هیئت نظار را استماع نماید.
لازم به ذکر است که مفاد ذیل ماده 109 قانون مورد بحث درباره امکان دعوت مجمع عمومی شرکا به طور فوق العاده ، از طرف هیئت نظار ، بدان معنا نیست که در شرکت های با مسئولیت محدود ، مجمع عمومی فوق العاده ای با صلاحیت و وظایف و اختیارات جداگانه ای مثل مجمع عمومی فوق العاده ، در شرکت های سهامی موضوع ماده 83 لایحه قانونی 24 / 12 / 1347 وجود دارد ، بلکه همان طوری که در شرکت های با مسئولیت محدود، فقط یک مجمع عمومی شرکا وجود دارد ، که کلیه تصمیمات راجع به شرکت به وسیله آن اتخاذ می شود و تشکیل فوق العاده این مجمع همانند تشکیل مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده در شرکت سهامی موضوع ماده 92 لایحه فوق الذکر است.
در پایان ، استثنای دیگری که قانوناَ بر اختیارات مجمع عمومی شرکا وارد شده است قابل ذکر می باشد. این استثناء در ماده 112 قانون تجارت چنین پیش بینی شده است :
" در هیچ مورد اکثریت شرکا نمی توانند شریکی را مجبور به ازیاد سهم الشرکه نمایند ".
این اصل در ماده 94 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب 24 / 12 / 1347 نیز در مورد شرکت های سهامی، به صورت جامعی پیش بینی شده است که مقرر می دارد :
" ... هیچ مجمع عمومی ... و با هیچ اکثریتی نمی تواند بر تعهدات صاحبان سهام بیفزاید ".
8. به منظور روشن شدن حدود اختیارات مجمع عمومی شرکا بر اساس وظایفی که این مجمع به عهده دارد ، تمثیلاَ ماده 15 و 17 اساسنامه مورد استناد ذیلاَ درج می شود.
ماده 15 : " تعیین میزان حقوق و مزایای هیئت مدیره با مجمع عمومی شرکا می باشد ".
ماده 17 : " مجمع عمومی شرکا نسبت به کلیه امور شرکت اعم از ازدیاد و یا تقلیل سرمایه، تغییر موارد اساسنامه ، تبدیل نوع شرکت ، ورود شریک جدید ، تجدید نظر در انتخاب مدیران ، تعیین حقوق و مزایای هیئت مدیره، تصویب بیلان شرکت ، تعیین خط مشی شرکت ، انحلال و تعیین مدیر تصفیه ، اخذ تصمیم خواهد نمود. "
9. تنظیم صورتجلسه مذاکرات و تصمیمات مجمع عمومی شرکا که در ضمن آن، به یکی از اعضای هیئت مدیره وکالت تام داده خواهد شد تا مطالب لازم الثبت از صورتجلسه را در دفتر ثبت شرکت ها ثبت، و مطابقت ثبت را با سند گواهی و امضاء نماید.

https://danasabt.ir/


در مبحث مربوط به شرکت های با مسئولیت محدود ، قانون تجارت نسبت به ترتیب دعوت و نحوه تشکیل مجمع عمومی شرکا و اراده مجمع مذکور ساکت است.
ترتیبات مربوط به دعوت و نحوه تشکیل و طرز تعیین هیئت رئیسه و اراده جلسات مجمع عمومی شرکا در شرکت های با مسئولیت محدود ، در اساسنامه معین می گردد و در صورت سکوت اساسنامه از باب تنقیح مناط از مقررات مربوط به تشکیل مجامع عمومی شرکت های سهامی اخذ ملاک می شود.



:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

چاروئیت ، یکی از سنگ های بسیار زیبا با اشعه های بنفش می باشد که از طریق آن جریان انرژی بسیار با شکوهی در اطراف ایجاد می شود. خواص عقیق یمنی سنگ چاروئیت یکی از سنگ های شگفت انگیز و کمیاب می باشد و از بهترین سنگ های روشنگر و رویای طبیعت می باشد که با استفاده از آن می توان راه هایی را به سوی آینده ای درخشان کشف کرد.

نحوه تمیز کردن سنگ چاروئیت

سنگ چاروئیت یک سیلیکات پیچیده می باشد و از عناصر پتاسیم، سدیم، کلسیم، باریم، استرانسیم، اکسیژن، سیلیکون و هیدروژن تشکیل شده است.
رنگ آن شبیه به رنگ اسطوخودوس می باشد و از ارغوانی تا بنفش متغیر می باشد و از آن برای ساخت حلقه و دست بند های زیبا استفاده می شود.
برای تمیز کردن جواهرات ساخته شده با سنگ چاروئیت باید آن ها را توسط بخار آب تمیز نمود.

 

خواص چاروئیت

از سنگ چاروئیت با عنوان منبعی از آسایش و نمادی از استقامت در سختی یاد می شود و استفاده از این سنگ شجاعت افراد را افزایش می دهد.
سنگ چاروئیت به عنوان کریستالی برای افراد بیمار و یا مسن و ناتوان شناخته شده است و تأثیر زیادی در رفع مشکلات رفتاری کودکان دارد.

خواص چاروئیت

چاروئیت توانایی های تحلیلی و حل مسائل را در افراد تقویت می کند و تصمیم گیری را برای افراد آسان می گرداند و موجب سهولت در پاسخ به مسائل و مشکلات گوناگون می باشد. همراه داشتن این سنگ قدرت و عزم و اراده در غلبه بر موانع و مشکلات را تقویت می کند.
سنگ چاروئیت به طور کلی می تواند بدن را تقویت کرده و انرژی هایی با فرکانس بالا را برای بدن به ارمغان آورد و به این ترتیب سبب ایجاد بهبودی در بیماران و هم چنین غلبه بر خستگی می گردد. استفاده از سنگ چاروئیت سبب تنظیم فشار خون و ضربان قلب می گردد.

 

سنگ چاروئیت سبب تسکین اعصاب و غلبه بر بی خوابی می گردد.
به همراه داشتن این سنگ کمک بسیار زیادی در رفع مشکلات بیی خوابی می کند و یک خواب عمیق و راحت را برای انسان به ارمغان می آورد و مشکلاتی نظیر راه رفتن در خواب و صحبت کردن در هنگام خواب را برطرف می نماید.

https://chaav.ir/about-us

استفاده از سنگ چاروئیت در رفع گرفتگی عضلات و رفع میگرن و سردرد بسیار تأثیرگذار است و در درمان چشم و قلب از آن استفاده می شود.
چاروئیت، سنگی برای غلبه بر ترس و انرژِ های منفی می باشد و با استفاده از آن می توان به بررسی علت ترس نا خود آگاه پرداخت و انرژی های منفی درونی و نا آرامی های ذهن را از بین برد. در واقع سنگ چارویت سبب ایجاد تمایز میان واقعیت و پرداخته های ذهن انسان می گردد.

همراه داشتن سنگ چاروئیت انعطاف پذیری افراد را افزایش می دهد و ارتعاشات و امواج منفی را از انسان دور می گرداند و الهام بخش حرکت رو به جلو برای افراد می باشد.
سنگ چاروئیت چشم انداز روشنی از آینده را در اختیار انسان قرار می دهد و وسواس های فکری و سرخوردگی را از انسان دور می کند و سبب ایجاد نگرشی مثبت در افراد می گردد.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

مزایای لمینت سرامیکی نسبت به تاج دندان

در برخی موارد لمینت دندان مزایایی نسبت به تاج دندان دارد که  بهترین دندانپزشکان در رشت در ادامه به آنها اشاره شده است:

  1. لمینت دندان ظاهری بسیار زیباتر و طبیعی‌تر نسبت به تاج دندان دارد.
  2. پیوند بین ونیر و دندان بسیار مستحکم‌تر است.

لمینت دندان چه معایبی دارد؟

 

از معایب لمینت سرامیکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. غیر قابل برگشت بودن درمان

     برای برقراری پیوند بین لمینت سرامیکی و دندان نیاز به آماده سازی دندان و میزانی تراش روی آن است. به همین دلیل پس از نصب نمی‌توانید از دندان‌های طبیعی خود بدون هیچ نوع روکشی استفاده کنید. با پایان طول عمر آن باید برای ترمیم و تعویض آن اقدام کنید.
  2. حساسیت دندان‌ها

     بروز مقداری حساسیت نسبت به غذاها و نوشیدنی‌های سرد و گرم بعد از انجام این درمان طبیعی است و معمولاً به خودی خود و پس از چند روز از بین خواهد رفت.
  3. عدم قابلیت ترمیم

     یکی دیگر از معایب این روش این است که در صورت آسیب دیدگی نمی‌توان برای ترمیم لمینت اقدام کرد. در این شرایط لمینت سرامیکی باید تعویض گردد.

آیا لمینت لومینیرز معایبی نیز دارد؟

با وجود تمام مزایایی که برای این روش بیان کردیم، اما معایب زیر را نیز باید برای آن در نظر داشت:

  1. لمینت‌های لومینیرز ضخامت بسیار کمی دارند. به همین دلیل معمولاً نمی‌توانند برای پوشش دادن دندان‌های بسیار زرد و از بین بردن لکه‌های شدید روی دندان مؤثر باشند.
  2. استفاده از تکنیک پیشرفته برای ساخت آنها سبب شده تا هزینه بالاتری به نسبت دیگر روش‌های مشابه خود داشته باشند.

آیا لمینت دارای ظاهری مصنوعی است؟

 

شما می‌توانید با انتخاب رنگ مناسب، ظاهر طبیعی لبخند خود را حفظ کنید. بهترین انتخاب آن است که با رنگ پوست شما هماهنگی داشته و مطابق با سلیقه خود شما باشد. با این وجود برخی از افراد تمایل دارند که رنگ سفید یخچالی و بسیار مشابه با لبخند هالیوودی را برای خود انتخاب کنند که در این صورت احتمال مصنوعی جلوه کردن دندان‌ها بالا می‌رود.

چگونه مطمئن شوم که این روش برایم مناسب است؟

اگر به طور دقیق مزایا و معایب لمینت سرامیکی را در این مقاله مطالعه کردید و حال می‌خواهید بدانید که آیا این روش برایتان مناسب است یا خیر، می‌توانید از جلسه مشاوره رایگان در کلینیک دندانپزشکی دکتر لبافی بهره‌مند شوید.
دندانپزشک در ابتدا سلامت دهان شما را مورد بررسی قرار می‌دهد. اگر کاندیدای خوبی برای این روش بودید توضیحات لازم در خصوص نوع لمینت مناسب را در اختیار شما قرار خواهد داد. دندانپزشک بعد از پاسخ به سؤالات شما روند درمان را برنامه ریزی می‌کند.
می‌توانید از طریق فرم مشاوره در سایت و یا تماس تلفنی با ما در ارتباط باشید.

https://drshamsdentist.com/%D9%84%D9%85%DB%8C%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

 

پاسخ به سوالات پر تکرار شما

  1. آیا لمینت سرامیکی به راحتی می‌شکند؟

     به دلیل ساخته شدن ونیر پرسلن در لابراتوار می‌توان مقاومت و استحکام بسیار بالایی برای آن در نظر گرفت. با این وجود اگر مراقبت‌ها و توصیه‌های دندانپزشک خود را در نظر نگیرید، می‌توانید سبب ترک خوردن و شکستن آن شوید.
  2. آیا لمینت در صورت شکستگی قابلیت ترمیم دارد؟

     ونیرهای دندانی بسیار مقاوم و مستحکم هستند و به ندرت دچار آسیب دیدگی می‌شوند. با این وجود، احتمال لب پریدگی و یا شکستگی جزئی در آن‌ها وجود دارد. یکی از معایب روش لمینت، ترمیم نشدن این شکستگی‌ها است و شما باید حتماً لمینت را تعویض کنید. دندان قروچه، گاز زدن غذاهای سفت و ضربه خوردن می‌توانند باعث این مشکل در لمینت شوند.
  3. آیا لمینت سرامیکی یک روش گران قیمت است؟

     به طور کلی هزینه انجام روش‌های زیبایی دندانپزشکی از موارد مهمی است که اکثر افراد به آن توجه می‌کنند. به طبع لمینت سرامیکی با وجود مزایایی که دارد، هزینه بیشتری به نسبت سایر روش‌های مشابه با خود دارد.
  4. تفاوت لمینت سرامیکی با ونیر کامپوزیت چیست؟

     هر دوی این روش‌ها، زیبایی و درخشندگی را برای دندان‌ها به ارمغان می‌آورند، اما تفاوت‌هایی نیز با یکدیگر دارند. برای نصب لمینت سرامیکی بخشی از مینای دندان تراشیده می‌شود، در حالی که این میزان برای ونیر کامپوزیت بسیار کمتر است. تفاوت دیگر آنها مقاومت و استحکام بالاتر لمینت سرامیکی نسبت به ونیر کامپوزیت است.
  5. آیا افرادی که مشکل دندان قروچه دارند، می‌توانند لمینت دندان انجام دهند؟

     دندان قروچه می‌تواند آسیب بسیار جدی به لمینت سرامیکی وارد نماید. بنابراین در صورتی که دارای این مشکل هستید، حتما با مشورت دندانپزشک خود از محافظ دهانی استفاده نمایید.
  6. ارتودنسی بهتر است یا لمینت؟

     برای پاسخ به این سوال باید حتما با دندانپزشک خود مشورت کنید؛ زیرا لمینت برای اصلاح و ترمیم نواقص ظاهری دندان‌ها بوده، در حالی که ارتودنسی بیشتر کاربرد درمانی دارد. پس با توجه به میزان ناهنجاری، با مشورت دندانپزشک خود بهترین روش درمان را انتخاب نمایید.


:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

در حال حاضر افراد بسیاری جهت راه اندازی کسب و کار های جدید و یا گسترش کسب و کارهای قدیمی خود، اقدام به ثبت شرکت می نمایند.  پلمپ دفاتر متولی این امور و موارد مشابه در کشور سازمان ثبت احوال و اسناد می باشد. مرکز اصلی این اداره در تهران، خیابان میرداماد تقاطع مدرس - پلاک 275 واقع گردیده است و پاسخگوی مراجعین محترم می باشد.

البته این سازمان در سالهای اخیر اقدام به راه اندازی سامانه ی اینترنتی نموده است که در آن می توان درخواست های مربوط به ثبت شرکت و دیگر درخواست های مربوط را بدون نیاز به مراجعه حضوری به ثبت رساند.
با توجه به اینترنتی شدن این فرآیند، صرفه جویی قابل توجهی در وقت و هزینه متقاضیان ثبت شرکت شده است. همچنین این اقدام دارای مزایای بسیار دیگری نیز برای جامعه می باشد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می نماییم؛
- کاهش رفت و آمد های غیر ضروری
-کاهش آلودگی و ترافیک
-احترام و تکریم ارباب رجوع
-امکان اطلاع از وضعیت پرونده به صورت اینترنتی
-احترام به محیط زیست و اجتناب از کاغذ بازی های غیر ضروری
-امکان ثبت شرکت برای هر شخص بدون نیاز به واسطه (البته توجه داشته باشید که داشتن اطلاعات کافی جهت انجام پروسه ثبت شرکت لازم می باشد.)
-امکان استعلام اینترنتی نام شرکت پیش از ثبت
و...
جهت ثبت شرکت در سامانه اداره ثبت شرکت ها کافی است به سامانه این اداره به آدرس https://irsherkat.ssaa.ir/ مراجعه نمایید و با کامل نمودن اطلاعات درخواست شده، فرم مورد نظر را تکمیل نموده و اسناد و مدارک مورد نیاز را نیز ضمیمه نمایید. پس از به پایان رساندن مراحل ثبت شرکت در این سامانه درخواست شما توسط کارشناسان این مرکز بررسی خواهد شد و در صورتی که در درخواست شما و مدارک و اسناد ارسالی مشکلی وجود نداشته باشد، می توانید نسبت به ارسال مدارک از طریق پست اقدام نمایید و در صورت کامل و بی نقص بودن این مدارک اطلاع داده می شود تا برای امضاء ذیل دفتر مراجعه نمایید. در انتها نیز می بایست درج آگهی ثبت شرکت را در روزنامه محلی و روزنامه رسمی به چاپ برسانید.

توجه داشته باشید در سامانه فوق کلیه اطلاعات مربوط به چگونگی تنظیم درخواست ها و مدارک مورد لزوم بخشنامه ها و شیوه نامه های اجرایی ثبت شرکتها و تمامی اطلاع رسانی های لازم در دسترس متقاضیان می باشد.
فرآیندی که در پاراگراف پیشین بدان اشاره گردید، خلاصه ای از مراحل ثبت شرکت در سامانه اداره ثبت شرکت می باشد. البته مهمترین الزام انجام این فرآیند دسترسی بدون اشکال به اینترنت می باشد.

با توجه به قطعی اینترنت و اختلال به دسترسی به این شبکه جهانی در ماه های گذشته و با وجود صحبت هایی در رابطه با امکان ملی شدن اینترنت ، این سوال ذهن بسیاری از متقاضیان ثبت شرکت را به خود مشغول نموده بود که آیا در چنین شرایطی امکان ثبت اینترنتی شرکت وجود خواهد داشت؟ یا لازم است مانند گذشته این فرآیند را در اداره ثبت شرکت ها در صف های طولانی و با صرف وقت و هزینه به انجام رساند؟

خوشبختانه در پاسخ این سوال می توان گفت که حتی در شرایط قطع اینترنت نیز ،سایت های داخلی از جمله سایت اداره ثبت شرکت ها برای تمام افراد قابل دسترسی بوده اند و متقاضیان می توانستند درخواست خود را در این سامانه به ثبت برسانند. بنابراین نگرانی از بابت دسترسی به این گونه وب سایت ها در آینده نیز وجود نخواهد داشت و متثقاضیان می توانند درخواست خود را بدون هیچ اشکالی در این سامانه ها به ثبت برسانند.

مطمئناً در صورتی که دسترسی اینترنت محدود گردد و به عبارتی اینترنت ملی جایگزین اینترنت بین المللی گردد، خللی در استفاده از سامانه اداره ثبت شرکت ها و سایت های ثبت شرکت وجود نخواهد داشت.

چنانچه در تجربه ای که در چند روز گذشته از قطعی اینترنت داشتیم، سایت های داخلی مانند سایت های اداره های دولتی و وزارتخانه ها، بانک ها، دانشگاه ها، مراکز آموزشی و حتی سایت هایی مانند دیوار، شیپور و ... بدون هیچگونه اشکالی در دسترس عموم قرار داشتند .



:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

پوشاک به عنوان یکی از نیازهای اصلی انسان ها در طول تاریخ از اهمیت بسیاری برخوردار بوده است. ثبت شرکت انسان های اولیه از البسه برای پوشش بدن و محافظت از سرما ، گرما و دیگر خطرات استفاده می نمودند.
لکن پوشاک با گذشت زمان علاوه بر این موارد شکل دیگری به خود گرفت و در فرم های متنوع تولید گردید. پوشاک در طول تاریخ بیانگر جنسیت، طبقه اجتماعی، فرهنگ، ملیت، مذهب، موقعیت مالی و.. افراد بوده است.
امروزه با تنوع بسیار وسیعی در صنعت پوشاک مواجه هستیم، افراد با توجه به نیازها و فعالیت های روزانه خود، پوشاک متنوعی تهیه می نمایند. لباس های مخصوص ورزش، مهمانی، لباس های کار، لباس برای فصول مختلف و ...

با توجه به این امر می توان گفت که صنعت پوشاک دارای گستردگی بسیاری می باشد.
در صورتی که شما نیز متقاضی ثبت شرکت جهت فعالیت در صنعت پوشاک هستید، می توانید شرکت خود را در قالب شرکت با مسئولیت محدود به ثبت برسانید. این قالب با توجه به شرایط و قوانین رایج جهت فعالیت در این موضوع گزینه مناسبی می باشد.
شرکت با مسئولیت محدود در ماده 94 قوانین تجارت چنین تعریف شده است: شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجارتی تشکیل شده و هر یک از شرکا بدون این که سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه ی خود در شرکت، مسئول قروض و تعهدات شرکت است.

این نوع شرکت تنها با دو شریک قابل ثبت است و قوانین، روابط و مسئولیت های شرکاء به گونه ای پیش بینی شده است که هر یک از آنان تنها به میزان سرمایه خود در شرکت مسئول هستند و نه بیشتر. همچنین برای این شرکت حداقل سرمایه در قانون در نظر گرفته نشده است و بطور مثال با سرمایه یک میلیون ریال نیز قابل ثبت می باشد.

شرکت با مسئولیت محدود جهت فعالیت در بسیاری از موضوعات مانند امور بازرگانی (فعالیت در زمینه صادرات و واردات )، مهندسی، صنعتی، فناوری اطلاعات و تولید و ارائه پوشاک، مواد غذایی، آشامیدنی، مواد آرایشی و بهداشتی، خرید و فروش و... به ثبت می رسد. بطور کلی می توان گفت که این شرکا برای فعالیت در تمامی موضوعات مناسب است و تنها در صورتی که هدف شما از ثبت شرکت، حضور در مناقصات و مزایدات دولتی و خصوصی می باشد، این قالب، انتخاب چندان مناسبی نمی باشد.

لکن معمولا در صنایع پوشاک و موارد مربوط به آن به خوبی می توان در این قالب فعالیت نمود. البته این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که در صورتی که در موضوع فعالیت شرکت به واژه (تولید) اشاره گردد، در برخی از حوزه های ثبتی اخذ مجوز از مراجع ذی صلاح اجباری می باشد که چنانچه اشاره گردید این موضوع با توجه به حوزه یا شهری که شرکت در آن به ثبت می رسد تعیین می گردد.

مدارک مورد نياز جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود با موضوع فعالیت پوشاک به شرح ذیل می باشد:

-ارائه فتوکپی برابر با اصل مدارک احراز هویت مانند؛ کارت ملي و شناسنامه همه اعضا.
-اخذ مجوز از اتحادیه مربوطه در صورتی که موضوع فعالیت شرکت تولید پوشاک می باشد (چنانچه اشاره گردید اخذ این مجوز در برخی از حوزه های ثبتی الزامیست) .
-تکمیل و ارائه دو برگ تقاضا نامه ثبت شرکت با مسئولیت محدود که به امضاء شرکاء رسیده باشد.
- تنظیم و ارائه دو برگ شرکت نامه که به امضاء شرکاء رسیده باشد.
- تنظیم و ارائه دو برگ اساسنامه که به امضاء شرکاء رسیده باشد.
-ارائه گواهی عدم سوء پیشینه برای کلیه اعضاء

https://danasabt.ir/%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%b3%d8%b1%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%87-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa/


-تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت کلیه ی شرکا، مدیران و هیأت نظارت (در مواردی که تعداد شرکا بیش از 12 نفر باشد)
-ارائه دو نسخه صورتجلسه ی مجمع عمومی مؤسس
-ارائه دو نسخه صورتجلسه ی هیأت مدیره
-ارائه وکالتنامه رسمی در صورتی که امور توسط وکیل انجام می گیرد



:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

اکتینولایت چشم گربه ای سنگ جواهری تراشفاف و از گونه ی سنگ براق و صیقلی موجدار اکتینولایت است. گالری چاو برخی مواقع به دلیل ارتباط نزدیک به یشم نفریت به اشتباه از آن با عنوان «یشم چشم گربه ای» یاد می شود.
لغت «اکتینولایت» از کلمه ی یونانی به معنی «شعاع نور» یا «پرتو» گرفته شده است، که به طبیعت رشته ای آن اشاره دارد. این الیاف باعث به وجود آمدن آثار چشم گربه ای اکتینولایت می شود.

هنگامی که ناسرگی های رشته های هم تراز در مقدار و کیفیت کافی قرار می گیرند، یک خط متمرکز نور در سراسر سطح سنگ های گنبدی جهت دار و کوژ تراش شکل می گیرد. به منظور مشاهده ی بازتابش چشم، سنگ چشم گربه ای باید در زیر نور شدید مشاهده شود، گرچه در برخی گونه ها این اتفاق در زیر نورهای ضعیف تر نیز رخ خواهد داد.

 

اکتینولایت یک ماده ی معدنی سیلیکات امفیبول است و در حالی که مواد معدنی با کیفیت سنگ جواهر نایاب هستند، بسیار معمول است.
اکتینولایت به گروهی از مواد معدنی از ترمولیت غنی از آهن تا فرو اکتینولایت غنی از منیزیم تعلق دارد.
اکتینولایت یکی از اعضای متوسط مجموعه ی مواد معدنی، یعنی نفریت است که گونه ی برافزوده ای از ترمولیت-اکتینولایت می باشد.

 

تشخیص اکتینولایت چشم گربه ای

اکتینولایت چشم گربه ای با فرمول شیمیایی Ca2(Mg,Fe2+)5[OHlSi4011]2 شناخته می شود. این سنگ با نفرت ارتباط نزدیکی دارد و بسیاری از ویژگی های مشابه گوهرشناسی را از خود بروز می دهد.
سختی اکتینولایت از ۵.۵ تا ۶ بوده و شاخص انکساری ۱.۵۹۰ از ۱.۶۲۳ را دارد. اکتینولایت به شکل بلور چلیپایی شناخته می شود و بلورها برخی اوقات به رنگ آمفیبول سیاه سبز در می آیند. گرچه اکتینولایت تقریبا کاملا تراشفاف و شفاف است، در حالی که بلورهای آمفیبول سیاه همیشه کدر هستند.

منابع و خاستگاه اکتینولایت چشم گربه ای

اکتینولایت ماده ی معدنی متداولی است که در برخی صخره های دگردیس یافت می شود. موادی با کیفیت سنگ های معدنی بسیار کمیاب هستند، به خصوص بلورهایی با درخشندگی متغیر.
بیشتر منابع اصلی اکتینولایت چشم گربه ای در تایوان و کانادا قرار دارند. سایر ذخایر قابل ذکر در استرالیای غربی، برزیل، ماداگاسکار، تانزانیا و ایالات متحده قرار دارند.

 

خرید و تشخیص ارزش اکتینولایت چشم گربه ای

رنگ اکتینولایت چشم گربه ای

اکتینولایت چشم گربه ای اغلب رنگی سبز تا زرد دارد و معمولا مشابه یشم است. اکتینولایت نیز درست مانند یشم در رنگ های کمیاب تری مثل سفید، بی رنگ، زرد، خاکستری، قهوه ای و سیاه یافت می شود.

 

درخشندگی و شفافیت اکتینولایت چشم گربه ای

اکتینولایت چشم گربه ای معمولا از شفاف تا کدر متفاوت است. مواد شفاف بسیار کمیاب هستند. درخشندگی پس از برش و صیقل خوردگی شیشه ای است، اما اکتینولایت در شکل بلوری درخشندگی کدری دارد. ویژگی چشم گربه ای به دلیل الیاف موازی و مرتب در سنگ می باشد.

https://chaav.ir/about-us

شکل و برش اکتینولایت چشم گربه ای

سنگ های جواهر اکتینولایت چشم گربه ای همیشه به شکل کوژ برش داده می شوند تا بهترین و جذاب ترین ویژگی های درخشندگی متغیر را از خود نشان دهند.
اندازه های سنجش شده بسیار کمیاب هستند. اشکال معمول این سنگ بیضی، گرد و گلابی شکل هستند.
افرادی که سنگ ها را برش می دهند باید آکتینولایت چشم گربه ای را به درستی در مرکز قرار دهند تا سنگ نهایی به دو نیم تقسیم شوند.
بسیاری از سنگ های جواهر چشم گربه ای قسمت انتهایی نامنظمی دارند که این موضوع عادی تلقی می شود. حتی ماهرترین جواهرشناسان نیز معتقدند در مرکز قرار دادن سنگ های اکتینولایت چشم گربه ای اندکی عدم تقارن به دنبال خواهد داشت.

 



:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

با در نظر گرفتن موارد متفاوتی، کامپوزیت‌ها در دسته‌بندی‌های مختلفی هستند که در ادامه به این طبقه بندی را برای شما شرح می‌دهیم:

با در نظر گرفتن سایر ذرات

این طبقه بندی بر این اساس عبارت است از:

  1. کامپوزیت‌های میکروفیل

    فیلرها و یا اندازه ذراتی که در این نوع کامپوزیت‌ها به کار رفته‌اند، 0.01 تا 0.1 میکرون هستند. کامپوزیت در رشت کامپوزیت‌های میکروفیل استحکام بسیار بالایی نداشته و در برابر نیروهای فشاری مانند نیروی حاصل از جویدن، مقاومت زیادی ندارند. اما قابلیت پالیش یا جلا پذیری در آنها بالا است که منظور از آن، به وجود آوردن یک سطح صیقلی و صاف می‌باشد.
    این کامپوزیت‌ها مورد استفاده برای دندان‌های قدامی (در خارجی‌ترین بخش لایه ترمیم) می‌باشند و از آنها برای دندان‌های خلفی استفاده نمی‌شود، زیرا همان‌طور که پیش‌تر بیان کردیم، استحکام ضعیفی دارند.
    Renamal Microfill که متعلق به کارخانه cosmodent می‌باشد، یکی از انواع مشهور کامپوزیت‌های میکروفیل در ایران هستند.
  2. کامپوزیت‌های هیبرید

    این نوع کامپوزیت‌ها تشکیل شده از مخلوطی از فیلرها و یا ذرات با اندازه‌ها و سایزهای متفاوت می‌باشند. از خصوصیات آنها می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:
    • داشتن مقاومت و استحکام بالا
    • پالیش پذیری در حد معمول
      از جمله کاربردهای آنها این است که در تمام حفره‌های دندانی قابل استفاده می‌باشند، اما برای ترمیم پوسیدگی‌های شدید و شکستگی دندان‌های خلفی کاربرد بیشتری دارند.
      به‌عنوان‌مثال برای دندان‌هایی که عصب کشی شده‌اند و به بیلداپ دندان نیاز دارند، گزینه مناسبی برای درمان هستند.
      از انواع کامپوزیت‌های هیبرید موجود در ایران می‌توان به مواردی از جمله Filtek، Gradia Direct و Kerr اشاره داشت.
  3. کامپوزیت‌های نانوفیل

    کامپوزیت‌های نانوفیل از انواع جدید کامپوزیت‌های دندانی هستند که هدف از ساخت آنها داشتن مزایای بیشتری نسبت به انواع قبلی بوده است. از خصوصیات آنها عبارت‌اند از:
    • داشتن کیفیت زیبایی
    • پالیش پذیری مقبول و مناسب
    • داشتن استحکام بالا
    • داشتن مقاومت بالا در مقابل سایش

    داشتن مقاومت بالا در این نوع کامپوزیت‌ها سبب شده است کاربرد مناسبی برای دندان‌های خلفی داشته باشند، زیرا در مقابل جویدن مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهند.
    کامپوزیت‌های نانوفیل همچنین به دلیل پالیش پذیری بالا، در ترمیم‌های زیبایی دندان بسیار عالی عمل می‌کنند. پس گزینه مناسبی برای ترمیم کردن دندان‌های قدامی و یا درمان دیاستم (فاصله بین دندان‌ها) هستند.
    از انواع این کامپوزیت‌ها می‌توان به Tetric Evoceram و Kerr اشاره کرد.

دسته بندی کامپوزیت‌ها با توجه به دوام آنها

بر این اساس می‌توانیم موارد زیر را بیان کنیم:

  1. کامپوزیت‌های سیال

    این نوع کامپوزیت‌ها با انطباق بسیار عالی خود و سیالیتی که دارند، شناخته می‌شوند. از کاربرد آنها، پیشگیری از بروز پوسیدگی دندان‌های خلفی به عنوان ماده سیلانت، ترمیم شیارهای دندان بعد از پوسیدگی و ... هستند.
    کامپوزیت‌های سیال برای ترمیم حفراتی که در عمق کم پوسیده شده‌اند، گزینه بسیار خوبی هستند و از انواع آنها می‌توان به Tetric EvoFlow اشاره داشت.
  2. کامپوزیت‌های قابل تراکم

    این کامپوزیت‌ها دارای قابلیت فشرده شدن هستند و استحکام بالایی دارند. به همین منظور برای دندان‌های خلفی و همچنین برای ترمیم دیواره بین دو دندان که بر اثر پوسیدگی دچار شکستگی شده‌اند، گزینه مناسبی هستند.
    از انواع رایج کامپوزیت‌های قابل تراکم در ایران می‌توان به p-60 که به برند M3 متعلق می‌باشد، اشاره داشت.

دسته بندی کامپوزیت‌ها با توجه به محل کاربرد آنها

در این دسته بندی می‌توان موارد زیر را بیان کرد:

  1. کامپوزیت‌های قدامی

    این کامپوزیت‌ها با اهداف ترمیمی و زیبایی برای دندان‌های قدامی در دندانپزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. مزایای آنها این است که درخشش طبیعی، دوام بالا و جلای ماندگاری دارند.
    سایه رنگ‌های بسیار متنوعی برای این نوع کامپوزیت‌ها وجود داشته که افراد می‌توانند با توجه به سلیقه خود و با مشورت دندانپزشک، بهترین و مناسب‌ترین نوع آن را انتخاب نمایند.
  2. کامپوزیت‌های خلفی

    این کامپوزیت‌ها برای ترمیم دندان‌های قدامی و خلفی قابل استفاده هستند و علاوه بر داشتن استحکام، زیبایی ترمیم را به همراه دارند. لازم به ذکر است که ماندگاری کامپوزیت‌های ترمیمی برای دندان‌های خلفی تحت تأثیر مواردی از جمله تعداد سطوح ترمیم شده، موقعیت دندان و رعایت کردن بهداشت دهان و دندان توسط خود فرد می‌باشد.
    خصوصیات بارز این نوع کامپوزیت‌ها، مقاوم بودن در برابر سایش و داشتن استحکام بالا می‌باشند.
  3. کامپوزیت‌ دندان یونیورسال

    از کامپوزیت‌های یونیورسال برای ترکیبی از استحکام و زیبایی به صورت هم‌زمان استفاده می‌شود؛ بنابراین برای دندان‌های قدامی و خلفی کاربرد دارند.
    پالیش پذیری این کامپوزیت‌ها در حدی بوده که درخشش زیبایی برای لبخند بعد از ترمیم دندان‌های قدامی ایجاد کرده و همچنین استحکام و مقاومت بالایی در برابر سایش برای دندان‌های خلفی به وجود می‌آورند. از انواع کامپوزیت‌های یونیورسال می‌توان به Harmonize که متعلق به کارخانه Kerr است، اشاره داشت.

https://drshamsdentist.com/%D9%85%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5-%D8%A7%DB%8C%D9%85%D9%BE%D9%84%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

کدام کامپوزیت را برای چه درمانی انتخاب کنم؟

برای این انتخاب باید این نکته را در نظر داشت که هر درمانی به چه خصوصیتی از کامپوزیت نیاز دارد.
اگر از کامپوزیت برای درمان‌هایی مانند پر کردن دندان، فایبریج و یا بیلداپ دندان‌ها استفاده می‌شود، به طور قطع باید نوعی از کامپوزیت را انتخاب کرد که دوام و استحکام بالاتری دارد، پس می‌توان گفت که کامپوزیت‌های میکروهیبرید و نانوفیل می‌توانند گزینه خوبی باشند.
برای درمان‌های زیبایی از جمله بستن فاصله بین دندان‌ها، ترمیم بدرنگی دندان‌ها، ترک خوردگی‌های جزئی دندان‌ها از کامپوزیت‌های نانوفیل و میکروفیل که زیبایی بیشتری دارند، استفاده می‌شود البته در مواردی که نیاز به استحکام بالاتر است، از انواع میکروهیبرید نیز استفاده می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 288
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

همراه با شیوع جهانی ویروس کرونا، درخواست مصرف برخی از اقلام بهداشتی مانند مواد ضدعفونی، الکل، ماسک و... نیز چندین برابر گردید، بطوریکه در بسیاری از کشورهایی که با این بیماری درگیر بودند تامین اقلام فوق خود به چالشی تبدیل شد. ثبت تغییرات شرکت در این میان کشورهایی که توانستند در تولید داخلی این محصولات موفق باشند، مشکلات کمتری داشتند. به لطف خداوند و همت تولید کنندگان ایران نیز از جمله کشورهایی بوده است که اقدام به تولید وسیع محصولات بهداشتی جهت تامین مصرف داخلی و حتی صادرات نموده است. در گذشته در مطالبی چگونگی ثبت این شرکت ها را شرح دادیم اما یکی از الزامات فعالیت در این حیطه، ثبت برند محصولات ضد عفونی کننده مانند الکل و ... می باشد.

بطور کلی ثبت برند در ایران اختیاری است مگر موارد خاص که این محصولات نیز بابت جای گیری در دسته بندی بهداشتی و دارویی جزء همین موارد خاص می باشند که ثبت برند برای آنها الزامی است.
همچنین بطور کلی جهت فعالیت در این زمینه ها دریافت برخی از مجوزها الزامی می باشد. اداره مربوط به صدور این مجوز سازمان بهداشت و یا سازمان غذا و دارو می باشد.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت این مجوزها از سازمان بهداشت یا غذا و دارو به شرح ذیل می باشد (توجه داشته باشید که ارائه این مجوزها جهت ثبت برند الزامی است) :

1-پروانه ثبت شرکت
2-پروانه یا مجوز مسئول یا ناظر فنی شرکت
3-تکمیل و ارائه تعهد نامه تولید محصولات ضد عفونی کننده ( که بر روی سایت سازمان غذا و دارو وجود دارد)
4-ارائه طرح بسته بندی محصولات
5-ارائه فرمولاسیون محصولات
6-معرفی چگونگی خط تولید محصولات
7-ارائه نمونه محصولات تولید شده بعد از اخذ مجوز
8-دریافت تاییدیه آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو یا سازمان بهداشت
9-ارائه فرم تکمیل شده برای درخواست کد فراورده محصولات ( بر روی سایت سازمان غذا و دارو)

چگونگی ثبت برند مواد ضد عفونی ، الکل ، ماسک

در ابتدا توجه داشته باشید ک جهت ثبت برند یا علامت تجاری نیازی به مراجعه حضوری نمی باشد و متقاضیان ثبت برند مواد ضد عفونی، الکل، ماسک و ... می توانند با مراجعه به سامانه http://iripo.ssaa.ir اقدام به ثبت برند نمایند و با انجام مراحل مختلف و بارگذاری مدارک مورد نیاز درخواست خود را به ثبت برسانند.
پاسخ ارائه گردیده به درخواست متقاضیان نیز در بخش پیگیری اظهارنامه و خلاصه پرونده قابل مشاهده است.

مدارک ثبت برند مواد ضد عفونی، الکل و ماسک اشخاص حقوقی

1-فتوکپی شناسنامه وکارت ملی
2-فتوکپی مجوزهای لازم برای فعالیت در اقلام مواد ضد عفونی، الکل و ماسک
که شامل (جواز تاسیس تولید ، پروانه بهره برداری ، پروانه ساخت محصولات ) جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)
3-کارت بازرگانی (در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)
4-فتوکپی روزنامه تاسیس و اخرین تغییرات در شرکت (تغییرات شرکت نباید بیش از دو سال گذشته باشد)

https://danasabt.ir/2023/09/17/%D8%A7%D8%AE%D8%B0-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%81%D9%88%D8%B1%DB%8C/

توجه داشته باشید که با توجه به اهمیت این محصولات و ارتباط مستقیم آن با سلامتی جامعه نظارت دقیقی بر مراحل تولید و چگونگی عرضه این محصولات به بازار وجود دارد (خصوصا در شرایط کنونی ).
تمامی مراحل تولید، قیمت گذاری و فروش این محصولات می بایست تحت نظارت دولت و نهاد های مربوطه انجام گیرد.



:: بازدید از این مطلب : 330
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

از آنجایی که عنصر وجود اسفندی ها آب می باشد بهترین سنگ ماه تولد اسفند برای آنها آکوامارین است. خواص عقیق یمنی این نوع از سنگ متولدین اسفند گونه سبز آبی بریل است. آکوامارین در بعضی از تعابیر به معنای آب دریا است. بلورهای این گوهر غالبا بزرگ و بدون ناخالصی با ضریب سختی ۷٫۵ هستند و معمولا شامل خط هایی در طول بر روی خود هستند. سنگ آکوامارین از خود دورنگی بروز می دهد و به شکل بیرنگ و آبی سیر نمایان می شود.

برخی از گونه های این سنگ متولد اسفند اگر به شکل کابوشون تراشیده شوند، ظاهر چشم گربه را بر روی خود نشان می دهند. برجسته ترین مکانی که دارای بهترین سنگ ماه تولد اسفند (آکوامارین) است، “میناس گریاس” در کشور برزیل است. در آنجا به شکل لایه ای از سنگ های هوازده قهوه ای، آکوامارین، از بین پگماتیت بیرون آمده است. همچنین رشته کوه اورال در کشور روسیه به علت گونه با کیفیت این سنگ متولدین اسفند است.

گفته می شود ۵۰ معدن بریل در منطقه ماداگاسکار کشف شده که آکوامارین، بهترین سنگ ماه تولد اسفند هم از آن جمله است. سنگ ماه اسفند در قسمت هایی از برمه هم یافت می شود اما در کشور سریلانکا به میزان کمتری مشاهده شده است. ایرلند، نروژ، نامیبیا، تانزانیا، زیمبابوه و … از کشورهای دارای این سنگ متولد اسفند هستند. اطلاعاتی مبنی بر وجود آن در کشور ما در دست نیست. به سبب رنگ کم آن، غالبا در برش هایی به صورت تخت و بزرگ آن را می تراشند. برای بهبود در کیفیت رنگ، این سنگ متولد اسفند را حرارت میدهند. البته به یاد داشته باشید که قرار دادن این گوهر ها در مجاورت حرارت از سختی آن می کاهد.

 

خواص آکوامارین برای متولدین اسفند:

در زمان های گذشته به این سنگ ماه اسفند به الهه دریاها شهرت داشته است. در مصر باستان گوهر های از جنس آکوامارین به همراه مومیایی ها کشف شده است. در شرق و در کشورهایی نظیر چین و ژاپن این سنگ متولد اسفند با نام گوهر عرفان و آینده بینی مورد احترام قرار گرفته است. در سحر و طلسم، به جهت فراهم آوردن فضایی برای جلوگیری از نفوذ جادو و بدی ها بر روی شخص برای وارد شدن به ضمیر ناخودآگاه استفاده بی شماری دارد. نویسندگان قرون وسطی بر این باور بودند که اکواریوم پرطرفدارترین و موثرترین بلور در معابد یهودیان باستان بوده است. اکثر روش های استفاده از سنگ آکوامارین به عنوان ابزار مذهبی و پیش گویی در ادبیات باستانی مشاهده می شود. آکوامارین به جهت آرامش خاطر، رفع اضطراب، ازدیاد خلاقیت، نیروی سخنوری و افزایش ضریب هوشی بسیار سودمند و مثمر ثمر می باشد. با توجه به خواص این سنگ متولدین اسفند یا فروردین و آبان می توانند با به کارگیری از آکوامارین شادکامی و سرزندگی پیوند زناشویی خود را افزایش دهند. همانطور که بیان شد این نگین افزون بر اینکه بهترین سنگ ماه تولد اسفند است، سنگ فرعی ماه تولد فروردین و آبان نیز می باشد.

 سنگ ماه تولد اسفند: یشم

برای سالیان طولانی و قرن ها تصور می شد که این سنگ ماه اسفند تنها یک گونه گوهر قیمتی و ارزشمند می باشد. در خلال سال ۱۸۶۳ این باور تغییر یافت. دو گونه یشم کشف شد، یشم سبز درجه یک برمه ای یا ژادئیت Jadeite و سنگ نفریت Nephrite یا در واقع یشم کم قیمت که سختی آن از یشم سبز برمه کمتر است. یشم سبز برمه با سختی ۶٫۵ تا ۷ در ابعاد مو از سیلیکات سدیم و آلومینیوم در خانواده پرویکسین تشکیل یافته است و مجموعه گسترده و وسیعی از رنگ های سبز زمرد تا گونه های متنوع سبز، ارغوانی، صورتی، قرمز، قهوه ای، نارنجی و … وجود دارد. یشم سلطنتی Imperial Jade با استعداد رنگ سبز عمیق غنی به سبب وجود مقادیر بسیار بالای عنصر کروم در خود مشهورترین و مطلوب ترین گونه یشم و سنگ شانس ماه اسفند می باشد. کشور میانمار و گواتمالا سرشار از معادن نگین یشم سبز یا ژادئیت می باشد، اما در کشور ژاپن و قسمت های جنوب غربی آمریکا نیز این سنگ شانس ماه اسفند مشاهده شده است.

https://chaav.ir/about-us

قدرت ماورایی یشم سنگ ماه تولد اسفند:

یشم به عنوان یک گوهر قیمتی و گرانبها و سنگ متولد اسفند دارای گذشته و تاریخ بسیار زیادی است و قرن ها قسمتی از زندگی و فلسفه ساکنین قاره کهن نیز بوده است. یشم غالبا به عنوان یک سمبل خلوص و آرامش شهرت دارد. باور عموم بر این است که برای هر کسی هماهنگی، دوستی و شانس را جذب و به ارمغان می آورد. نقل شده که در سنت باستانی مردم چین، یشم سمبل همه پنج فضیلت بشریت می باشد که آن ها عبارتند از: حکمت، همدردی، عدالت، فروتنی و شجاعت که در نتیجه بیشتر این سمبل های ستودنی را در تکه نگین های یشم حک می کنند. گردنبند یشم به عنوان «سنگ قلب» مشهور است و میتوان بیان کرد که استفاده از این نگین به عنوان گردنبند سنگ ماه تولد اسفند و یا نگین انگشتر ماه اسفند ارتباط مستقیمی با چاکرای چهارم یعنی قلب دارد و همینطور اثرات مثبتی بر هرگونه اتفاقات مرتبط با درون قلب ما، از جمله عشق و روابط دوستانه دارد. یشم سنگ تولد اسفند و شهریور می باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

یکی از خدمات رایج دندانپزشکی است که با نام هایی چون: عصب کِشی، عصب کُشی، اندو یا روت کانال تراپی نیز شناخته می شود. بهترین دندانپزشکان در رشت درمان ریشه برای ترمیم و نگهداری دندان هایی که در آنها پوسیدگی پیشرفت کرده و عفونی شده است، استفاده می شود. طی پروسه عصب کشی، اعصاب و عروق خونی موجود در ریشه دندان خارج می شود. کانال های دندانی به خوبی تمیز می شوند و به طور کامل ایزوله و بسته می شوند تا بافت عفونی برای ارتباط با بافت های اطراف دندان باقی نماند.

بدون عصب کشی درست، بافت های اطراف دندان عفونی شده و حتی ممکن است منجر به تشکیل آبسه و درنهایت از بین رفتن و کشیدن دندان شود.

 

چه زمانی نیاز به درمان ریشه دارم؟

اگر درد دندان شما مداوم است یا علائم زیر را دارید، به احتمال زیاد نیاز به درمان عصب کشی دارید:

  1. درد مداوم
  2. حساسیت به سرما و گرما
  3. احساس درد در جویدن
  4. تغییر رنگ دندان
  5. تورم و آبسه 

آیا درمان ریشه درد دارد؟

وجود درد یا حساسیت برای چند روز بعد بازگشت از کلینیک دندانپزشکی طبیعی است. این درد به دلیل التهاب بافت های اطراف دندان است، به خصوص زمانی که درد و عفونت قبل از شروع درمان وجود داشته باشد.

برای درمان این درد و حساسیت باید حتما از دارو و توصیه های متخصص دندانپزشک خود استفاده کنید.

معالجه ریشه دندان یا روت کانال تراپی (Root canal Therapy)
 

این عنوان از سه کلمه Root به معنای ریشه، و Canal به معنای مجرا و Therapy به معنی معالجه تشکیل شده که مفهوم کلی آن معالجه مجرای ریشه دندان می‌باشد و شاخه‌ای از دندانپزشکی به نام اندو یا اندودونتیکس است که شامل دانش و اعمالی است که به معالجه و حفظ ریشه دندان می‌پردازد و وظیفه تشخیص و درمان پالپهای آماسی و بیمار شده را به عهده دارد. بنابراین درمان ریشه یا روت کانال تراپی عبارت است از نجات یا درمان دندانی که به علت پوسیدگی وسیع مجاور اطاق عصب در معرض از دست رفتن می‌باشد. 
 

پالپ یا عصب چیست؟
 

قسمت اعظم ساختمان دندان را عاج تشکیل می‌دهد، درون عاج فضایی وجود دارد که شامل عصب و شبکه مویرگی است که اصطلاحاً به آن پالپ گفته می‌شود. پالپ از شاخه‌های اصلی اعصاب و عروق در انتهای ریشه منشعب می‌شود و از درون کانالهایی که در ریشه وجود دارد به این فضا می‌رسد. حس، تغذیه، عاج سازی و دفاع میکروبی از اعمال پالپ بشمار می‌آیند. این بافت نرم ممکن است تحت تأثیر میکربها عفونی شده و عفونت را در مسیر ذکر شده به استخوان اطراف ریشه منتقل کند، در چنین مواردی تمام این بافت توسط دندانپزشک برداشته شده، محفظه پالپ و کانالها تمیز و به نحو مطلوبی پر می‌شود. 

https://drshamsdentist.com/%D9%85%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5-%D8%B1%DB%8C%D8%B4%D9%87-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/


تعداد ریشه دندانها بطور معمول و طبیعی بین یک تا سه عدد می‌باشد ولی دندانهایی نیز وجود دارند که دارای یک یا چند ریشه اضافی هستند و در حین کار و با گرفتن رادیوگرافی کشف می‌گردند. بطور طبیعی دندانهای قدامی دارای یک ریشه، دندانهای آسیای کوچک دارای یک یا دو ریشه و دندانهای آسیای بزرگ سه و چهار ریشه‌ای هستند. مراقبتها، مراجعه و معاینات منظم دندانپزشکی و رعایت اصول بهداشت دهان و دندان و ترمیم پوسیدگیها در مراحل اولیه لازم است تا دندان نیاز به معالجه عصب نداشته باشد. 

 



:: بازدید از این مطلب : 306
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

پلاتین محبوب ترین فلزی است که برای ساخت حلقه های نامزدی و عروسی مورد استفاده قرار می گیرد. گالری چاو درخشندگی سفید رنگ پلاتین هرگز از بین نمی رود و تغییر رنگ نمی دهد و در واقع درخشندگی آن همانند درخشندگی الماس است.
پلاتین فلزی است که از سال 1780 در فرانسه توسط لویی شانزدهم مورد استفاده قرار گرفت و در واقع استفاده از آن در جواهرات از این دوران رواج پیدا کرد. از این رو فلز پلاتین به دلیل زیبایی و درخشندگی و دوام بسیار بالای آن به فلزی برای استفاده پادشاهان تبدیل شد.
پلاتین یکی از ماندگارترین و با دوام ترین فلزاتی است که در جواهرسازی مورد استفاده قرار می گیرد و یک نماد ماندگار برای عشق واقعی، جاودانگی و بقاء به شمار می رود.

پلاتین در جواهرسازی :

دوام و چگالی مناسب پلاتین، آن را به یکی از مهمترین و کاربردی ترین فلزات برای الماس و سنگ های جواهر گرانبها تبدیل کرده است. از آن جا که پلاتین یک فلزی است که به طور طبیعی سفید رنگ و درخشنده است و احتیاج به آبکاری ندارد به همین جهت برای استفاده در حلقه ها و سایر جواهرات زیبا کاربرد دارد.
جواهرات ساخته شده توسط پلاتین یکی از کمیاب ترین جواهرات به شمار می روند. با این حال درصد خلوص پلاتین از طلا بالاتر است. در واقع جواهرات ساخته شده توسط پلاتین شامل 95 درصد پلاتین و 5 درصد از سایر فلزات مانند ایریدیم، پالادیم، روتنیم و دیگر آلیاژها تشکیل شده است و این درصد خلوص بالا موجب شده است که این فلز به طور طبیعی ضد حساسیت باشد و برای کسانی است که دارای پوست حساسی هستند و از آلرژی رنج می برند، یک فلز ایده آل به شمار می رود.

نحوه نگه داری و تمیز کردن پلاتین :

شیوه نگه داری و مراقبت از پلاتین هم بسیار آسان است.
برای تمیز کردن پلاتین، آن را درون آب گرم و صابون قرار دهید و در نهایت با یک پارچه نرم و تمیز به آرامی روی آن بکشید تا این جواهر شما به خوبی تمیز شود و درخشندگی خود را به دست آورد.
پلاتین یکی از مناسب ترین فلزات برای ساخت جواهرات زیبا به شمار می رود زیرا این فلز از زیبایی و درخشندگی زیادی برخوردار است و هرگز لک نمی شود و رنگ آن کدر نمی گردد و تغییر رنگ هم نمی دهد، این در حالی است که سایر فلزات از این ویژگی بی نظیر و منحصربفرد برخوردار نیستند و با گذشت زمان بر روی آن ها زنگار می نشیند و زیبایی و درخشش خود را از دست می دهند.
جذابیت جواهر پلاتین،
گذشته از زیبایی محض آن به دلیل ساختار مولکولی متراکم موجود در این فلز است،
همین ساختار موجب جلوگیری از ایجاد خط و خش بر روی این فلز می گردد و این فلز گرانبها از آسیب پذیری کمتری برخوردار است.

برای نگه داری و مراقبت از جواهرات پلاتین بهتر است به موارد زیر توجه داشته باشید:

– از تماس جواهرات پلاتین با مواد شوینده و سایر مواد شیمیایی جلوگیری کنید؛ زیرا تماس این مواد با جواهرات موجب آسیب رساندن و خراش فلزات گرانبها می گردند.
– در حین استفاده از این جواهر، از پرداختن به باغبانی و کار سنگین اجتناب کنید.

 

– پلاتین را در یک محفظه جداگانه و به دور از سایر جواهرات خود قرار دهید، زیرا تماس این فلز با سایر جواهرات ممکن است موجب ایجاد آسیب و خراش در این جواهر گردد.
– اگر جواهر پلاتین شما نیازمند تعمیر است باید به این نکته توجه داشته باشید که از آلیاژ پلاتین برای این کار استفاده شود؛ زیرا در صورتی که به جای استفاده از پلاتین از فلزات دیگری مانند طلای سفید استفاده شود موجب کدر شدن و از بین رفتن شفافیت این فلز می گردد.

 https://chaav.ir/about-us

پلاتین ، قابلیت هدایت گرما و الکتریسیته را دارا می باشد ولی اندازه آن نصف نقره می باشد.قابلیت انبساط و نرمی آن مثل مس می باشد و به همین دلیل به عنوان جوهر با مس و پالادیوم آلیاژ می شود و جهت سختی مقداری ایریدیم به آن اضافه می گردد.فلزات فرعی پلاتین پلاتینوئیدها مانند:ایریدیم، اوسمیوم، پالادیوم، رودیوم و روتینوم.

 



:: بازدید از این مطلب : 288
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

اگر با قوانین کسب و کار در کشور ترکیه آشنا باشید می دانید که برای هرگونه فعالیت اقتصادی مانند افتتاح یک رستوران، یک مغازه، آرایشگاه و یا هرگونه فعالیت اقتصادی دیگر در کشور ترکیه می بایست شرکتی در این کشور ثبت شود. ثبت شرکت یکی از مهمترین انواع آن، ثبت شرکت تولیدی در ترکیه می باشد که به دلیل تسهیلاتی که دولت این کشور برای فعالیت های تولیدی در نظر گرفته است دارای متقاضیان بسیاری است.

بطور کلی کشور ترکیه به عنوان یکی از همسایگان ایران که دارای مشترکات فرهنگی، مذهبی و اجتماعی بسیاری با کشورمان می باشد، در حال حاضر مقصد بسیاری از هموطنانمان است که این کشور را برای زندگی تحصیل و یا ایجاد کسب و کار بین المللی انتخاب می نمایند.

قوانین ثبت شرکت در ترکیه و شرایط و پتانسیل های موجود در این کشور و همچنین سیاست های دولت این کشور برای جذب سرمایه گذاران خارجی باعث شده است که توجه بسیاری از سرمایه گذاران از سراسر دنیا از جمله ایران به این کشور جلب شده باشد. چنانچه اشاره گردید یکی از مهمترین شرکت هایی که در کشورترکیه به ثبت می رسد شرکت های تولیدی هستند، برای آشنایی با چگونگی ثبت شرکت تولیدی در ترکیه و مزایای آن در مطالعه این مطلب با ما همراه باشید.

بطور کلی ثبت شرکت در کشور ترکیه دارای مزایای بسیاری است که از جمله آنها می توان به این موارد اشاره نمود:

  • ثبت شرکت بدون اجبار به داشتن شریک ترک
  • دریافت اقامت ترکیه
  • سفر به 10 ها کشور جهان بدون داشتن ویزا
  • هزینه مناسب زندگی و نگهداری شرکت
  • عدم پرداخت هزینه ثابت وپرداخت مالیات بر اساس درآمد شرکت

همچنین انواع شرکت هایی که در ایران به ثبت می رسد با شباهت های قانونی بسیار و همچنین تفاوت هایی در ترکیه نیز قابل ثبت هستند و چنانچه اشاره گردید برای انجام انواع فعالیت اقتصادی می بایست یکی از این قالب ها انتخاب شوند و به ثبت برسند، یکی از بهترین فعالیت هایی که در کشور ترکیه می توان برای انجام آن شرکت به ثبت رساند، ثبت شرکت برای فعالیت تولیدی می باشد.

برای فعالیت های تولیدی در کشور ترکیه ثبت شرکت در مناطق آزاد ترکیه بهترین گزینه می باشد، چرا که در این کشور مناطقی به نام مناطق آزاد وجود دارد که برای افرادی که کالایی را تولید می نمایند و یا به عبارتی فعالیت صنعتی دارند از سوی دولت ترکیه مزایای بسیاری در نظر گرفته شده است.

فعالان صنعتی با ثبت شرکت تولیدی در ترکیه و مناطق آزاد آن می توانند در مناطقی که از سوی دولت به آنان پیشنهاد می شود، زمین هایی را خریداری نمایند و با دریافت تسهیلات از سوی دولت ترکیه نسبت به ساخت سوله و سایر نیاز های کسب و کار خود اقدام نمایند. در ضمن در این منطقه شما می توانید از تسهیلات استثنایی دولت ترکیه برای استخدام نیروی انسانی نیز استفاده نمایید و از معافیت های مالیاتی و تسهیلات استثنایی بیمه بهرمند شوید.
مناطق آزاد کشور ترکیه که می توانید در آن شرکت تولیدی خود را به ثبت برسانید و از مزایا و حمایت های دولتی بهرهمند گردید عبارتند از:

  • منطقه آزاد آدانا: Yumurtalık Adana-Yumurtalık Free Zone
  • منطقه آزاد اژه: Aegean Free Zone
  • منطقه آزاد آنتالیا: Avrupa Antalya Free Zone, Avrupa Free Zone
  • منطقه آزاد بورسا: Bursa Free Zone
  • منطقه آزاد دنیزلی: Denizli Free Zone
  • منطقه آزاد شرق آناتولی: East Anatolian Free Zone
  • منطقه آزاد اروپا: European Free Zone
  • منطقه آزاد غازی عنتب: Gaziantep Free Zone
  • منطقه آزاد استانبول فرودگاه آتاترک: İstanbul Atatürk Airport Free Zone
  • استانبول چرم و منطقه آزاد صنعت: İstanbul Leather and Industry Free Zone
  • منطقه آزاد بورس اوراق بهادار استانبول: Istanbul Stock Exchange Free Zone
  • منطقه استانبول تراکیه رایگان: İstanbul Thrace Free Zone
  • منطقه آزاد ازمیر Menemen چرم: İzmir Menemen Leather Free Zone
  • منطقه آزاد کایسری: Kayseri Free Zone
  • منطقه آزاد کوکالی: Kocaeli Free Zone
  • منطقه آزاد ماردین: Mardin Free Zone
  • منطقه آزاد مرسین: Mersin Free Zone
  • منطقه آزاد Rize-ریزه: Rize Free Zone)
  • منطقه آزاد سامسون: Samsun Free Zone
  • منطقه آزاد ترابزون: Trabzon Free Zone
  • TUBITAK مرمره تحقیقات، گزارش، معاملات ارزی فنی: Tübitak Marmara Research Ctr Tech FZ

https://danasabt.ir/%d8%aa%d8%ba%db%8c%db%8c%d8%b1-%d8%a2%d8%af%d8%b1%d8%b3-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa/

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت تولیدی در ترکیه (مناطق آزاد) به شرح ذیل است:

-اخذ مجوز و ثبت یک شرکت در وزارت اقتصاد و اداره کل مناطق آزاد.
-اطلاعاتی در خصوص متقاضی و نوع فعالیت در منطقه آزاد.
-مدارک قانونی، نمونه امضا افراد، وکالت نامه نمونه امضا نماینده شرکت (در صورت وجود) برای سایر شعبه ها.
-اسناد تجاری ثبت شرکت در خارج از کشور.
-ترازنامه و اظهارنامه های درآمد در سه سال گذشته (در صورت وجود)
-فیش واریزی هزینه درخواست به مبلغ ۵۰۰۰ دلار به بانک مرکزی ترکیه و کپی آن.
-فرم اخذ مجوز و کپی آن.
-کدهای HS (12 رقمی با توضیحات) از موادی که در منطقه آزاد خریداری و فروخته می شود.
-دو کپی از اصل نسخه بندهای قرارداد شرکت.
-توضیح طرح تولید



:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

ایمپلنت دیجیتال یکی از روش های پیشرفته در صنعت و حوزه دندان پزشکی است. کامپوزیت در رشت قطعا همه افراد پس از آن که دندان خود را می کشند از ظاهر لبخند خود احساس نا رضایتی می کنند و همین باعث می شود اعتماد به نفس آن ها به شدت کاهش یابد. علاوه بر کاهش اعتماد به نفس از نظر علمی سلامت دهان و دندان های دیگر نیز مورد تهدید قرار می گیرد.

ایملپنت دیجیتال روشی نوین و بسیار پیشرفته است که مورد استفاده پزشکان و مردم قرار گرفته است و طبق تحقیقات انجام شده میزان رضایت بیماران از ایمپلنت دیجیتال تقریبا دو برابر بیشتر از ایمپلنت دندان معمولی است. ایمپلنت دیجیتال می تواند یک جایگزین بسیار مناسب برای ایمپلنت معمولی باشد.در روش ایمپلنت دیجیتال مشکلات و خطاهای احتمالی به کمترین حد ممکن خود می رسد. برای آن که میزان خطاهای روش سنتی کاشت ایمپلنت کمتر شود راه های دیجیتالی و پیشرفته به کمک آن آمده است. در سالیان آتی قطعا دندان پزشکی دیجیتال جایگاه دندان پزشکی سنتی را پر کرده و درمان هایی مانند کاشت ایمپلنت دندان از سرعت، دقت، کیفیت و زیبایی بیشتری برخوردار می شوند.برای انجام ایمپلنت دیجیتال از موادی مانند کلسیم فسفات در بخش پیچ مانند آن استفاده می شود که باعث می شود فرآیند جوش خوردن ایمپلنت و استخوان فک هر چه سریعتر با کیفیت بهتر انجام شود. ایمپلنت دیجیتال با کیفیت بسیار بالا کاشت می شود و فشار بسیار کمی بر روی پایه ایمپلنت پس از کاشت خواهید داشت.

ایمپلنت دیجیتال چگونه انجام می شود ؟ 

برای انجام ایمپلنت دیجیتال نیاز به استفاده از مدل سازی کامپیوتری است. با استفاده از مدل سازی کامپیوتری سه بعدی شرایط استخوان فک و موقعیت قرار گرفتن رشته های عصبی مورد بررسی قرار می گیرد. اطلاعاتی که در این بخش به دست می آید کمک می کند تا فرآیند کاشت ایمپلنت دندان با کمترین شکاف و کمترین آسیب به فک طراحی و اجرا شود. هدف و قصد استفاده از ایمپلنت دیجیتال ایجاد شکافی بسیار کم و کاهش قابل توجه میزان دردی است که در ایمپلنت سنتی بیمار تحمل می کرد. 

آسایش و کیفیت بیشتر با انجام ایمپلنت دیجیتال و اسکن سه بعدی می توان در درکمترین زمان ممکن و کاشت ایمپلنت دیجیتال در تهران را انجام داد و در نتیجه شما مدت زمان کمتری را در دندانپزشکی خواهید بود و سبب کاهش ریسک آسایش ذهنی و عفونت شما می شود.

در صورتی که از ایمپلنت دیجیتال استفاده نمائید یک دستیار جراح یا راهنما در اختیار متخصص ایمپلنت دندان قرار می گیرد تا از انجام تمامی مراحل دندانپزشک را با دقت مطمئن نماید. با استفاده از روش ایمپلنت دیجیتال دیگر آسیبی به دندان های مجاور و بافت عصبی اطراف آن وارد نخواهد شد.

برای کاشت ایمپلنت به یک شکاف نیاز است که در این روش سعی می شود کمترین شکاف ایجاد شود به حدی که دیگر نیازی به بخیه نداشته باشد. طبیعتا هر چه شکاف کمتری ایجاد شود دوره بهبودی کوتاه تر خواهد شد و قطعا بیمار آسایش بیشتری خواهد داشت.

چگونگی ساخت ایمپلنت دیجیتال

ایمپلنت دیجیتال روشی نوین برای جایگزینی دندان و کاشت ایمپلنت است. ایمپلنت دیجیتال جایگزین ایمپلنت معمولی می باشد که مزیت های بسیاری نسبت به ایمپلنت معمولی دارد. در این روش دندانپزشک بصورت کامل در کوتاه ترین زمان ممکن ایمپلنت دیجیتالی و پروتز دندان را با بالاترین کیفیت توسط داده های کامپیوتری که از اسکن دهان و فک شما گرفته می شود طراحی میکند. به همین علت کاشت ایمپلنت دیجیتال دقت بسیار بالایی دارد و برای افرادی که تعداد ایمپلنت دندان بالایی دارند، به صورت بسیار آسان و دقیق عمل میکند و نتیجه ای فوق العاده طبیعی و شبیه به دندان های اصلی می دهد.

https://drshamsdentist.com/%D9%85%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5-%D8%A7%DB%8C%D9%85%D9%BE%D9%84%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

 

ساخت ایمپلنت دیجیتال توسط رایانه های پیشرفته بصورت مدلسازی سه بعدی و با کمترین میزان خطا انجام میشود.

ایمپلنت دیجیتال از طریق اسکن دهان و فک بیمار داده هایی دقیق را به کامپیوتر منتقل میکند و مکان دقیق دندان و استخوان فک توسط کامپیوتر وارد می شود و بر اساس مدلسازی رایانه ای و سه بعدی ایمپلنت دندان دیجیتالی تهیه و ساخته میشود. به علت همین دقت بالا و مدلسازی سه بعدی ایمپلنت دیجیتالی دقت فوق العاده بالایی دارد که همین امر موجب میشود تا کمترین میزان جراحی در دهان انجام شود و زمان لازم برای انجام ایمپلنت دندان دیجیتالی نسبت به ایمپلنت معمولی بسیار کمتر است.

همه این روند های طراحی و ساخت ایمپلنت دیجیتال با استفاده از فناوری های نوین و رایانه های پیشرفته انجام می شود و درصد خطا در کاشت بسیار کاهش می یابد و تقریبا صفر است.



:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

چسنگ قمر رنگین کمانی از نظر فنی گونه ای از لابرادوریت است. خواص عقیق یمنی بنابراین ویژگی های لابرادوریت در آن مشاهده می شوند.
سنگ قمر رنگین کمانی را نوعی سنگ جادویی می دانند که ویژگی های قدرتمندی دارد و به صاحبش کمک می کند تا مسیر درست را در زندگی اش پیدا کند.
تصور بر این است که این سنگ ناشناخته ها شناسایی می کند و نور و روشنایی را به زندگی صاحب خود هدیه می دهد.
به علاوه گفته می شود که سنگ قمر آسمان توانایی اینرا دارد که در ذهن دیگران احساس مثبت و ارامش ایجاد کند.
سنگ قمر آسمان مشکلات قاعدگی، بیماری های شش را درمان کرده از سرماخوردگی جلوگیری می کند، به هضم غذا کمک کرده و متابولسیم و فشار خون را منظم می نماید.
در سیستم هندو باستان سنگ قمر را در رابطه با چاکراه گلو میدانستند و آنرا مرکز تطهیر درنظر می گرفتند.
چاکراه گلو با شنوایی، کلام و بیان در ارتباط است.
گفته می شود سنگ قمر رنگین کمانی روابط میان دنیای فیزیکی و روحانی را آسان تر می کند و صاحب آن می تواند رویاها و تجربیات زندگی قبلی اش را بخاطر آورد.
بنابراین توانایی های ذهنی را نیز بالا می برد.
تکذیب نامه: قدرت های متافیزیکی و افسانه های این چنینی را نباید به عنوان توصیه های تایید شده درنظر گرفت.
این اطلاعات از منابع مختلف جمع آوری شده اند و تصویرگران پویا اندیش هیچ تضمینی برای صحت انها ندارد.

 

سنگ قمر رنگین کمانی و ایده های طراحی جواهرات

جواهرات سنگ قمر آسمان به دلیل تابش سحرانگیزی که دارند و به نظر می رسد که داخل سنگ منبع نور دیده می شود، بسیار گیرا هستند.
در جواهرات سیمی و برای آویز، دستبند و گوشواره استفاده می شوند.
سنگ قمر رنگین کمانی در طرح های مدرن نیز همچنان زیباست.
سنگ های کوژ و تراش خورده هر دو در سبک های مدرن و سنتی با استفاده از ترکیب طلا و نقره کاربرد دارند.
به علاوه سنگ قمر رنگین کمانی را می توان با سایر سنگ های جواهر رنگی یا شفاف ترکیب کرد.

نکته: سنگ های جواهر رنگی را بنابر اندازه بخرید نه وزن قیراط.
سنگ های جواهر رنگی نسبت اندازه به وزن شان فرق می کند. بعضی سنگ ها بزرگتر یا کوچکتر از الماس از نظر وزنی هستند.

 

سنگ قمر رنگین کمانی مشهور

ایوانکا ترامپ دختر دونالد و ایوانا ترامپ، مدل و تاجر موفق مجموعه جواهرتی به نام Patras را عرضه کرده که در آن سنگ قمر رنگین کمانی به سبک Art Deco استفاده شده اند.
رنه جولز لالیک (1860-1945) طراح مشهور جواهرات Art Nouveau بود که جواهرات فوق العاده ای را ساخت و در بعضی از آنها از سنگ قمر استفاده کرد.
مشخص نیست که آیا اینها سنگ قمر رنگین کمانی هستند یا سنگ قمر معمولی.

مراقبت و تمیز کردن سنگ قمر رنگین کمانی

سنگ قمر رنگین کمانی بسیار بادوام است اما باید از آن به دقت مراقبت کرد تا زیبایی اش را از دست ندهد.
به دلیل وجود کوارتز با سختی 7 بر روی مقیاس Mohs در گردوغبار خانگی، تمیز کردن سطحی آن می تواند باعث ایجاد خراش شود.
بهتر است از یک پارچه نرم و آب و صابون استفاده کرد. سعی کنید تمام پس مانده آب و صابون به طور کامل پاک شوند.
همیشه قبل از ورزش حواهرات خود را درآورید.

https://chaav.ir/about-us


سنگ قمر را دور از سایر سنگ های جواهر نگهداری کنید تا خراشیده نشود.
بهتر است در پارچه ای نرم گذاشته شود و داخل جعبه جواهرات نگهداری گردد.

 


:: بازدید از این مطلب : 313
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

برطبق ماده یکم آیین نامه اصلاحی در رابطه با ثبت موسسات و تشکیلات غیرتجاری، که در سال 1377 به تصویب رسیده است:

مقصود از موسسات و تشکیلات غیرتجاری در قانون تجارت ایران، کلیه تشکیلات و موسساتی هست که به جهت مقاصد غیرتجاری از قبیل امور علمی یا ادبی یا امور خیریه و امثالهم تشکیل می شود، اعم از آن که موسسان و تشکیل دهندگان قصد انتفاع را داشته یاشند و یا نداشته باشند. ثبت تغییرات شرکت انتفاع در معنای لغوی از ریشه نفع است و به معنای نفع گرفتن و سود بردن به آن اشاره شده است. حق انتفاع عبارت است از آن حقوقی که افراد از منافع، چیزی یا مالی (که در حالت معمول مال غیر است) برخوردار می ‌شوند.

در حقوق مدنی نیز حق انتفاع عبارت است از حقی که به موجب آن یک شخص، می‌تواند از مالی که عین آن ملک دیگری است و یا مالک خاصی ندارد، استفاده کند و سود برد. در حق انتفاع، مال در مالکیت شخص دیگری است و منافع هم ملک شخص دیگری هستند و فقط شخص دارای حق انتفاع، حق استفاده بری و بهره ‌برداری از آن را داراست، نه حق مالکیت بر آن!

حق انتفاع در واقع نوعی از مالکیت است که طی قراردادی به اشخاص واگذار می‌ گردد. بنابراین اگر حق انتفاع روی مال غیرمنقول نیز باشد، غیرمنقول تبعی و اگر روی مال منقول باشد، منقول حکمی محسوب می گردد.

موسسات یا انستیتوها نیز در تعریف به سازمان هایی گفته می‌ شود که به منظور هدف مشخصی تاسیس شده ‌است. این نام همچنین در حالت معمول به موسسه ‌های پژوهشی هم اطلاق می ‌شود. در برخی کشورها این موسسه ‌های پژوهشی و تحقیقاتی زیرمجموعه ‌هایی از دانشگاه ‌ها محسوب می شوند.

تشکیلات و موسسه های مذکور می توانند عناوینی همانند انجمن، کانون یا بنگاه و نظایر آن را اختیار نمایند، ولی اتخاذ عناوینی که مختص تشکیلات دولتی و کشوری است، از سوی موسسات و تشکیلات مزبور ممکن نخواهد بود.

به طور کلی، ثبت، واژه ‌ای است عربی و در معنای قرار‌دادن، بر جای بودن، نوشته شده و مرقوم می باشد. در اصطلاحات حقوقی ثبت کردن به معنای نوشتن قرارداد است و یا یک عمل حقوقی، احوال شخصیه، یک حق (همانند حق اختراع چیزی) و یا هر علامت یا برندی در دفاتر مخصوص که بر طبق قانون معین شود، همانند ثبت املاک، ثبت معاملات غیرمنقول، ثبت حق اختراعات و اکتشافات، ثبت علائم و ثبت احوال.

طبق ماده دوم آیین نامه اصلاحی ثبت تشکیلات و موسسات غیرتجاری مصوب در 1337 تمامی تشکیلات و موسسات نامبرده به لحاظ انطباق داشتن با مقررات این آیین نامه، به دو بخش تقسیم می شوند:

  •  موسساتی که هدفشان جلب منافع و همچنین تقسیم آن میان اعضا خود نباشد. این گونه تشکیلات اصطلاحا موسسات غیرانتفاعی نام دارند.
    سازمان ‌های ناسودبر یا سازمان ‌های غیرانتفاعی (Non-profit organization) که به‌ اختصار(NPO) سازمان ‌های قانونی و رسمی‌ هستند و هدف اصلیشان پشتیبانی از یک مورد یا موضوعات خصوصی و یا همگانی، بدون دارا بودن مقاصد تجاری در کنار آن است.
    سازمان ‌های غیرانتفاعی ممکن است در بیشتر زمینه ‌ها، من جمله محیط زیست، فعالیت ‌های بشردوستانه، بهداشت، ورزش، هنر، امور خیرخواهانه و نیکوکاری، آموزش و یاددهی، سیاست، مذاهب و نظایر آن فعال باشند.
    از دیدگاه اساسنامه، موسسه غیرانتفاعی، موسسه ‌ای فاقد سهامدار است. این بدین معنا است که موسسه در صورت تولید سود، به هیچ احدی سود سهام را نمی ‌دهد. هیچ ‌یک از اشخاصی که در این ‌گونه سازمان ‌ها فعالیت می ‌کنند، به ‌طور خاص از کسب سود توسط سازمان غیرانتفاعی بهره ‌مند نمی ‌گردند.
    لازم به ذکر است که سهامدارShareholder))، به هر شخص حقیقی و یا شخص حقوقی همچون شرکت گفته می ‌شود که به لحاظ قانونی مالک بخشی از سهام در یک شرکت سهامی عام یا شرکت سهامی خاص می باشد.
    هر سهم، قطعه ‌ای از سرمایه های شرکت هاست و نشان ‌دهنده یا نماینده کوچک ترین واحد مالکیتی، در شرکت مورد نظر به شمار می‌ آیند. سهامدار به همان نسبت که سهام را در اختیار دارد، در مالکیت شرکت یا بنگاه تولیدی نیز شریک است. برای مثال اگر شرکتی به تعداد 2000000 سهم را منتشر کرده است و شخصی مالک 2000 سهم در این شرکت هست، در واقع 0.001 از مالکیت شرکت مذکور را در اختیار دارد.
    کارکنان این قبیل سازمان ‌ها به یکی از صور زیر، در سازمان مشغول به کار هستند:
     موظف و با حقوق ‌های مرسوم و تعریف‌ شده ای که فاقد پاداش‌ های غیرمرسوم هستند.
     قراردادهای کوچک محدودی که دریافتی ‌های مشخص و مرسومی دارند.
     داوطلبانه و بدون دریافت هیچ‌ درآمدی
  •  موسسات و تشکیلاتی که هدفشان جلب منافع مادی و تقسیم منافع بین اعضا خود و یا غیر می باشد، از جمله موسساتی که هدفشان ارائه دادن انواع خدمات شهری همچون نظافت و فضای سبز است.

حداقل شرکای موسسات غیرتجاری نبایستی کمتر از دو نفر باشد، ضمن آن که قید کردن سرمایه نیز به هر میزان مجاز است. موسسات غیرتجاری مانند شرکت های تجاری می بایست به ثبت رسند.

نکات مجوز ثبت موسسات و تشکیلات غیرتجاری:

  • در موسسات غیرتجاری با هدف جلب منافع مادی، موسسین باید پس از به ثبت رساندن موسسات و تشکیلات، نسبت به اخذ مجوز فعالیت اقدام نمایند.
  • در موسسات غیرتجاری که هدفشان غیرانتفاعی بودن است، می بایست به هنگام درخواست ثبت توسط ادارات ثبت ، مراتب ابتدا استعلام شود و سپس پس از دریافت پاسخ مثبت، نسبت به ثبت اقدام شرکت گردد.

بنابراین قانون گذار، علاوه بر شرکت هایی که به امور تجاری مشغول هستند، نهاد حقوقی خاصی را هم که دارای شخصیت حقوقی باشد، در نظر گرفته است که جهت انجام اموری که جنبه غیرتجاری دارد، همچون فعالیت های علمی، ادبی، امور خیریه و یا خدماتی پیش بینی شده است.

https://danasabt.ir/%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%b3%d8%b1%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%87-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa/

مقررات حاکم بر تشکیلات و موسسات غیرتجاری:

  • موسسات و تشکیلات غیرتجاری، پس از ثبت شدن در اداره ثبت شرکت، شخصیت حقوقی می یابند. (مطابق با ماده 584 قانون تجارت)
  • شخصیت حقوقی در موسسه ها و تشکیلات غیرتجاری نمی تواند دستاویزی جهت فعالیت سیاسی و این قبیل از تشکل ها شود.
  • موسسه ها و تشکیلات غیرتجاری، از واحدهای سازمانی دولتی محسوب نمی شوند، بلکه مجامع مردمی هستند.


:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

جرم گیری دندان، اصطلاحی است که برای تمیز کردن و برطرف کردن زبری دندان با استفاده از دستگاه اولتراسونیک، به کار می­رود. بهترین دندانپزشکان در رشت پس از مصرف غذا، ماده سفید رنگی روی دندان­ها تشکیل شده که به آن پلاک دندان ( یا پلاک باکتریایی) گفته می شود. پلاک یک فیلم چسبنده و بیرنگ از باکتری است که به طور مداوم در بین خطوط روی دندان در حال تشکیل است. پلاک حاوی باکتری بوده و باعث ایجاد حفره و سوراخ در دندان و بیماری های لثه می شود. گاهی اوقات پلاک ایجاد شده، با مسواک زدن و نخ دندان از بین نرفته و رسوب می کند و شبیه سنگ آهکی می شود که به مینای دندان متصل شده و به زیر لثه نیز رسوب کند. در دهان همه افراد پلاک تولید می شود. زیرا باکتری ها در دهان به طور مداوم در حال تشکیل هستند. این باکتری ها برای رشد، از مواد غذایی و بزاق دهان تغذیه می کنند. بعد از خوردن غذا و پس از ۵ دقیقه، باکتری ها قند موجود در غذا را تجزیه کرده و از پلاک ها اسید آزاد شده و دندان ها را تحت تاثیر قرار می دهند. با آزاد شدن بیشتر اسید، مینای دندان از بین رفته و حفره ایجاد می شود. اگر پلاک خارج نشود، لثه را در اطراف دندان تحریک کرده و موجب آماس و التهاب آن شده و قرمزی، تورم و خونریزی لثه را موجب می شود. در نهایت پلاک ها موجب بیماری های دهان و دندان و از دست رفتن دندان می شوند.

 

اسیدی که در اثر پلاک ها در فضای دهان پخش می شود، در حدود ۶۰ دقیقه در محیط باقی می ماند. لذا پس از غذا خوردن باید در عرض ۳ دقیقه مسواک زد. پزشکان توصیه می­کنند در روز حداقل دوبار مسواک زده شود. جویدن آدامس بدون قند تا حدودی به پاک کردن دندان ها از پلاک کمک می کند. البته باید توجه داشت که حتما از آدامس های بدون قند استفاده شود. زیرا قند موجود در آدامس خود می تواند موجب پوسیدگی دندان ها شود.

حال جویدن آدامس چطور کمک به حذف پلاک ها می کند؟

جویدن آدامس موجب تحریک غدد بزاقی شده، بزاق ترشح شده و یون های بی کربنات  در محیط افزایش می یابند. در نتیجه PH محیط دهان افزایش یافته و قلیایی شده و اسید های موجود خنثی می شوند. از طرفی یون های کلسیم و سدیم موجود در بزاق افزایش می­یابند. در واقع آدامس سطوحی که مسواک به آنها دسترسی ندارد را پاک می­کند.

حال با همه اینها، باز هم پلاک هایی هستند که با جویدن آدامس و مسواک از بین نمی روند. راه حل خلاصی از این پلاک ها چیست؟ جرم گیری دندان

برخی افراد تصور می­کنند که جرم گیری دندان موجب از بین رفتن مینای دندان و یا  ایجاد آسیب و لق شدن دندان می شود.

چنانچه فرد داندان­های سالمی داشته باشد و به سلامت دهان و دندان خود اهمیت بدهد، بعد از جرم گیری دندان احساس لق شدن دندان ندارد. اما اگر فردی دچار بیماری های دهان و دندان باشد و به سلامت و بهداشت دندانهایش بی توجه باشد، بعد از عمل جرم گیری دندان ممکن است احساس کند دندانهایش لق شده. دلیل این امر این است که در طی زمان به دلیل انباشتگی پلاک ها و چسبیدن آن به دندان، فرد قبل از جرم گیری دندان متوجه لق بودن دندان نشده اما حالا که این رسوبات پاک شده، به وضوح متوجه لق شدن دندانش شده است. در واقع این رسوبات موجب از بین رفتن قسمتی از استخوان نگه دارنده دندان می شوند. البته همانطور که گفته شد، افرادی که دندانهایشان دچار آسیب جدی نیست، بعد از جرم گیری دندان مشکلی نداشته و از اینکه بوی بد دهانشان از بین رفته احساس رضایت و اعتماد به نفس بیشتری دارند.

https://drshamsdentist.com/%D9%84%D9%85%DB%8C%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

نکته مهم دیگر این است که افراد پس از جرم گیری دندان احساس کنند که دندانهایشان حساستر شده است. دلیل آن این است که قبل از جرم گیری تجمع پلاک ها مانند یک عایق عمل کرده و حس دندان کاهش می­یابد. بنابراین با حذف این رسوبات، دندان بیشتر از قبل تغییرات حرارتی محیط دهان را حس خواهد کرد.



:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

از زمان های قدیم انسان ها در تلاش بوده اند که از سنگ های قیمتی و مواد معدنی با ارزش در ساخت جواهرات و زیور آلات استفاده کنند. گالری چاو در حال حاضر نقره یکی از جواهرات محبوب و پرطرفدار محسوب می شود و به این دلیل که فلز نقره به عنوان یک فلز پایه در جواهر سازی به شمار می رود،
نسبت به سایر فلزات مورد استفاده در جواهر سازی از لحاظ قیمت،
ظاهر و ارزش پیشی گرفته است و منافع و خواص بی شمار موجود در این فلز آن را به یک فلز بی نظیر و منحصربه فرد برای جواهرسازی تبدیل کرده است.

 

خواص نقره :

نقره از قدیم شناخته شده است و دارای رنگ سفید ملایم بوده و توانایی انعکاس، گرمایی و الکتریسیته و همچنین صیقل کاری و جلای آن از دیگر فلزات بیشتر می باشد.
نقره خالص برای کارهای طلا و نقره کاری بسیار نرم میباشدو به صورت آلیاژ استفاده می شود و به همین منظور 7.7-20% مس به آن نتیجه بهتری داردو در آلیاژهای لحیم آن از روی وکادمیم نیز استفاده میشود.
همه پوشش نقره که در هوا بوجود می آید دارای اهمیت نیست،
اما توسط گوگرد هوا و تشکیل لایه سیاه سولفید نقره رنگ آن عوض می شود.
نقره در اسید نیتریک به آسانی قابل حل می باشدو توسط سیانیدهای قلیایی خورده می شود.

 

نقره و خواص آن :

به عنوان یک فلز، نقره دارای خواص بهداشتی منحصر به فردی است که موجب شده است در طی سالیان دراز در میان فرهنگ های بسیاری استفاده از آن رواج داشته باشد.
نقره دارای پیشینه درخشانی است و به عنوان یک عامل ضد میکروبی قوی در مبارزه با عفونت و کمک به پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا، بهبود زخم و سایر بیماری ها به شمار می رود.

 

اثرات نقره :

نقره می تواند به تنظیم حرارت داخلی بدن و گردش خون کمک کند و در بسیاری از مطالعات این نتیجه به اثبات رسیده که استفاده از نقره موجب افزایش انرژی بدن می گردد و به همراه داشتن آن باعث ایجاد تعادل در حالات روحی بدن می گردد.
بهبود گردش خون و به طور کلی تعادل درجه حرارت بدن، و کمک به حفظ نظافت و ایمنی از دیگر خواص طبیعی نقره به شمار می رود.

خاصیت های نقره :

نقره دارای سابقه طولانی در میان آنتی بیوتیک ها و ضدعفونی کننده هاست که در طول تاریخ انسان ها با استفاده از جواهرات ساخته شده توسط نقره برای دفع عفونت، علائم سرماخوردگی و آنفولانزا و یا هر ویروس و باکتری دیگری استفاده می کردند.
استفاده از نقره موجب حفظ حالت الاستیکی رگ های خونی موجود در بدن ما می گردد که این خود نقش مهمی را در تشکیل و درمان استخوان و همچنین تعمیر و نگهداری و تعمیر پوست ایفا می کند.
مزایای نقره تنها محدود به کاهش درد نیست، نقره همچنین می تواند از اتساع در مفاصل انگشت، در کسانی که از آرتریت روماتوئید رنج می برند، جلوگیری به عمل آورد.

https://chaav.ir/about-us

همه خاصیت های ذکر شده برای نقره دارای یک پایه علمی اثبات شده است و هر یک از مزایای سلامتی ایجاد شده توسط نقره به دلیل هدایت الکتریکی و حرارتی موجود در آن است. یون های موجود در نقره با بار مثبت، یک میدان رسانا ایجاد می کنند که ناشی از تابش امواج الکترومغناطیسی بر بدن است و باعث تحریک وظایف طبیعی بدن می گردد و بهبود گردش خون و تعادل درجه حرارت بدن را در پی دارد. یونهای نقره با بار مثبت نیز اتصال با یون های منفی اکسیژن موجود در باکتری ها واکنش ایجاد می کنند، که به همین دلیل نقره می تواند با عفونت های مضر و بیماری ها به خوبی مبارزه کنند.

 


:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

استعلام ثبت شرکت سهامی خاص از مراجع قانونی باید به طور دقیق انجام گیرد. سهامداران شرکت ­ها و ادارات حساسیت­ های بسیاری در مورد ثبت شدن شرکت­ ها از خود نشان می ­دهند.تغییرآدرس شرکت هنگامی که یک نام یک شرکت بین مراکز ثبت شده قرار می­ گیرد، اطلاعات آن در سامانه ثبت اسناد و املاک کشور قرار می­ گیرد. یعنی تمام اطلاعات آن مجموعه به صورت کاملاً شفاف در مراجع قانونی ثبت می ­شود.

تفاوتی ندارد که شما شرکت تولیدی دارید یا در زمینه بازرگانی و صادرات مشغول بکار هستید. در هر صورت باید مراحل قانونی ثبت شرکت و استعلام آن را جدی بگیرید. البته اگر می ­خواهید در کسب و کار خود رشد کنید، قانونی کردن فعالیت ­های اقتصادی شرکت را باید جزو اولویت ­های خود قرار دهید. تمام شرکت ­هایی که در ایران مشغول به فعالیت هستند، باید فعالیت ­های اقتصادی خود را به شکل کاملاً قاعده ­مند درآورند. قانونی­کردن فعالیت ­های شرکت ­ها قطعاً در پیشرفت آنها نقش بسزایی خواهد داشت. 

ثبت شرکت سهامی خاص و استعلام آن

وجهه ی حقوقی شرکت­ ها و مراکز تجاری  با ثبت شرکت شفاف می­ شود. انجام مرحله به مرحله ­ی ثبت شرکت­ ها باعث تقسیم دقیق سهام بین سهامداران می ­شوند. زمانی که ثبت شرکت انجام شده باشد، تقسیم نمودن سهام راحت ­تر انجام می گیرد. یعنی دیگر اختلاف نظر برای تقسیم کردن اموال شرکت و سود حاصله از آن بین سهامداران بوجود نخواهد آمد. اهمیت استعلام ثبت شرکت سهامی خاص زمانی نمود پیدا می ­کند که قراردادها با سرعت بالاتری انجام شود. به بیان دیگر، شرکت­ های ثبت شده راحت­ تر می ­توانند نسبت به عقد قرارداد با همکاران خود اقدام کنند؛ اما در غیر این صورت، امکان امضای قرارداد بین شرکت ­های معتبر و اشخاص حقیقی وجود ندارد.

قانونی شدن تمام فعالیت شرکت ­ها از زمان ثبت شدن در سامانه، باعث شده تا تمام قراردادها به صوت حقوقی انجام گیرد. ثبت قراردادهای کاری بین اشخاص حقیقی در بلند مدت باعث بوجود آمدن مشکلات بسیار زیادی می شد. از ثبت نشدن دقیق سود و ضرر گرفته تا امکان سوء استفاده فرد همگی جزو این مشکلات بودند. شرکت ­های بزرگ و معتبر برای گسترش فعالیت ­های خود، به هیچ وجه با افراد حقیقی همکاری نمی­ کنند. در کلاس کاری کارخانجات عظیم، همکاری با افراد حقیقی معنا ندارد. زیرا تمام فعالیت ­های خود را از طریق شخصیت حقوقی شرکت انجام می ­دهند. 

از کجا بفهمیم یک شرکت به صورت قانونی ثبت شده یا خیر؟

برای آن که از ثبت قانونی شرکت­ مطلع شوید، می­توانید از سامانه ­های آنلاین استفاده کنید. یعنی حتی نیاز به مراجعه ­ی حضوری نیست. تنها با چند کلیک در دو سایت خیلی معتبر می­ توانید قانونی ثبت شدن یک شرکت را مورد بررسی قرار دهید. وجود اینترنت و رشد فضای مجازی باعث شده تا روند کاری سازمان ­ها هم با پیشرفت مواجه شود. در عصر تکنولوژی ثبت شرکت و مراحل استعلام آن نیز به صورت کاملا اینترنتی انجام می­ گیرد.

یکی از بهترین روش ­ها برای فهمیدن ثبت شرکت قانونی، بررسی آن در سایت روزنامه رسمی است. در واقع بجز سایت استعلام شخصیت­ های حقیقی کشور، به کمک سایت روزنامه رسمی هم می ­توان قانونی ­بودن روند کار یک شرکت را رصد کرد. البته این رو سایت تفاوت ­هایی با هم دارند که باید حتما به آنها توجه کرد. یکی از مهمترین تفاوت ­های آنها، سرعت بررسی است. برخی اوقات ممکن است یک شرکت به ثبت قانونی رسیده باشد؛ اما اطلاعات و ویژگی ‌های مربوط به آن در سایت روزنامه رسمی وارد نشده باشد. پس اگر می­ خواهید روزنامه رسمی را به عنوان مرجع بررسی وضعیت ثبت شرکت­ها انتخاب ­کنید، باید این نکته را مد نظر قرار دهید. در واقع با کمک این دو سایت می ­توانید استعلام ثبت شرکت سهامی خاص را به صورت کاملاً دقیق انجام دهید. هر زمانی به موجودیت شرکت­ ها و وجهه­ ی قانونی آنها مشکوک شدید، کافی است از طریق این دو سایت کاملاً معتبر اقدام نمایید.

نکته­ ی بعدی این است که برای استعلام ثبت قانونی شرکت خود، به هیچ وجه هزینه ­ای به افراد پرداخت نکنید. استعلام ثبت شرکت سهامی خاص، هیچگونه هزینه ­ای برای شما نخواهد ­داشت. فقط هزینه ­ی اندکی برای استفاده از اینترنت و جستجو در سایت باید پرداخت نمایید.

پس در این بخش از مقاله یاد گرفتیم که چگونه می ­توان فهمید یک شرکت به صورت قانونی ثبت شده یا خیر. این مطلب را برای دوستان خود ارسال کنید.

مراحل گام به گام استعلام ثبت شرکت سهامی خاص

آیا می ­دانید برای استعلام ثبت شرکت سهامی خاص چه مراحلی را باید پشت سر بگذارید؟ چقدر با روند استعلام ثبت شرکت ­ها آشنایی دارید؟ از سامانه ­های مخصوص ثبت شرکت چه چیزهایی را می ­دانید؟ با چندین مرحله ­ی ساده می­ توانید اطلاعات مربوط به انجام­ شدن ثبت شرکت را متوجه شوید. برخی شاید تصور کنند استعلام ثبت شرکت سهامی خاص خیلی دردسر خواهد داشت. در صورتی که چند گام باید به صورت پیاپی طی شود تا اطلاعات ثبت شرکت مورد نظر دست پیدا کنید. البته شایان ذکر است وجود برخی اطلاعات اولیه برای وارد شدن به سامانه ­های مخصوص ثبت شرکت ­ها واجب است. مراحل استعلام ثبت شرکت ها در ادامه توضیح داده شده است. اگر می ­خواهید استعلام ثبت شرکت را به راحتی انجام دهید، در ادامه با ما همراه باشید.

مراحل استعلام ثبت شرکت ها

  • گام اول: در اختیار داشتن اطلاعات اولیه

برای آن که بتوانید وضعیت ثبت شرکت­ ها را بررسی کنید، لازم است چند اطلاعات مهم را در اختیار داشته باشید. سه مورد از این اطلاعات عبارتند از: نام دقیق شرکت (البته بخشی از نام آن هم می ­تواند کمک کننده باشد)، شماره شناسه ملی شرکت و شماره ثبت شرکت. برای استعلام بی ­دردسر وضعیت ثبت شرکت خود، باید به این اطلاعات دسترسی داشته باشید. البته وجود یکی از این موارد هم می ­تواند کافی باشد. شرکت­ هایی که قانونی باشند، تمام این اطلاعات را به صورت دقیق در اختیار دارند.

در صورت نداشتن شماره ثبت شرکت، باید حتماً آن را از طریق مراجع قانونی یا دیگر مدیران شرکت خود تهیه کنید. شماره ثبت شرکت را به هیچ وجه با شناسه آن یا کد اقتصادی شرکت اشتباه نگیرید. شماره ثبت هر شرکت، نوع فعالیت آن، قانونی ­بودن و همچنین محل شرکت را مشخص می ­کند. 

  • گام دوم: وارد شدن به آدرس اینترنتی  ­ http://ilenc.ssaa.ir/

این آدرس جزو مهمترین مراجع برای بررسی و استعلام وضعیت ثبتی شرکت ­ها است. ورود به این آدرس و درج اطلاعات لازم از جمله شناسه شرکت، به سادگی اطلاعات و موارد مربوط به شرکت ­ها را در اختیار شما قرار خواهد داد. کار کردن با این سایت مراحل دشواری ندارد. فقط کافی است یکی از اطلاعات خواسته شده را در جای مربوطه وارد نمایید. سپس کد امنیتی مخصوص را هم در محل مخصوص بنویسید.

در صورتی که می ­خواهید همیشه مراحل ثبت شرکت خود را بررسی نمایید، حتما آدرس اینترنتی ­­ http://ilenc.ssaa.ir/ را به یاد داشته باشید. این سایت از مهمترین مراجع قانونی کشور برای بررسی استعلام ثبت شرکت سهامی خاص است. یعنی با کمک آن می ­توان تمام اطلاعات راجع به یک شرکت را بررسی کرد. تفاوتی ندارد که نوع شرکت ثبت شده، شرکت سهامی خاص است یا خیر. در هر صورت باید برای استعلام وضعیت ثبت آن، وارد سایت مذکور شد. البته شاید شما هم متوجه وجود سایت ­های واسطه برای استعلام ثبت شرکت ­ها شده باشید. اما این نکته را فراموش نکنید که معتبرترین سایت‌، فقط همین سامانه ثبت شرکت است.

  • گام سوم: مشاهده­ ی اطلاعات ثبت شده ­ی شرکت

اگر شرکت مورد نظر در سامانه ی ثبت شرکت و زیر نظر قوه قضائیه ثبت شده باشد، در این مرحله تمام اطلاعات مربوط به آن را مشاهده خواهید کرد. به بیان دیگر استعلام ثبت شرکت سهامی خاص در این مرحله به پایان می ­رسد. اطلاعات شرکت ­های ثبت شده به طور کامل در این بخش وجود خواهد داشت. یعنی اگر با شماره ثبت شرکت خود وارد این سامانه شدید ولی هیچ اطلاعاتی وجود نداشت، یعنی مراحل ثبت شرکت شما کامل نشده است. به همین سادگی و فقط در 3 مرحله، روند استعلام ثبت شرکت سهامی خاص انجام می­ گیرد. گاهی اوقات بررسی وضعیت ثبت شرکت می ­تواند سود بسیار زیادی را برای یک مجموعه به همراه داشته باشد.

­ استعلام ثبت شرکت سهامی خاص از چه روش­ هایی انجام می ­گیرد؟

برای آن که بتوانید­ استعلام ثبت شرکت سهامی خاص را به آسانی و در هر نقطه از کشور انجام دهید، فقط به چند اطلاعات ساده و اینترنت نیاز خواهید داشت!!! بله درست حدس زدید. روش ­های مختلف استعلام وضعیت ثبت شرکت ­ها فقط به کمک اینترنت انجام خواهد گرفت. همانطور که بسیاری از مراحل انجام ثبت شرکت ­ها به صورت آنلاین انجام می ­گیرد، استعلام وضعیت ثبت شرکت نیز به شکل کاملاً اینترنتی قابل پیگیری است.

البته شایان ذکر است که اینترنتی ­بودن روند استعلام ثبت شرکت، باعث سوء استفاده برخی سودجویان شده است. خیلی ­از افراد سایت­ های متفرقه را به عنوان مرجع  به مردم معرفی می­نمایند. در صورتی که با یک سرچ ساده در گوگل متوجه تقلبی بودن سایت­ های مشابه خواهید شد. به طور کلی در بحث ثبت شرکت، به دلیل اهمیت بالای آن باید خیلی محتاطانه عمل کنید.

در وهله ­ی اول تمام اطلاعات محرمانه از جمله شماره ثبت و شماره شناسه ملی را نباید در اختیار افراد غریبه قرار دهید. تنها مدیران و مسئولان هیئت مدیره باید از اطلاعات محرمانه ­ی شرکت با خبر باشند. شماره ثبت شرکت، شماره شناسه ملی شرکت و همچنین کد اقتصادی شرکت ­ها جزو اطلاعات محرمانه و خصوصی آنها هستند.

دو سایت معتبر جهت استعلام وضعیت ثبت شرکت ­ها

سایت روزنامه رسمی: اطلاعات شرکت­ های ثبت شده در سایت روزنامه رسمی نیز موجود است. اما ممکن است دیرتر از سایت بعدی، وضعیت ثبتی شرکت ­ها در این سایت قابل مشاهده باشد. پس اگر خیلی عجله دارید، سایت بعدی مناسب ­تر خواهد بود.

سایت استعلام اشخاص حقوقی(سامانه ثبت شرکت): این سایت که با نام استعلام شخصیت‌ های حقوقی کشور شناخته می ­شود، انتخاب اول و آخر برای بررسی وضعیت قانونی ­بودن شرکت­ ها است.

البته اگر دسترسی به اینترنت ندارید یا توانایی وارد شدن به سامانه­ های ذکر شده برای شما مشکل است، می ­توانید از خدمات شرکت فکر برتر استفاده نمایید. کارشناسان این شرکت می ­توانند به تمام سوالات شما راجع به مراحل مختلف ثبت شرکت و استعلام وضعیت ثبت شرکت پاسخ دهند.

استعلام ثبت شرکت سهامی خاص چه فوایدی دارد؟

شاید پیش خود بپرسید اصلاً استعلام ثبت شرکت سهامی خاص چه فوایدی می ­تواند داشته باشد؟ چرا افراد زیادی به دنبال استعلام ثبت شرکت هستند؟ استعلام وضعیت ثبت شرکت می ­تواند مزیت­ های بسیار زیادی به همراه داشته باشد. در ادامه به نمونه ­هایی از آن خواهیم پرداخت.  

فواید استعلام ثبت شرکت سهامی خاص

  • قانونی بودن شرکت

کلاهبرداری، پولشویی، سوء استفاده از مردم توسط شرکت ­های بسیار زیادی انجام می ­شود. با یک راهکار ساده می ­توانید از سهام شرکت و موقعیت آن محافظت کنید. پیش از عقد قرارداد با شرکت ­های دیگر، استعلام ثبت شرکت سهامی خاص را حتماً انجام دهید. این کار باعث می ­شود مشکلات جدیدی در حین کار برای شما ایجاد نشود. در نتیجه به راحتی فعالیت ­های خود را انجام دهید. زمانی که یک شرکت به صورت قانونی ثبت نشده باشد، نمی ­توان اطلاعات آن را در سامانه ثبت شرکت ملاحظه کرد.

  • بررسی روابط شرکت

می­ خواهید روابط و عمده فعالیت ­های شرکت ­ها را بررسی کنید؟ نمی­ دانید با چه روشی می­ توان این کار را انجام داد؟

نگران نباشید!! با استعلام ثبت شرکت از طریق سامانه، تمام اطلاعات مربوط به فعالیت ­های آن نمایش داده خواهد شد. یعنی به طور کامل می ­توان روابط، شرکا و همکاری ­های داخلی و بین­ المللی شرکت ­ها و کارخانجات مهم را فهمید.

هیچ شرکتی به طور کامل اطلاعات خود را فاش نمی­کند. اما وجود سامانه یکپارچه ثبت شرکت­ ها می ­تواند بهترین راه حل باشد. چون اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار شما قرار می ­دهد. البته شایان ذکر است در دست داشتن اطلاعاتی مثل نام شرکت، شماره ثبت یا حتی شناسه آن ضروری است.

  • هویت شرکت

هر شرکت یک شخصیت حقوقی را در قراردادها ایفا می ­کند. تشکیل هویت شرکت ­ها در صورت ثبت شدن در سامانه کشوری انجام خواهد شد. به بیان دیگر هر شرکتی که اطلاعات ثبت شده نداشته باشد، هویت مجهول و مشکوک دارد.

ویژگی ­های شماره ثبت شرکت­

شماره ثبت شرکت مانند شناسنامه برای افراد حقیقی است. با کمک این شماره می ­توانید وضعیت فعالیت شرکت را در زمان ­های مختلف بررسی کنید. طبق قوانین موجود در مراجع قضایی، هر شرکت فاقد شماره ثبت غیر قانونی محسوب می شود. در نتیجه نباید از خدمات آن استفاده کرد یا با آن همکاری نمود.

استعلام آخرین تغییرات شرکت در روزنامه رسمی

برای آن که آخرین تغییرات شرکت در روزنامه رسمی را مورد بررسی قرار دهید، باید وارد سایت ­ https://www.rrk.ir شوید. در این سایت به طور کامل تغییرات قانونی یک شرکت قابل پیگیری است. جهت ورود به این سایت و دسترسی به مستندات آن به چندین اطلاعات مهم نیاز خواهید داشت. البته همانطور که در بالای صفحه سایت موجود است، دانستن تنها دست کم یکی از این موارد هم می­ تواند کافی باشد.

اطلاعات مورد نیاز برای استعلام تغییرات شرکت در روزنامه رسمی عبارتند از:

  • شماره نامه ثبت شرکت
  • نام شرکت
  • شناسه ملی شرکت
  • شماره اظهار نامه (برای اتباع خارجی)

 با این اطلاعات می ­توانید آخرین تغییرات اعمال شده وضعیت شرکت در روزنامه رسمی را بازبینی کنید. این تغییرات می ­توانند در میزان سهام شرکت و موارد حقوقی موثر باشند.

https://danasabt.ir/%d9%be%d9%84%d9%85%d9%be-%d8%af%d9%81%d8%a7%d8%aa%d8%b1/

چگونه می ­توان درصد سهام شرکت سهامی خاص را بررسی کرد؟

اگر شک دارید که اسم شما بین مدیران شرکت ثبت شده یا خیر، می ­توانید از سامانه https://www.rrk.ir استفاده کنید. در این سایت به تمام آگهی ­های ثبت شده توسط شرکت ­های مختلف دسترسی خواهید داشت. یعنی می ­توانید از سهام خود در شرکت مطلع شوید. همچنین سامانه ثبت شرکت ­ها هم می ­تواند مرجع مناسبی برای مطلع­ شدن از میزان درصد سهام باشد.

استعلام اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود

اساسنامه شرکت ­ها اطلاعات بسیار زیادی راجع به شرکت ­ها دربردارد. از میزان سهام مدیران گرفته تا فعالیت­های حقوقی مربوط به یک شرکت همگی در اساسنامه آن موجود است. برای استعلام این اساسنامه­ های مهم می ­توانید از سامانه روزنامه رسمی کمک بگیرید. 



:: بازدید از این مطلب : 329
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 21 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

یکی از سوالات رایجی که مراجعه کنندگان به دندانپزشکی می پرسند این است که ایا لومینیزر بهتر است یا لمینت؟  متخصص لمینت دندان رشت اساسا وقتی دندانپزشک ها می خواهند ونیر های سرامیکی را روی دندان بیمار قرار دهند، هر دندانپزشک روش خاص خودش را دارد. یکی از این روش ها تکنیک بدون تراش و بدون دستکاری دندان است که برای محصولات لومینیزر قابل انجام می باشد. پزشکان به این روش، روش بدون نیاز به آمادگی یا ونیر بدون تراش می گویند. بنابراین لومینیزر فقط یک برند است که نصب آن نیاز به تراش دندان ندارد و برند های دیگری هم هستند که نیاز به تراش ندارند. 

شباهت ها : 

  • قیمت هر دو تقریبا یکی است.
  • هر دو ضد لک هستند و رنگشان با گذشت زمان تغییر پیدا نمی کند.
  • هر دو مقاوم و ماندگاری بالایی دارند.
  • هر دو جنسشان از سرامیک است.
  • هر دو ظاهر طبیعی دارند و فاصله میان دندانی را به خوبی پر می کنند.

تفاوت ها :

  • نصب ونیر نیاز به تغییر در ظاهر دندان و تراش دارد در صورتی که لومینیزر نیاز به تراش دندان ندارد.
  • ونیر نیاز به داروی بی حسی دارد در صورتی که لومینیزر چون تراشی در آن اتفاق نمی افتد نیاز به چنین کاری ندارد. 

همانطور که می بینید لومینیزر دقیقا کارایی ونیر را دارد و فقط روش نصب آن متفاوت است علاوه بر آن در این فرایند مینای دندان آسیبی نمی بیند و سطح دندان هم تراشیده نمی شود. به همین علت بیماران برای دراز مدت لومینیرز را به ونیر ترجیح می دهند. ضخامت لومینیزر خیلی کم است در حدود ضخامت لنز چشم! ولی با این وجود دوام زیادی دارد. از آنجایی که ضخامت ونیرهایی همچون لومینیرز بسیار کم است، می توان از آن به جای ونیر استفاده کرد.

مراحل لمینت دندان 

تهیه لمینت دندان معمولاً نیاز به سه بار رفتن به مطب دندانپزشک دارد که بار اول آن برای مشاوره و دو بار دیگر برای زمینه آماده‌سازی و کار گذاشتن لمینت می باشد.

مرحله اول از مراحل لمینت دندان، مشاوره

در جلسه مشاوره ابتدا شما اهداف مورد نظرتان را با دندانپزشک در میان می‌گذارید. با توجه به این اهداف، دندانپزشک دندان ها را معاینه می کند تا مطمئن شود لمینت برای شما مناسب است. وی همچنین ممکن است برای بررسی دقیق‌تر، از دندان‌ها با اشعه ایکس تصویربرداری کند، یا با تهیه یک نمونه تصویربرداری زیبایی (cosmetic imaging)، به شما نشان دهد که بعد از لمینت چه شکلی خواهید شد.  

مرحله دوم از مراحل لمینت دندان، آماده سازی

لمینت دندان در حقیقت جانشین بخشی از مینای دندان می‌شود. به همین دلیل ابتدا باید مقدار کمی از مینای سطح دندان برداشته شود تا فضای مناسب برای قرار دادن لمینت روی دندان ایجاد شود. مقدار مینایی که تراشیده می‌شود در بیشتر موارد بین سه دهم تا یک میلی متر است که تقریباً برابر با ضخامت روکش لمینت است. این کار می تواند با بی‌حسی یا بدون آن صورت بگیرد. بعد از تراشیدن مینا، دندانپزشک قالب یا مدلی از دندان شما ایجاد می کند و آن را به آزمایشگاه دندانپزشکی ارسال می‌کند تا لمینت سفارشی شما ساخته شود. معمولاً 2 تا 4 هفته طول می‌کشد تا روکش های لمینت از آزمایشگاه برگردند. در این فاصله برای پوشاندن دندان‌ها از روکش های موقت استفاده می‌شود.

مرحله سوم از مراحل لمینت دندان، اتصال (Bonding)

آخرین مرحله، قرار دادن لمینت روی دندان است. دندانپزشک قبل از چسباندن دائمی لمینت با سیمان مخصوص، آن را روی دندان می‌گذارد تا تناسب و رنگ آن را بررسی کند. در صورت لزوم، آن را مرتبا برداشته، برش می دهد تا به تناسب مورد نظر برسد. رنگ روکش را می توان با سایه سیمان مورد استفاده تنظیم کرد. وی سپس دندان شما را تمیز کرده، جلا می دهد و کمی سطح دندان را زبر می‌کند تا اتصال قوی‌تری ایجاد شود.

بعد از آن سیمان مخصوصی که معمولا یک رزین حساس به نور است را، به روکش می‌زند و آن را روی دندان شما قرار می‌دهد. وقتی که روکش در جای درست خود قرار گرفت، وی نور درمانی خاصی به آن می‌تاباند تا مواد شیمیایی موجود در سیمان فعال شده، سفت شدن آن تسریع شود. نهابتا، سیمان اضافی پاک شده، ردیف دندان‌ها بررسی و هرگونه تنظیمات لازم انجام می‌شود. احتمالا دندانپزشک از شما خواهد خواست که طی دو هفته آینده برای ویزیت پیگیری مراجعه کنید.

مراقبت‌های بعدی از لمینت دندان

در صورتی که از لمینت خوب نگهداری شود، بین 7 تا 15 سال ماندگار خواهد بود. البته، نگهداری از دندان‌های لمینت شده نیازمند اقدامات خاصی نیست. رعایت اصول اولیه بهداشت دهان و دندان، مانند روزی دوبار مسواک زدن، هر روز نخ دندان کشیدن و شستشوی دهان با دهان شویه های ضد عفونی کننده، کفایت می کند. احتمالا دندانپزشک به شما توصیه می‌کند از فشار آوردن بر دندان‌های لمینت شده جهت شکستن و خرد کردن اجسام سخت بپرهیزید، و از سیگار کشیدن و خوردن غذاها و نوشیدنی هایی مانند چای و قهوه، که باعث تغییر رنگ دندان میشوند، خودداری کنید.

https://drshamsdentist.com/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%84%D8%A8%D8%AE%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

خطرات لمینت دندان

  • خطرات و نکات منفی لمینت دندان می تواند شامل موارد زیر باشد:
  • مراحل نصب لمینت دندان غیر قابل برگشت است
  • در صورت ترک خوردن یا شکستن نمی‌توان لمینت را ترمیم کرد
  • چون در مراحل لمینت دندان بخشی از مینای دندان برداشته می‌شود، ممکن است دندان‌ها به خوراکی‌ها و نوشیدنی های سرد یا گرم حساس شوند
  • پس از قرار دادن و تثبیت لمینت نمی توان رنگ آن را تغییر داد. این موضوع در مواردی که رنگ لمینت با رنگ سایر دندان‌ها مطابقت ندارد، ممکن است مشکلاتی ایجاد کند
  • احتمال خیلی کمی وجود دارد که لمینت از جای خود بیرون بیاید. برای کاهش این احتمال باید از جویدن و گاز گرفتن اجسام سخت به شدت پرهیز کرد
  • دندان لمینت شده هم مانند سایر دندان‌ها دچار پوسیدگی می‌شود. در این صورت، می توان به جای لمینت از تاج کامل دندان استفاده کرد


:: بازدید از این مطلب : 315
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 21 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

سنگ قمر ستاره ای گونه ای از فلدسپار ارتوکلاز با کیفیت جواهر، یک پتاسیم آلمینیوم سیلیکات است که به عنوان ماه سنک شناخته می شود و دارای تاثیر ستاره نشان زیر نور است. خواص عقیق یمنی وقتی سنگ قمر ستاره ای را نگاه کنید، ستاره چهار وجهی بر روی سطح سنگ ظاهر می شود.
زیر نور مستقیم و با چرخاندن سنگ و نگاه کردن از زوایای مختلف بیشتر می توان این تاثیر را دید.
علاوه بر ستاره نشان بودن، درخشندگی فوق العاده ای ماه سنگ آنرا خاص کرده است.
درخشش این سنگ را شیری یا نور موج دار توصیف می کنند و به نظر می رسد که از زیر سطحش منبع نوری در حال درخشش است.
نام ماه سنگ برگرفته از درخشش تقریبا جادویی و سفید مایل به آبی است که شبیه به ماه می باشد.

نور سنگ قمر ستاره ای

نوری که می تابد نتیجه لایه های ارتوکلاز و آلبیت است که به نظر می رسد نور از داخل سنگ به بیرون می تابد.
این نور درخشش یکسانی از سطح زیرین و رویین خود دارد.
رنگ نور معمولا سفید، آبی یا آبی- نارنجی است که همراه با ستاره چهار وجهی نمایان می شود.
ترکیب درخشندگی و ستاره نشان بودن در یک سنگ بسیار کمیاب است.
نمونه های با کیفیت می توانند رنگ سه وجهی داشته باشند که این به میزان شب نمایی ماه سنگ بازمی گردد.
بعضی سنگ های کمیاب ممکن است تصویر چشم گربه ای را واضح تر از ستاره نشان دهند و به آنها ماه سگ چشم گربه ای گفته می شود.
ماه سنگ چشم گربه بسیار کمیاب و محبوب است.

شناسایی سنگ قمر ستاره ای

سنگ قمر ستاره ای را می توان بر اساس ستاره ای که نمایش می دهد، تشخیص داد.
ماه سگ ستاره ای پتاسیم آلمینیوم سیلیکات است و بر اساس ترکیبش شناخته می شود.
سایر سنگ ها با رنگ مشابه شب نمایی این سنگ را ندارند و همین امر سبب تمایز میان آنها می شود.
آزمایش میزان سختی نیز یکی از روش های شناسایی ماه سنگ ستاره ی از سنگ های مشابه است.
سایر سنگ های ستاره های بسیار سخت تر یا نرم تر از سنگ قمر ستاره ای هستند.
سنگ قمر ستاره ای در زوایای نزدیک ستاره های وجهی نیز نشان میدهد.
ستاره های چهار وجهی معمولا موج دار هستند و در زوایای راست به دو قسمت تقسیم نمی شوند.
یاقوت قرمز ستاره ای و یاقوت کبود ستاره ای دارای ستاره های شش وجهی هستند

 

خاستگاه و منابع سنگ قمر ستاره ای

ذخایر ماه سنگ در نواحی غنی از فلداسپار و پگماتیت های سینیت یافت می شوند.
سنگ قمر ستاره ای بسیار کمیاب است و در معادنی که ماه سنگ وجود دارد، دیده می شود.
مهمترین مخازن در سریلانکا قرار دارند.
منابع مهم دیگر سنگ قمر ستاره ای کشورهای استرالیا، برزیل، آلمان، میانمار، ماداگاسکار، مکزیک، نروژ، سوئیس و تانزانیا هستند.
امروزه سریلانکا ماه سنگ های آبی رنگ بسیار محبوبی را تولید می کند و هند منبع شماره یک ماه سنگ آبی رنگ است که به ان ماه سنگ رنگین کمان نیز می گویند.

 

رنگ سنگ قمر ستاره ای

سنگ قمر ستاره ای اساسا بی رنگ است اما در واقع رنگ های مختلفی دارد.
ممکن است به رنگ نقره ای همراه با رنگ های زمینه خاکستری، قهوه ای موکا، زرد، نارنجی، سبز، آبی، کرم و سفید دیده شود.
سنگ قمر ستاره ای با درخشش آبی و به رنگ سفید تا بی رنگ مجبوب ترین رنگ است.
آبی تیره ارزشمندترین نوع این سنگ محسوب می شود.

شفافیت و درخشندگی سنگ قمر ستاره ای

سنگ قمر ستاره ای معمولا نیمه شفاف و شیری است.
نمونه های شفاف آن بیشترین ارزش را دارند.
سنگ قمر ستاره ای درخشش شیشه ای جذابی پس از برش و صیقل دارد.
نمونه هایی که ستاره ها در مرکز آنها کاملا نمایان هستند، گرانبهاترین نوع این سنگند.

برش و شکل سنگ قمر ستاره ای

سنگ قمر ستاره ای معمولا به صورت کوژ شکل برش داده می شود تا به طور کامل شکل ستاره و شب نمایی خود را نمایش دهد.
در ماه سنگ ستاره نشان، جهت برش بسیار مهم است.
تقریبا تمام ماه سنگ های ستاره دار با قله های بسیار بلند به شکل بیضی برش داده می شوند زیرا این شکل بیشتر وزن قیراط را حفظ می کند.
سنگ های مدور و اندازه های درجه بندی شده بسیار کمیاب هستند و قیمت های زیادی برای آن ها پیشنهاد می شود.

آماده سازی سنگ قمر ستاره ای

سنگ قمر ستاره ای با هیچ روشی بهینه سازی یا آماده سازی نمی شود گرچه بعضی ماه سنگ های آبی با روکش دادن بهینه سازی می شوند.

ویژگی های گوهرشناسی سنگ قمر ستاره ای

فرمول شیمیایی: KalSi3O8، پتاسیم آلمینیوم سیلیکات
شکل بلور: بلورش چلیپایی، منشوری
رنگ: بی رنگ، زرد، کمرنگ
سختی: 6 تا 6.5 بر روی مقیاس Mohs
شاخص انکسار: 1.518 تا 1.526
چگالی: 2.56 تا 2.59
شکست پذیری: عالی
شفافیت: شفاف تا نیمه شفاف
شاخص انکسار دوگانه یا شاخص انکسار دوسویه: -0.008
درخشندگی: شیشه ای تا مرواریدی
شفافیت: ضعیف، آبی رنگ، نارنجی

https://chaav.ir/about-us

سنگ قمر ستاره ای : سنگ های جواهر مرتبط یا مشابه

سنگ قمر ستاره ای به دسته فلداسپار مواد معدنی تعلق دارد.
فلداسپار تقریبا 60% از پوسته زمین را تشکیل داده است و به عنوان فراوان ترین ماده روی زمین شناخته می شود.
سنگ های جواهر فلداسپار را در دو دسته تقسیم بندی می کنند: فلداسپار پتاسیم و فلداسپار پلاجیوکلاس.
سنگ قمر ستاره ای در واقع پتاسیم فلداسپار است که شامل سنگ های نه چندان مشهوری مانند آمازونیت و ارتوکلاز می شود.
ماه سنگ رنگین کمان بسیار شبیه به سنگ قمر ستاره ای است اما در واقع اصلا ماه سنگ نیست.
جدا از نامش، گونه ای از لابرادوریت که به دسته پلاجیوکلاس فلداسپار تعلق دارد، محسوب می شود و بنابراین ارتباط نزدیکی دارد.
ماه سنگ رنگین کمان را گاهی به نام لابرادوریت آبی رنگ نیز می شناسند که نام مناسب تجاری آن است.



:: بازدید از این مطلب : 320
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

بررسی پوسیدگی دندان بعد از کامپوزیت ونیر یا لمینیت

پوسیدگی دندان بعد از کامپوزیت دندان موضوعی است که ذهن خیلی از افراد را به خود مشغول کرده است. بهترین دندانپزشکان در رشت خیلی از افراد تصور می کنند بعد از این که دندان خود را لمینیت کردند نیاز به هیچ گونه مراقبت از دندان های خود ندارند. اما باید بگوییم که عدم مراقبت از دندان یا بد مراقبتی از دندان حتی بعد از کامپوزیت ونیر نیز ممکن است باعث شود که دچار پوسیدگی دندان بعد از کامپوزیت شوید. تصور این که لمینت از دندان های شما مراقبت به عمل می آورد تصور اشتباهی است.

بسیاری از مشکلات ظاهری مانند شکستگی، پریدگی، بد رنگی، بهم ریختگی و بدفرمی دندان را می توان به کمک کامپوزیت ونیر درمان و اصلاح کرد. این روش یکی از سریع ترین روش ها برای اصلاح طرح لبخند و داشتن یک چهره جذاب و زیبا می باشد. عمل لمینت کردن باعث می شود که بر روی دندان های شما یک لایه بسیار نازک از کامپوزیت یا سرامیک قرار گیرد. حال تصور کنید که دندان های اصلی شما دچار پوسیدگی شود در این صورت خواهید دید که لمینیت هم از این آسیب محفوظ نخواهند ماند. بنابراین پوسیدگی دندان بعد از کامپوزیت در صورت مراقبت نکردن از دندان و توجه نکردن به سلامتی دندان های طبیعی امری رایج است. البته نباید تصور شود که خود کامپوزیت باعث پوسیدگی دندان می شود.

برای درمان و اصلاح بی نظمی هایی که بر روی دندان مشاهده می شود یا برای این که رنگ دندان ها را سفیدتر و روشنتر کنند درمان کامپوزیت ونیر استفاده می شود. همچنین با کمک این روش می توان فاصله دندان ها را نیز تنظیم کرد. بنابراین باید بگوییم که خود کامپوزیت باعث پوسیدگی دندان نمی شود بلکه مراقبت نکردن از دندان و عدم رعایت نکات بهداشتی بعد از کامپوزیت دندان، باعث می شود که دندان های طبیعی شما دچار پوسیدگی شده و در نهایت منجر به آسیب دیدن به کامپوزیت نیز شود. در ادامه با روش های مراقبت از دندان بعد از کامپوزیت می پردازیم.

 

علت پوسیدگی دندان بعد از کامپوزیت چیست؟

علت پوسیدگی دندان بعد از کامپوزیت، بر می گردد به نحوه نگهداری دندان و مراقبت های بهداشتی که بعد از کامپوزیت دندان باید انجام دهید. در ادامه با این موارد بیشتر آشنا می شویم.

  • تجمع پلاک اطراف لثه و کامپوزیت

بعد از این که مینای دندان تراشیده می شود لثه و روکش کامپوزیت از همدیگر اندکی فاصله پیدا می کنند. همین امر موجب می شود که مواد غذایی که مصرف می کنید، در این فاصله ایجاد شده جمع شده و باعث رشد باکتری ها در دهان شود و در نهایت بعد از گذشت مدت زمانی موجب پوسیدگی دندان خواهد شد. این موضوع باعث می شود که برخی از افراد تصور کنند که استفاده از کامپوزیت باعث پوسیدگی دندان شده است. بنابراین نگهداری از دندان و حفظ بهداشت دهان و دندان بعد از کامپوزیت دندان باید به روال قبل انجام شود.

توصیه می شود که مصرف غذاهای اسیدی و سیگار کشیدن که یکی از عادت های بسیار بد است و می تواند آسیب های جدی برای سلامتی دندان ها و یا کل بدن شما داشته باشد را ترک کنید. هرگونه عدم مراقبت از دندان ها و رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان موجب پوسیدگی دندان بعد از کامپوزیت خواهد شد.

  • عدم مراقبت از دندان و رعایت نکردن اصول بهداشتی

مراقبت های بهداشتی بعد از کامپوزیت دندان باید به طور جدی از سر گرفته شود. اگر در دندان حفره ای ایجاد شود و شما تا مدتی از وجود این حفره بی اطلاع باشید؛ در نتیجه سرعت پوسیدگی دندان شما بیشتر خواهد شد. به طور طبیعی دندان های زیر کامپوزیت از استحکام و مقاومت طبیعی خود برخوردار هستند و تغییر رنگ هم نمی دهند. اگر به مراقبت صحیح و اصولی از دندان ادامه دهید مطمئن باشید که هرگز در دندان هایی که کامپوزیت انجام داده اید پوسیدگی را مشاهده نخواهید کرد. استفاده از نخ دندان، مسواک، رعایت دستورالعمل های دندانپزشک و مراجعه مکرر به دندان پزشک از نکات مهمی است که بعد از کامپوزیت دندان باید رعایت شود تا باعث شود که دندان های زیرکامپوزیت همواره سالم بمانند.

https://drshamsdentist.com/%D9%84%D9%85%DB%8C%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

جلوگیری از پوسیدگی دندان بعد از کامپوزیت و روش های مراقبت از آن

بنابراین با توجه به مطالبی که در ابتدای مقاله بیان کردیم پاسخ سوال آیا کامپوزیت باعث پوسیدگی دندان می شود خیر است. علت اصلی پوسیدگی دندان بعد از کامپوزیت دندان یا قبل از آن مراقبت نکردن ازدندان می باشد. بعد از کامپوزیت دندان، برای جلوگیری از پوسیدگی دندان توصیه می شود که به روال گذشته به مراقبت از دندان های خود ادامه دهید. برای مثال به طور مرتب از مسواک و دهانشویه استفاده کنید. برای شکستن آجیل و پسته های سر بسته و فندق از دندان خود استفاده نکنید. برای جلوگیری از ساییدگی لمینت های دندان از گاز زدن خود داری کنید.

یکی از ویژگی های کامپوزیت ها این است که می توانند رنگ را به خود جذب کنند. بنابراین توصیه می شود که بعد از خوردن چای، قهوه و غذاهایی که دارای مواد رنگی هستند، حتماً دندان های خود را مسواک بزنید. بنابراین پوسیدگی دندان بعد از کامپوزیت به روش نگهداری و مراقبت شما از دندان بستگی دارد.

 



:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

یکی از گام های اصولی و مهم در تأسیس یک شرکت، ثبت کردن آن می باشد. ثبت افزایش سرمایه شرکت امروزه روند ثبت شرکت ها در ایران به جهت پیشرفت روزافزون فناوری بسیار راحت تر از زمان های گذشته شده است. ارتقاء فرآیند ثبت شرکتها در ایران سبب گردیده تا افراد بتوانند با استفاده از سیستم ها و سامانه ها به سرعت و بدون کمترین خطایی شرکت خود را به ثبت برسانند.

یکی از مهم ترین مسائلی که باید در عبور از این فرایند آن را در نظر بگیرید قوانین ثبت شرکت ها می باشد. این قوانین که الهام گرفته از قوانین تجارت ایران است شرایطی دارد که هر فرد برای آن که بتواند با موفقیت از این فرایند عبور کند باید از آن ها آگاه باشد. مقاله پیش رو به همت موسسه حقوقی فکر برتر تدوین گردیده تا اطلاعات جامعی را در زمینه فرایند ثبت شرکت در ایران در اختیار شما قرار دهد. این موسسه به مدیریت سرکار خانم پریناز پیشدادیان سالهاست که در زمینه ثبت شرکت و انواع جستارهای وابسته به آن و همچنین ثبت برند و علائم تجاری فعالیت می کند و همواره سعی داشته تا بهترین خدمات را به همراهان خود عرضه نماید. 

قوانین ثبت شرکت

ثبت نمودن شرکت ها دارای قوانین گسترده ای می باشد که ما در این بخش به ساده ترین شکل آن ها را برای شما شرح می دهیم.

ابتدایی ترین و اساسی ترین گام برای استارت هر حرفه ای، برنامه ریزی دقیق از لحاظ اجرایی و مالی به همراه طرحی از پیش تعیین شده می باشد. هدف افراد از ثبت نمودن شرکت بسیار مهم است زیرا بر اساس این ایده است که شرایط، مراحل و قوانین ثبت در نظر گرفته می شود. به طور مثال برخی از افراد تنها به جهت داشتن یک شرکت رسمی به منظور ادامه حیات آن و برخی دیگر با ارائه ایده هایی جدید، نوآوری در کار و حرفه و طراحی وب سایت های اینترنتی اقدام به ثبت شرکت می نمایند.

ثبت شرکت در ایران بر حسب نوع ثبت و اهداف شرکت ها به صورت های متنوعی انجام می شود. در قدیم شرایط و قوانین شرکت ها و همچنین مراحل آن طی پروسه ای بسیار دشوار و طولانی اداری اجرا میشد. اما در حال حاضر به دلیل الکترونیکی شدن سیستم ها، این فرایند با صرف زمان و هزینه کمتر به سرعت قابل پیگیری و ثبت می باشد.

همین موضوع باعث توسعه ثبت شرکت ها از جمله شرکت های بازرگانی و خدماتی به تفکیک مناطق مختلف شده است. به عنوان مثال ثبت شرکت در تهران علاوه بر معرفی کردن محصولات و خدمات شرکت باعث ایجاد فضای رقابتی سالم در حوزه آن کار می شود. به همین منظور هم در این بخش به مهمترین موضوعات کلیدی پیرامون قوانین ثبت شرکت، فرآیند و شرایط آن می پردازیم:

ثبت شرکت و ضرورت آن

شراکت در کاری سبب می گردد طبق قوانین تجارت و کار، موضوع ثبت شرکت مطرح شود. شما می توانید با دانستن شرایط و مراحل ثبت شرکت بدون کوچترین مسئله ای اقدام به ثبت کردن شرکت نمایید. بر اساس قوانین ثبت (مدنی، تجاری و محاسبات عمومی) شرکت ها به 3 گروه طبقه بندی می شوند:

شرکت های دولتی: این گروه شرکت هایی می باشند که بیشتر از 50% سرمایه آن ها متعلق به دولت است.

شرکت های مدنی: این گروه شرکت هایی هستند که بین افراد فعالیت هایی مشترک صورت می گیرد. این فعالیت ها می تواند به منظور پیشه وری، خرید و فروش، خدماتی و غیره باشد. در این گروه زیان و ضرر و سهام مابین افراد برابر است.

شرکت های تجاری: این شرکت ها با هدف تجاری بودن و تعیین مقدار سهام تشکیل می گردد. ویژگی های این شرکت ها عبارتند از: مبادلات تجاری و بازرگانی، معین بودن سود و زیان، همکاری دو یا چند نفر با هم و یا سازمانی مستقل می باشد.

این شرکت ها در 7 گروه طبقه بندی می گردند که عبارتند از: شرکت های تجاری مختلط، شرکت های تجاری - سرمایه ای، شرکت های تجاری سهامی - غیر سهامی، شرکت های تجاری نسبی، شرکت های تجاری با مسئولیت محدود و شرکت های تجاری تعاونی. با ثبت حقیقی و حقوقی شرکت ها فعالیت آن ها اعم از بیمه ای، اجرایی، مالی، حقوقی و غیره جنبه ای رسمی و قانونی پیدا خواهد کرد.

ثبت شرکت سبب معرفی شدن شرکت ها و مطرح شدن آن ها در سطح ملی و بین المللی می گردد. همچنین باعث می شود شرکت ها بتوانند برندهای خود را در سطح بازار معرفی نمایند.

فرایند کلی ثبت شرکت ها

همان گونه که در متن بالا اشاره کردیم فرایند ثبت شرکت ها وابسته به نوع ثبت شرکت می باشد مهمترین اصل هدف ثبت آن است. فرایند کلی ثبت شرکت ها به این صورت می باشد:

در ابتدا باید شرکا تعیین شوند و با در نظر گرفتن نوع شرکت، شرکا می توانند دو یا چند نفر باشند به عنوان مثال شرکت هایی با مسئولیت محدود شرکا حداقل 2 نفر و شرکت های سهامی حداقل شرکا 3 نفر هستند. در فرایند کلی ثبت شرکت پیدا کردن شرکایی معتمد جایگاه بسیار مهمی دارد.

سپس طبق قوانین ثبت شرکت ها افراد حقوقی یا حقیقی باید به سامانه ثبت شرکت ها و مؤسسات تجاری و غیر تجاری مراجعه کرده و اطلاعات لازم را در آن وارد نمایند. در گام بعدی باید اسکن مدارک و اسناد را در سامانه بارگذاری کنند.

در مرحله دیگر از این فرایند باید نام، آدرس، مدت زمان فعالیت شرکت، مقدار سرمایه اولیه شرکت با در نظر گرفتن نوع شرکت و در نهایت نام کامل شرکا را ثبت نمایید.در ادامه با ارائه تمامی مدارک شناسایی اعضای هیئت مدیره، اعضای شرکت، سهام داران، سمت و جایگاه آن ها، مقدار سرمایه و سهام آن ها مراحل ثبت صورت می گیرد.

همچنین باید تمامی مدارک شرکت اعم از: دو نسخه اساسنامه، دو نسخه اظهارنامه، دو نسخه متن صورتجلسه مؤسسین و مجمع عمومی، دو نسخه شرکت نامه، مدارک عدم سو پیشینه مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره، مجوز فعالیت شرکت در صورت نیاز و همچنین اصل وکالت نامه در سامانه به صورت اسکن شده درج و بارگذاری می گردد.

در انتها شما باید مدارک مورد نظر را به اداره ثبت شرکتها ارسال نمایید تا پس از بررسی های لازم کارشناسان تأیید و یا عدم تأیید درخواست به متقاضیان اعلام گردد. اگر درخواست مورد تأیید قرار بگیرد و متقاضیان گواهی تأیید کارشناسان را دریافت نمایند وکلای قانونی و یا خود آن ها می توانند با مراجعه مستقیم به اداره ثبت شرکت ها و ارائه کلیه مدارک هویتی، شرکت خود را به صورت قانونی ثبت نمایند.

در صورت رد نمودن مدارک، متقاضی باید نواقص را رفع نموده و مجدداً مدارک را جهت بررسی کارشناسان اداره ثبت در سامانه ثبت شرکت ها بارگزاری نماید تا پروسه بررسی انجام شود و نتیجه به متقاضی اعلام گردد.

انحلال انواع شرکتها

هنگامی که شرکت ها فعالیت های تجاری خود را به پایان می رسانند و تصمیم به تعطیل کردن شرکت می گیرند ممکن است به دلایل گوناگونی پس از مدتی فرایند تصفیه را انجام داده و منحل شوند. انحلال انواع شرکتها می تواند دلایل مختلفی از جمله ورشکستگی، استارت کسب و کار دیگر، فوت یکی از شرکا و... را داشته باشد.

 در این زمان، شرکا با مراجعه کردن به اداره ثبت شرکت‌ ها و موسسات غیر تجاری و عبور از پروسه، ثبت قانونی انحلال شرکت را اجرایی می کنند و اطلاع رسانی این موضوع با آگهی در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار به صورت عمومی انجام می شود.

ثبت تغییرات شرکت

افرادی که رویاهای بزرگی در سر می پرورانند، به خوبی آگاه هستند که به جهت کسب مراتب بالاتر در عرصه کار به تغییرات نیاز خواهند داشت. این تغییرات اگر برنامه ریزی شده باشد می تواند به پیشرفت شرکت کمک کند اما نکته ای که شرکت ها باید در نظر بگیرند این است که کلیه تغییرات باید در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه شکل بگیرد.

در حالت کلی کار تغییرات شرکت در 2 مجمع قابل حل می باشد. مجمع عمومی عادی موظف به نظارت بر تغییرات ساده شرکت است و مجمع عمومی فوق العاده موظف می باشد کار تغییرات اساسی شرکت که در اساسنامه آن به ثبت رسیده است را اجرایی نماید.

شما می توانید با مراجعه به وب سایت موسسه حقوقی فکر برتر و از طریق تماس با شماره های ذکر شده در آن ثبت تغییرات شرکت خود را به کارشناسان مربوطه اطلاع دهید تا آن ها در کوتاه ترین زمان ثبت تغییرات شرکت را انجام دهند.

 مزایا و معایب ثبت شرکت ها

ثبت نمودن شرکت ها همانند پدیده های حقوقی شرایط خاص خود را دارد. خوب است قبل از ثبت نمودن شرکت از مزایا و معایب ثبت شرکت در ایران آگاهای کاملی داشته باشید و سپس کارهای ثبت را انجام دهید. اگر بخواهیم به صورت خلاصه به مزایای آن اشاره کنیم می توان به دریافت اخذ تسهیلات، دریافت کارت بازرگانی، شرکت در مناقصه ها و مزایده ها و... اشاره کرد اما مهم ترین معایب ثبت شرکت در ملزم بودن به پرداخت حقوق قانونی کارگران استخدامی و مالیات خلاصه می گردد.

ثبت انواع شرکت ها

همان گونه که اشاره کردیم تمامی شرکت ها بر اساس هدف خود مراحل و شرایط ثبتشان متفاوت می باشد. به عنوان مثال ثبت شرکت هوش مصنوعی دغدغه ها و چالش های خودش را دارد. امروزه استفاده از هوش مصنوعی بهترین راه برای انجام کارهاست زیرا AI بسیار گسترده تر از انسان رفتار می کند و باعث می شود چالش های پیش رو سریعتر حل شوند.

امروزه بسیاری از شرکت ها از هوش مصنوعی برای گسترش خدمات خود استفاده می کنند که این موضوع می تواند فضایی رقابتی را برای شرکت ها ایجاد نماید. مثالی دیگر ثبت انواع شرکت دانش بنیان است. این شرکت ها از فروش خدمات و محصولات فناوری شده خود کسب سود می کنند. ثبت این شرکت ها هم مانند دیگر شرکت ها صورت می گیرد تنها تفاوتی که نسبت به دیگر شرکت ها دارد هدف آن است.

ثبت شرکت بین المللی یکی دیگر از انواع ثبت ها به شمار می رود و مرتبط با شرکت هایی است که کالاهای خود را به سایر کشورها صادر می کنند. این شرکت ها به جهت گستردگی فرایند تولیدشان در چندین کشور سبب شده اند تا آن ها را شرکت های چند ملیتی هم بنامند. این شرکت ها با ایجاد شعبه هایی در کشورهای دیگر به تولید محصولات ایرانی می پردازند یکی از این دلایل ثبت این شرکت ها می تواند سودآوری بیشتر برای آن ها باشد زیرا به راحتی می توانند نیروی کاری ارزان تر را استخدام نمایند و سپس دسترسی بهتری به بازار فروش داشته باشند.

برای ثبت انواع شرکت شما باید به شرکت ها و موسسات حقوقی مراجعه نمایید تا کارتان با سرعت بیشتری انجام شود زیرا آن ها از تمامی قوانین و ضوابط آگاه هستند و نسبت به فرد متقاضی که خود می خواهد شرکتش را ثبت نماید در زمان کوتاه تری پروسه ثبت را انجام می دهند. موسسه حقوقی فکر برتر با داشتن کادری متخصص و زبده این افتخار را دارد تا با ارائه هر گونه خدمات شما را در رسیدن به هدفتان همراهی نماید. همکاران ما در این مؤسسه آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند.

سریعترین روش ثبت شرکت

هر فردی برای ثبت کردن شرکت خود دوست دارد از کوتاه ترین مسیر عبور کند. امروزه به جهت ارتقا فرایند ثبت شرکت در ایران این امر امکان پذیر شده است. اما نکته ای که این میان وجود دارد این است که اگر شما با قوانین آن آشنایی ندارید بهتر است از مؤسسات حقوقی راهنمایی بگیرید تا بتوانید از طریق سریعترین روش ثبت شرکت کار ثبت را به اتمام برسانید. زیرا اگر فرد برای ثبت شرکت تصمص داشته باشد خود به تنهایی مراحل را طی نماید قطعاً پروسه ای طولانی را به جهت عدم آگاهی از برخی مسائل پشت سر خواهد گذاشت اما سریعترین روش ثبت شرکت همکاری با این مؤسسات است که آن ها از طریق سامانه ثبت شرکت شما را در بازه زمانی کمی انجام می دهند.

مشاوره ثبت شرکت

شاید این سؤال برای شما پیش آید که چرا برای ثبت شرکت به مشاوره نیاز است؟ در جواب شما باید بگوییم که فرایند ثبت شرکت بسیار زمان بر است و اکثر افراد با روند اداری آن آشنایی ندارند به همین دلیل است که درخواست آن ها مورد تایید کارشناسان قرار نمی گیرد و این دیرکرد در ثبت شرکت برای آن ها ضرر و زیان های بسیاری را در پی دارد. اما در صورت استفاده از مشاوره ثبت شرکت این پروسه بدون هیچ گونه مسئله ای مراحل اداری خود را طی خواهد کرد.

مشاوران برای ثبت شرکت وظایفی را دارند که در اینجا به صورت خلاصه به تعدادی از آن ها اشاره خواهیم داشت. مشاوران با در نظر گرفتن موضوع ثبت، متقاضی را راهنمایی خواهند کرد که آیا این موضوع نیاز به مجوز دارد یا خیر؟ و اینکه آیا می توان آن را در سامانه ثبت کرد یا خیر؟ در صورت تأیید به متقاضیان مدارک و شرایط لازم اطلاع داده می شود و حتی مدت انجام پروسه ثبت هم اعلام می گردد.

 مشاوره تمامی موارد مهمی را که هر فرد برای ثبت شرکت باید بداند را به صورت مفصل توضیح می دهد. متقاضی می تواند مشاوره ثبت شرکت را به عنوان وکیل خود برگزیند که در این صورت با استفاده از وکالتنامه تمامی مراحل ثبت شرکت از طریق مشاوره انجام خواهد شد.

ارزان ترین کشورها برای ثبت شرکت

 بزرگترین چالش برای افراد در زمان ایجاد یک شرکت هزینه آن می باشد. زیرا هزینه استارت آپ می تواند به قدری بالا باشد که قسمت عمده ای از حقوق ماهانه را به خود اختصاص دهد خصوصاً کشورهایی که نرخ تورم در آن ها بالا می باشد.

https://danasabt.ir/%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA/

افراد برای دریافت تأییدیه ها و مجوزها باید هزینه کنند و شاید برخی از افراد نتوانند آن هزینه را تأمین نمایند. کشورهای بسیاری در دنیا وجود دارند که راه اندازی کسب و کار در آن ها بسیار ارزان و با کمترین چالش اما پر بازده امکان پذیر است. می پرسید چرا؟ زیرا این کشورها درآمد نسبتاً بالایی را در کنار سرمایه گذاری های تجاری ارزان ارائه می دهند. به عنوان مثال در کشور ونزوئلا هزینه ثبت انواع شرکت تقریباً صفر می باشد زیرا درآمد نسبی به وجود آمده به جهت شرایط بد اقتصادی آن ها بسیار کم می باشد.

پس ثبت نمودن شرکت در این کشور توجیه اقتصادی ندارد. شما باید کشوری را انتخاب کنید که در کنار هزینه های ارزان بازده بالایی را برای شما داشته باشد. به عنوان مثال انگلستان یکی از بهترین موقعیت های ایجاد یک کسب و کار است زیرا دارای ساختمان هایی هستند که از استارتاپها حمایت بسیاری می کنند و قسمتی از سرمایه خود را در آن ها سرمایه گذاری می کنند.



:: بازدید از این مطلب : 329
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

فرمول شیمیایی: Al203، المینیوم اکسید. خواص عقیق یمنی شکل بلورین: (سه وجهی)، دوسویه، استوانه ای شکل، هرم شش گوشه، کوتاه شده
رنگ: آبی، بی رنگ، صورتی، نارنجی، زرد، سبز، بنفش، سیاه
سختی: 9.00 بر روی مقیاس Mohs
شاخص انکسار: 1.762- 1.788
چگالی: 3,95 تا 4.03
شکاف پذیری: ندارد
شفافیت: شفاف تا مات
شاخص انکسار دوسویه یا دوگانه: 0.008
درخشندگی: شیشه ای
شب نمایی: ابی: ندارد، بی رنگ: نارنجی- زرد، بنفش

یاقوت کبود : سنگ های جواهر مرتبط یا مشابه

یاقوت کبود گونه جواهری کروندوم است.
این سنگ با یاقوت سرخ که فقط رنگ سرخش نماد آن است، در ارتباط است.
یاقوت کبود را با توجه به رنگ خاصش نیز نامگذاری می کنند مانند یاقوت کبود زرد، سبز یا بنفش.
یاقوت های کبود بی رنگ را گاهی به نام یاقوت لیوکو می شناسند و یاقوت صورتی- نارنجی را پادپارادسکا می نامند، واژه سریلانکایی برای گل نیلوفر آبی.
یاقوت آبی سریلانکایی را یاقوت سیلان می نامند گرچه سریلانکا رنگ های مختلفی از یاقوت را تولید می کند.
نام هایی مانند زبرجد سبز و توپاز شرقی (یاقوت زرد) در گذشته استفاده می شد اما دیگر کاربرد ندارد.
نام های مختلفی برای اشاره به انواع یاقوت کبود استفاده می شود مانند یاقوت کبود ستاره دار و یاقوت کبود چند رنگ.
یاقوت سرخ زیوسیت ترکیبی از کروندوم و زیوسیت است که درون همان سنگ شکل گرفته اند.
از آنجایی که یاقوت کبود رنگ های مختلفی دارد به راحتی آنرا با سایر سنگ های جواهر مانند زرگون، بریل، بریل زرد، لعل بدخشان، تورمالین و کوارتز اشتباه می گیرند.
با این حال یاقوت کبود سختی و مقاومت بیشتری نسبت به سایر سنگ های جواهر رنگی دارد.

 

افسانه ها و باورهای قدیمی در مورد خصوصیات متافیزیکی یاقوت کبود

یاقوت کبود سنگ ماه متولدین سپتامبر است.
آنرا سنگ برج ثور می دانند. اگر یک ثوری یاقوت کبود بپوشد از اختلالات روانی به دور خواهد بود.
در طول تاریخ یاقوت کبود سمبل حقیقت، وفاداری و خلوص نیت بوده است.
این سنگ می تواند صلح، آرامش و آگاهی را به صاحبش ببخشد.
در گذشته یاقوت کبود طلسمی بود که از صاحب خود در مقابل ارواح شیطانی و موجودات پلید مراقبت می کرد.
یاقوت کبود ستاره دار را طلسمی می دانستند که مراقب جویندگان و مسافران بود.
این طلسم ها بسیار قدرتمند بودند و حتی پس از اینکه به شخص دیگری داده می شدند از او مراقبت می کردند.
ابس هیلدگارد وان بینگن در کتابش در مورد قدرت های درمانی سنگ های جواهر به نام Physica اشاره می کند
که این سنگ ها از ترکیب قدرتمند آب و آتش ساخته شه اند بنابراین قدرت هایی دارند که فراتر از پدیده های طبیعی دارند.
به عقیده او هر سنگ قدرت خاصی از جانب خداوند دارد.
در مورد یاقوت کبود می گوید: کسی که نادان است و می خواهد دانا شود باید زبانش را به یاقوت کبود بزند
زیرا گرما و قدرت این سنگ با مخاط دهانش ترکیب می شود و سمومی که بر روی هوش او تاثیر می گذارد را از بین می برد.
بنابراین فرد به هوش خوبی می رسد.

تکذیب نامه: افسانه ها و باورهای قدیمی در مورد خواص متافیزیکی سنگ ها را نباید به عنوان توصیه تاییدشده درنظر گرفت.
این اطلاعات صرفا از منابع مختلف جمع آوری شده اند و تصویرگران پویا اندیش هیچ تضمینی در مورد صحت آنها ندارد.

 

ایده های طراحی جواهرات یاقوت کبود

یاقوت کبود یکی از چهار جواهر گرابنهاست که شامل یاقوت سرخ، زمرد سبز و الماس مرغوب می شود بنابراین در صنعت جواهر سازی به وفور استفاده می شود.
یاقوت کبود یکی از سنگ های جواهر رنگی است که معمولا می توان آنرا در جواهرفروشی ها دید.
پس از الماس یاقوت کبود محبوب ترین سنگ جواهر در دنیای امروز است که در طراحی های مختلف سنجاق سینه، دکمه، آویز، حلقه و گردنبند و استفاه می شود.
یاقوت کبود برای کنده کاری نیز ماده مناسبی است.
می توانید از این سنگ طرح های کنده کاری شده حیوانات و گل ها را داشته باشید.
قیمت یاقوت کبود می تواند بسیار زیاد یا متناسب باشد و این بستگی به جواهری دارد که در آن استفاده می شود.
یاقوت هایی که حرارت ندیده اند کمیاب و گران هستند در حالیکه یاقوت های حرارت دیده قیمت های بسیار مناسبی دارند

https://chaav.ir/about-us

نکته: سنگ های جواهر رنگی را بنابر اندازه شان بخرید نه وزن قیراط.
سنگ های رنگی نسبت اندازه به وزن شان متغیر است.
بعضی سنگ ها بزرگتر و بعضی کوچکتر از الماس از نظر وزنی هستند.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 354
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

توجه داشته باشید که ثبت شرکت در برخی از کشورهای دنیا هزینه‌ی چندانی ندارد.ثبت افزایش سرمایه شرکت  با این وجود، آغاز یک فعالیت تجاری به طور قطع دارای شرایطی پیچیده‌ای است که بدون صرف هزینه میسر نمی‌شود. شرایط برخی از کشورها برای ثبت شرکت داشتن سرمایه‌ی اولیه و افتتاح حساب در کشور مقصد برای واریز مبلغی متناسب با قوانین تجاری کشور مقصد است. در مقابل برخی کشورها نیز به متقاضیان ثبت شرکت اجازه می‌دهند تا بدون سرمایه‌ی اولیه شرکت خود را ثبت کنند.

با وجود تمامی مواردی که شرح آن گذشت، ثبت یک بنگاه تجاری در هر کشوری باید برای اهداف بلند مدت انجام شود. در غیر این صورت می‌تواند باعث هدر رفت هزینه و زمان یک تاجر یا صاحب کسب و کار شود. بنابراین، تنها نباید ارزان بودن هزینه‌ی ثبت شرکت در کشورهای خارجی را مد نظر قرار داد.

انواع شرکت در ترکیه به عنوان یکی از ارزان ترین کشورها برای ثبت شرکت

توجه داشته باشید که در کشور ترکیه راه‌اندازی هر کسب و کاری از قبیل خیاطی، آرایشگری و... نیاز به ثبت شرکت دارد. به همین دلیل انواع شرکت‌های مختلف برای ثبت در این کشور وجود دارند که در ادامه به شرح آنها می‌پردازیم:

شرکت شخصی

آن دسته از شرکت‌هایی که نیاز به استخدام شخص دیگری ندارند و به اصطلاح قائم به فرد هستند، جزو شرکت‌های شخصی به شمار می‌روند. این شرکت‌ها برای کسبه مناسبند و مزیت خاصی ندارند. بدین ترتیب شما با ثبت شرکت شخصی اجازه کار و دریافت اقامت را ندارید.

شرکت‌های شخصی در ترکیه می‌توانند توسط افراد حقیقی به ثبت برسند. در حالت عادی شرکت‌های شخصی حق ثبت در اتاق تجارت استانبول و دریافت اساسنامه را ندارند. در این نوع شرکت متقاضیان یک کد مالیاتی تجاری دریافت می‌کنند تا مالیات خود را بپردازند.

شرکت سهامی

این نوع شرکت‌ها که شامل شرکت‌های عام و خاص هستند، از تعدادی سهامدار تشکیل می‌شوند. توجه داشته باشید که در این شرکت‌ها با توجه به تعداد سهامداران عام و خاص بودن شرکت مشخص می‌شود. به طور کلی شرکت‌های سهامی برای تاسیس نیاز به ۵ شخص حقیقی و حقوقی دارند.

در کشور ترکیه برای هر موضوع دلخواه می‌توانید اقدام به ثبت شرکت سهامی کنید. تنها نکته‌ای که در مورد این شرکت وجود دارد این است که باید ۲۵ درصد از سرمایه شرکت شما در بانک بلوکه شود تا بتوانید نسبت به ثبت این شرکت‌ها اقدام کنید.

شرکت با مسئولیت محدود

متقاضیان این شرکت‌ها به طور معمول نیاز به حداقل یک و حداکثر ۵۰ شریک برای ثبت شرکت دارند. در این مورد تعداد شرکا و گستره‌ی فعالیت شرکت ثبت شده می‌تواند بیشتر از یک مورد باشد. علاوه بر آن، هرگونه نقل و انتقال شرکت نیز نیاز به ثبت در دفاتر رسمی دارند.

این شرکت‌ها برخلاف شرکت‌های سهامی نیاز به بلوکه کردن حساب ندارند. علاوه بر آن، سرمایه مورد نیاز برای تاسیس این شرکت اندکی پایین است.

ثبت شرکت در مناطق آزاد ترکیه

ایرانیان قادرند شرکت‌های خود را در مناطق آزاد ترکیه به ثبت رسانند. بدین منظور ارائه مدارک زیر الزامی است:

  1. پل بیزانسی یا طرح تجارتی برای تصویب
  2. سرمایه‌ای در حدود دو میلیون لیر
هزینه ثبت شرکت در مناطق آزاد این کشور

شایان ذکر است که هزینه‌ی ثبت شرکت در مناطق آزاد ترکیه نسبت به مکان‌های دیگر بسیار بالاست. برای ثبت شرکت در این مناطق باید یکی از موضوعات زیر را مد نظر قرار دهید:

  • تولید
  • خرید یا فروش
  • انبارداری
  • مونتاژ و جداسازی قطعات
  • تعمیر یا نگهداری
  • انجام بانکداری و ثبت بیمه
  • ثبت شرکت صادرات و واردات
  • ثبت شرکت‌های صرافی
مزایای ثبت شرکت در مناطق آزاد ترکیه
  • معافیت مالی و پرداخت تعرفه‌ی گمرکی
  • انتقال نقدینگی و سرمایه به کشورهای دیگر
  • امکان حضور طولانی مدت در ترکیه جهت فعالیت
مراحل ثبت شرکت در مناطق آزاد کشور ترکیه

دقت کنید ثبت شرکت در ترکیه دارای مراحلی است که می‌توان آن را در ۳ تا ۱۰ روز کاری انجام داد. در زیر مراحل ثبت شرکت در این کشور به اختصار ذکر شده است:

  1. ترجمه‌ی رسمی گذرنامه‌های شرکا
  2. انتخاب یک حسابدار رسمی ترک زبان
  3. تنظیم اساسنامه شرکت به زبان ترکی
  4. گرفتن شماره‌ی مالیات سهامداران شرکت از اداره‌ی مالیات ترکیه
  5. مراجعه به اتاق بازرگانی ترکیه و تکمیل فرم‌های مربوطه
  6. تنظیم فرم تعهد
  7. ثبت رسمی امضای مدیر عامل در اداره‌ی ثبت احوال
  8. تایید رسمی اساسنامه در اداره ثبت احوال
  9. باز کردن حساب بانکی شرکتی و ارائه مدارک اینترنتی بانک و کارت بانکی آن به متقاضی

ثبت شرکت در آمریکای جنوبی

در آمریکای جنوبی کشوری به نام سورینام از جمله کشورهای محبوب برای شروع تجارت به شمار می‌رود. چرا که حداقل میزان مالیات در این کشور معادل یک درصد از درآمد ماهیانه شرکت است. علاوه بر کشور سورینام کشوری به نام اکوادور نیز به دلیل پایین بودن نرخ مالیات شرایط خوبی را برای ثبت شرکت فراهم آورده است.

علاوه بر آن، کشور ونزوئلا نیز شرایط مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی دارد و ثبت شرکت در آن صرفه‌ی اقتصادی زیادی برای سرمایه‌گذاران به همراه دارد. متقاضیان می‌توانند در این کشور بسیاری از کارهای خود را از قبیل رزرو نام شرکت، ثبت نام، اعلام موجودیت در روزنامه محلی و سایر تشریفات خود را با کمتر از یک دلار انجام دهند.بنابراین، این کشور ارزان ترین کشور برای ثبت شرکت به شمار می‌رود که مزایای زیادی را پیش روی شما قرار می‌دهد.

در ونزوئلا میزان درآمد ماهانه‌ی افراد به ۱۲۳۲ دلار می‌رسد که بسیار مناسب است. تنها ایرادی که می‌توان برای این کشور در نظر گرفت، تحریم‌های بین‌المللی و عدم ارتباط با تجارت جهانی است. از سایر کشورهای آمریکای جنوبی که مالیات کمتری دارند، می‌توان به شیلی، کلمبیا، پرو، پاراگوئه، برزیل و آرژانتین اشاره کرد.

ثبت شرکت در آفریقا

افرادی که درآمد متوسطی دارند، به دلیل دستمزدهای بسیار پایین برای شروع کسب و کار در آفریقا با مشکلاتی مواجه هستند. با این وجود کشورهایی نیز در آفریقا وجود دارند که بنا به دلایلی برای ثبت شرکت بسیار مناسبند.

یکی از این کشورها کنگو است که با هزینه‌های ۱۲۳۲ دلاری در مقابل دستمزد ۴۸ دلاری به عنوان یکی از مقرون به صرفه‌ترین و ارزان ترین کشور برای ثبت شرکت به شمار می‌رود. البته، امروزه با توجه به اصلاحات صورت گرفته در آفریقا روند ثبت شرکت ارزان‌تر و ساده‌تر است.

ثبت شرکت در خاورمیانه

ارزان ترین کشور برای تاسیس شرکت در خاورمیانه را کشور امارات متحده عربی به خود اختصاص می‌دهد و در سایر کشورهای آسیا هزینه ثبت شرکت بسیار بالاست.

https://danasabt.ir/%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA/

ثبت شرکت در اروپا

در اروپا کشورهایی نظیر بریتانیا، هلند و اسلوونی جزو کشورهای ارزان برای تاسیس شرکت به شمار می‌روند که در بالا شرح آنها گذشت. در این میان، بریتانیا از جمله کشورهای محبوبی است که عنوان بهترین کشور اروپایی برای استارت آپ‌ها را به خود اختصاص داده است.

این کشور بالاترین رتبه را در بین کشورهای هم سطح خود دریافت کرده است. پس از بریتانیا نیز ایرلند از رتبه قابل قبولی برخوردار است. از سایر کشورهای اروپا که جزو کشورهای برتر برای راه‌اندازی شرکت دسته‌بندی شده‌اند، می‌توان موارد ذیل را نام برد:

  • لوکزامبورگ
  • دانمارک
  • استونی


:: بازدید از این مطلب : 342
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

شخصی که به دنبال انجام روش‌های ترمیم دندان است، بهترین دندانپزشکان در رشت می‌تواند با مقایسه کامپوزیت و لمینت به طور کلی دچار سردرگمی شود. لمینت دندان و کامپوزیت دندان هر دو موجب زیبایی لبخند، اصلاح فرم دندان، از بین رفتن فاصله جزئی دندان‌ها و سفیدی دندان می‌شوند. از لحاظ مراحل انجام و میزان عوارض نیز هر دو روش، تقریبا هم‌راستا هستند و تفاوت چندانی ندارند.

به جز مواد مورد استفاده در ساخت متریال لمینت و کامپوزیت، این دو روش شباهت بسیاری با یکدیگر دارند. همین امر باعث شده که انتخاب یکی از آن‌ها به عنوان بهترین روش ترمیمی، غیر ممکن باشد. چرا که ممکن است هر کدام از آن‌ها با توجه به شرایط اشخاص مناسب‌تر باشد. وقتی شباهت‌های میان دو روش زیاد می‌شود برای تصمیم‌گیری بهتر، باید به مقایسه کامپوزیت و لمینت پرداخت.

در ادامه این مطلب به مقایسه این دو روش ترمیم دندان خواهیم پرداخت تا در انتها بتوانید یکی از آن‌ها را برای دندان‌های خود انتخاب کنید.

 

بررسی شباهت‌‌های کامپوزیت و لمینت دندان

برای مقایسه بهتر، ابتدا باید بطور کلی روش‌های لمینت و کامپوزیت را با هم مقایسه کنیم و سپس به جزئیات بپردازیم.

مقایسه لمینت و کامپوزیت؛ شباهت‌ها:

• هر دو اهداف یکسانی اعم از: زیبایی، ترمیم و سفیدی دندان را دنبال می‌کنند.

• مراحل نصب لمینت و کامپوزیت به روی دندان‌ها تقریبا یکسان است.

• هر دو روش‌های ترمیم دندان بدون دوره‌ی نقاهت هستند.

• در کامپوزیت و لمینت، در صورت انتخاب نادرست دندانپزشک، هر دو عوارض یکسانی مانند: بروز حساسیت، پوسیدگی دندان طبیعی و ایجاد ظاهری مصنوعی و ... را بروز می‌دهند.

• مراقبت‌های پس از انجام لمینت و کامپوزیت، یکسان می‌باشد.

همان طور که قابل تشخیص است لمینت و کامپوزیت دندان، به طور کلی شباهت فراوانی دارند. انتخاب منحصر به فرد اشخاص، به علت تفاوت‌ در جزئیات آن‌ها خواهد بود.

بررسی تفاوت‌های کامپوزیت و لمینت دندان

با مقایسه لمینت و کامپوزیت، تصمیم برای برگزیدن هر یک از آن‌ها راحت‌تر خواهد شد. تفاوت کامپوزیت و لمینت در انتها مشخص خواهد کرد که کدام یک از روش‌های ترمیم دندان برای شما مناسب‌تر است.

تفاوت‌های لمینت و کامپوزیت:

• میزان طبیعی بودن: لمینت حالت طبیعی بودن دندان‌ها را بیشتر حفظ می‌کند.

• میزان ظرافت: به علت تراشیدن مینای دندان در روش لمینت، ضخامت دندان در این روش مانند یک دندان طبیعی خواهد بود.

• میزان استحکام: استحکام لمینت سرامیکی از کامپوزیت بیشتر است.

• طول عمر و ماندگاری: ماندگاری کامپوزیت 3 الی 5 سال و ماندگاری لمینت 10 الی 15 سال قابل تخمین است.

• بازگشت پذیری کامپوزیت و لمینت: اگر از انجام کامپوزیت خود پشیمان شوید، با مراجعه به دندانپزشک می‌توانید آن را ریموو کنید در صورتی که لمینت یک روش بی بازگشت است.

• قابلیت ترمیم: در صورت آسیب به کامپوزیت، می‌توان آن را ترمیم کرد اما در لمینت باید کل واحد را تعویض کنید.

• تعداد جلسات: کامپوزیت تنها در یک جلسه و لمینت در دو جلسه با فاصله یک الی دو هفته انجام خواهد شد.

• قیمت: قیمت هر واحد لمینت دندان تقریبا دو برابر کامپوزیت محاسبه می‌شود.

• تراشیدن دندان: تراشیدن مینای دندان از مهم‌ترین مراحل لمینت است که انجام آن در کامپوزیت لزومی ندارد.

• رنگ‌پذیری: میزان تغییر رنگ لمینت در طولانی مدت بسیار کمتر از کامپوزیت می‌باشد.

 

مقایسه کامپوزیت و لمینت دندان از لحاظ کاربردی

در ابتدای مطلب اشاره کردیم که لمینت دندان و کامپوزیت اهداف مشترکی را دنبال می‌کنند.

کاربرد این روش‌ها شامل:

ترمیم دندان شکسته، اصلاح بدفرمی جزئی، پر کردن فاصله اندک میان دندان‌ها، یکدست و سفید کردن دندان‌ها و اصلاح طرح لبخند بر اساس تقارن صورت است. نکته حائز اهمیت این است که بسته به هدف شما ممکن است یکی از این دو روش کامپوزیت و لمینت، نتیجه بهتری به دنبال داشته باشند.

https://drshamsdentist.com/%D9%84%D9%85%DB%8C%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

- اگر دندان‌های شما در اثر تصادف، استعمال دخانیات و ... دچار پوسیدگی و ضعیفی شده است، بهتر است از لمینت دندان استفاده کنید. لمینت سرامیکی استحکام دندان شما را تضمین خواهد کرد.

- در صورتی که تنها به دنبال زیبایی دندان‌های خود هستید، هر دو روش قابل پیشنهاد است. لمینت نسبت به کامپوزیت ظاهر طبیعی‌تر و شفاف‌تری دارد.

- اگر برای برطرف کردن نواقص جزئی دندان‌های خود این روش‌ها را انجام می‌دهید، باید گفت کامپوزیت در این زمینه کمک بیشتری می‌کند.



:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

حمایت از مالکیت صنعتی شامل علایم و اختراعات می باشد و در بازرگانی داخلی و بین المللی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.  پلمپ دفاتر تشویقی که از مخترعین می شود نسبت به سیاست کشورهای مختلف متفاوت است.در کشورهایی که بصورت توتالیتر هستند مخترع در حقیقت کارمند دولت است و دولت با فراهم ساختن وسایل زندگی او و قرار داد وسایل لازم برای تحقیقات مالک اختراعات او می شود و غیر از این در اغلب کارخانه های بزرگ نیز چنین حالتی پیش می آید.چنانکه کارخانه جنرال موتور برای ایجاد طرح های جدید برای کالاهای خود دائماَ متخصصین را مامور مطالعه و تحقیق نموده است تا نتیجه اختراعات آن ها را بکار ببرد و در چنین صورتی منظور اصلی تشویق مخترعین حاصل نمی گردد.لذا اغلب کشورها در قوانین خود مقرراتی پیش بینی نموده اند که به موجب آن مخترعین برای مدت محدودی حق انحصاری استفاده از اختراع خود را دارند و چون در این مدت در بازار رقابتی نخواهد بود با فروش محصول به قیمت گزاف سود فراوانی به دست مخترع خواهد رسید و این بهترین و عملی ترین تشویق از او خواهد بود.

  • ثبت اختراع در ایران

ثبت اختراع در ایران اختیاری است ولی اختراع در صورتی مورد حمایت قرار می گیرد که طبق شرایط مندرج در قانون ثبت علایم تجاری و اختراعات،به ثبت رسیده باشد.
وفق ماده 15 قانون ثبت اختراعات حقوق ناشی از گواهینامه اختراع به شرح ذیل است:
الف- بهره برداری از اختراع ثبت شده در ایران توسط اشخاصی غیر از مالک ، مشروط به موافقت مالک آن است.بهره برداری از اختراع ثبت شده به شرح ذیل خواهد بود:

  • در صورتی که اختراع در خصوص فرآورده باشد.

اول-ساخت ، صادرات و واردات ،عرضه برای فروش ، فروش و استفاده از فرآورده
دوم-ذخیره به قصد عرضه برای فروش ، فروش یا استفاده از فرآورده

  • در صورتی که موضوع ثبت اختراع فرآیند باشد:

اول-استفاده از فرآیند
دوم-انجام هر یک از موارد مندرج در جزء (1 ) بند ( الف) این ماده در خصوص کالاهایی که مستقیماَ از طریق این فرآیند به دست می آید.
ب- مالک می تواند با رعایت بند (ج) این ماده و ماده (17) علیه هر شخص که بدون اجازه او بهره برداری های مندرج در بند (الف) را انجام دهد و به حق مخترع تعدی کند و یا عملی انجام دهد که ممکن است منجر به تعدی به حق مخترع شود،به دادگاه شکایت کند.
مدت اعتبار ورقه اختراع در ایران بر حسب تقاضای مخترع پنج یا ده یا پانزده یا منتهی بیست سال خواهد بود و در موقع دریافت اظهارنامه ثبت اختراع اداره ثبت حق الثبتی طبق تعرفه مقرر و مبالغی برای هزینه تهیه اظهارنامه و آگهی های مربوطه اخذ می نماید.
اعتبار ورقه اختراع بعد از ثبت در صورتی محفوظ می ماند که صاحب اختراع هر ساله مبلغی برای ادامه اعتبار آن پرداخت نماید و چنانچه در پرداخت اقساط مزبور بیش از سه ماه تعلل شود اعتبار ورقه اختراع از بین خواهد رفت و هر کس خواهد توانست اختراع را مورد استفاده قرار دهد.
لازم به ذکر است حقوق ناشی از اختراع ثبت شده قابل انتقال است و در صورت فوت صاحب حق به ورثه او منتقل می شود.

  • الحاق دولت ایران به قرارداد پاریس برای حمایت از مخترعینی که در خارج از ایران اقامت دارند.

قانون الحاق دولت ایران به قرارداد اتحادیه پاریس برای حمایت مالکیت صنعتی، برای صاحبان اختراعی که در خارج از ایران اقامت داشته و عضو اتحادیه مزبور هستند مزایایی قائل شده است که بطور اختصار ذیلاَ شرح داده می شود:

  • اعضای اتحادیه از لحاظ حقوق مالکیت صنعتی در سایر کشورهای عضو اتحادیه از همان مزایایی که برای اتباع آن کشور مقرر است استفاده می کنند، به شرط آنکه شرایط و تشریفاتی که قانون برای اتباع کشور مقرر داشته است ، رعایت نمایند.
  • هر صاحب اختراعی که تقاضای ثبت اختراع خود را در یکی از کشورهای عضو نموده باشد، می تواند تقاضای ثبت اختراع خود را در کشورهای دیگر عضو اتحادیه بنماید و برای ثبت اختراع خود در سایر کشورهای عضو اتحادیه در مدت 12 ماه پس از تقاضای ثبت اولیه حق تقدم دارد، مگر آنکه اختراع به حقوق مکتسبه اشخاص لطمه وارد سازد.
  • مقرراتی برای حمایت حق اختراع و جلوگیری از رقابت نامشروع پیش بینی نموده است.
  • اختراعاتی که هنوز به ثبت نرسیده اند در نمایشگاه ها به معرض تماشا داده می شوند، مورد حمایت قرار می گیرند.
  • مقرراتی برای توقیف محصولات تقلیدی و تقلبی پیش بینی شده است.

https://danasabt.ir/

لازم به توضیح است ، اختراع مطلقاَ نباید قبلاَ منتشر شده باشد وگرنه اختراع نخواهد بود و فقط استثنایی که این اصل دارد در مورد اختراعاتی است که سابقاَ در خارجه به ثبت رسیده باشد چه در این صورت محققاَ این اختراع معرفی و چاپ و منتشر شده است و لذا مطابق ماده 30 قانون ثبت علائم:
اگر مخترعی در خارج از ایران اختراعی را به ثبت رسانده باشد بر اساس اختراع خارجی می تواند اختراعش را در ایران به ثبت برساند به شرطی که مدت اختراعش از ثبت اختراع اولی تجاوز نکند و اگر در این مدت یک نفر دیگر آن اختراع را در ایران به ثمر رساند مخترع نمی تواند جلوکار او را بگیرد و البته برای بعد از آن می تواند تقاضای جلوگیری نماید ولی از کار کسانی که تا آن تاریخ شروع کرده اند نمی تواند جلوگیری به عمل آورد و به طور کلی خارجیان می توانند اختراعات خود را در ایران به ثبت رسانند مشروط بر اینکه به موجب عهد نامه یا معامله متقابله Receprocite از طرف کشور متبوع مخترع نیز این حق برای مخترعین ایرانی شناخته شده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 356
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

 

 

 
 

کانزیت سنگی به رنگ صورتی کمرنگ تا بنفش یاسی کم رنگ , از گونه های اسپادومین معدنی پیروکسین و یک اینسوسیلیکات آلومینیوم لیتیوم است . تشخیص سنگ آکوامارین اولین بار در کانکتیکات آمریکا کشف شد و نام آن از اسم جورج فردریک کانز 1856-1932(کانی شناس و مدیر عامل سابق شرک تیفانی ) گرفته شد .
کانز از جمله فروشندگان زیورالات بزرگ در نیویورک و متخصص سنگ های رنگی و اولین کسی بود که این سنگ را در 1902 برای اولین بار به طور کامل مورد بررسی قرار داد .

با اینکه سنگ برای اولین در امریکا کشف شد , بیشترین منابع ان در افغانستان و پاکستان هستند.
این سنگ ارتباط نزدیکی با سنگ هیدنیت Hiddenite – عضوی زردسبز از خانواده اسپادومین ها – دارد که این سنگ نیز نامش را از کانی شناس آمریکایی هیدن W. E. Hidden گرفته است.
شهرت سنگ کانزیت برای استفاده از آن در قطعه های بزرگ است .
درحقیقت جستجو و یافتن سنگ کانزیت به وزن 20 قیراط یا حتی بیشتر امری عجیب نیست .
سنگ کانزیت و تمام خانواده اسپادومین منابع صنعتی بسیار مهم لیتیوم هستند که از آنها در داروسازی , سرامیک سازس , تلفن های همراه و انواع باطری های شارژی استفاده می شود .

 

کانزیت معروف دنیا 

سنگ کانزیت 47 قیراطی بر روی یک انگتر که در حراج ساتبی در ملک ژاکلین کندی اوناسیس در سال 1996 به ارزش 410000 دلار به فروش رسید .
رییس جمهور کندی آنرا برای همسرش هدیه گرفته بود که هیچگاه فرصت نشد تا آن را اهدا کند 

تشخیص کانزیت

کانزیت ماده مرکب از لیتیوم , آلومینیوم و سیلیکات بوده که نظام کریستالی مونوکلینیک دارد .
ساختار منشوری کریستال های آن باعث چند رنگ نمایی در این سنگ شده که همین امر باعث تشخیص این سنگ می شود.
کلیواژ کامل این سنگ را می توان در الماس و توپاز هم دید .
این سنگ در نجاورت طولانی در نور خورشید دچار رنگ پریدگی می شود .
این سنگ برخلاف بقیه سنگ های صورتی رنگ که معمولا در قطعات کوچک ظاهر می شوند , در ابعاد بزرگ دیده می شود.
درخشندگی شیشه ای و درجه سختی اسن سنگ همانند کوارتز بوده ولی سنگی نرمتر از یاقوت سرخ و یاقوت کبود می باشد . 

 

منشا و منابع کانزیت 

این سنگ در ابتدا در کانکتیکات در امریکا کشف شد .
نمونه تجاری آن نیز بعدا در منطقه ای در سن دیاگو کالیفرنیا در 1902 کشف شد 
امروزه مهمترین منابع این سنگ در برزیل , افغانستان , پاکستان , ماداگاسکار , میانمار و امریکا قرار گرفته اند .
این سنگ در ابعاد کوچک , امروزه از کانادا , روسیه , مکزیک , سوئد و استرالیای غربی به دست می آید . 

https://chaav.ir/blog/14-%D8%B3%D9%86%DA%AF+%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86+%DA%86%D9%87+%D8%AE%D8%A7%D8%B5%DB%8C%D8%AA%DB%8C+%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%9F+%7C+%D9%81%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AF+%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C+%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86

خرید و ارزشگذاری کانزیت

رنگ کانزیت

این سنگ معمولا به حالت بسیار کمرنگ و فشرده (صورتی کمرنگ تا پررنگ – بنفش – یاسی – صورتی بنفش ) دیده می شود البته گاها نمونه های براق آن نیز مشاهده شده است .
رنگ این سنگ به سبب وجود مقادیر منگنز در آن می باشد که همانطور که گفته شد در مجاورت طولانی با خورشید رنگ آن به راحتی می پرد.
سنگ کانزیت چندرنگ نماست و با توجه به زاویه دیده شدن آن به صورت بیرنگ , صورتی و بنفش مشاهده می شود .
نقاط بالایی و پایینی آن مناطقی هستند که پررنگ ترین بخش این سنگ را تشکیل می دهند. 



:: بازدید از این مطلب : 332
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

بنا به تعاریف بین المللی، منطقه آزاد محدوده ی حراست شده ی بندری و غیر بندری است  که از  شمول برخی مقررات جاری کشور متبوع خارج بوده و  کارت بازرگانی فوری با بهره گیری از مزایایی نظیر معافیت های مالیاتی ،بخشودگی سود و عوارض گمرکی و عدم وجود تشریفات زاید ارزی و اداری و همچنین سهولت  و تسریع فرایندهای واردات و صادرات با جذب سرمایه گذاری های خارجی و انتقال فناوری  به توسعه سرزمین اصلی کمک می نماید.

 

  • ثبت فعالیت های تجاری در مناطق آزاد تجاری-صنعتی

امکانات و تسهیلات قانونی،شرایط مساعدی را جهت سرمایه گذاری های اقتصادی و زیر بنایی برای حضور فعالان اقتصادی در مناطق آزاد مهیا کرده است .از جمله مزایای ثبت شرکت در این مناطق عبارتست از:
انجام معاملات ارزی _معافیت مالیاتی(20)ساله برای هر نوع فعالیت های اقتصادی_ورود اتباع خارجی بدون اخذ ویزا_خدمات گسترده بانکی و بیمه ای(هم دولتی هم خصوصی)_ خدمات پولی و بانکی انعطاف پذیر_100% مالکیت خارجی( در اداره ثبت شرکت و مالکیت های صنعتی و معنوی مناطق آزاد امکان ثبت شرکت با مالکیت 100% خارجی وجود دارد)._ تشریفات ساده برای صادرات مجدد و ترانزیت کالا_نرخ های مناسب برای مصرف انرژی_تضمین و حمایت قانونی از سرمایه گذاران خارجی -عدم محدودیت انتقال ارز دیگر مناطق آزاد ایران با سایر کشورها_صدور محصولات خارج از کشور بدون پرداخت عوارض گمرکی و بندرگاهی_شرایط و مقررات ساده کار و دسترسی نیروی کار ماهرو ...
در خصوص ثبت اسامی اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی و خارجی در مناطق آزاد تجاری-صنعتی،«ضوابط ثبت شرکت ها و مالکیت های صنعتی و معنوی در مناطق آزاد تجاری-صنعتی جمهوری اسلامی ایران» مصوب 4/2/1379 شورای عالی مناطق آزاد چنین مقرر می دارد:«انواع شرکت ها و موسسات غیر تجاری مذکور در قانون تجارت و سایر قوانین ایران می توانند در واحد ثبتی منطقه به ثبت برسند، مشروط بر آنکه موضوع فعالیت آن ها قانونی باشد.در هر حال تاسیس و فعالیت شرکت ها تحت قوانین موضوعه امکان پذیر است.»
در ماده ی 4 همین «ضوابط  ثبت» مقرر می دارد:«هر شرکت یا موسسه ای که در منطقه ثبت شود و مرکز اصلی آن نیز در همان منطقه باشد شرکت ایرانی و ثبت شده در منطقه محسوب می شود.» ثبت شعبه یا نمایندگی اشخاص حقوقی خارجی نیز در اداره ثبت شرکت و مالکیت صنعتی و معنوی سازمان های مناطق آزاد امکان پذیر می باشد.
به همین لحاظ،سازمان هر منطقه به منظور انجام امور ثبتی شرکت ها و مالکیت های صنعتی و معنوی در آن منطقه واحدی را به نام واحد ثبت شرکت ها و مالکیت های صنعتی و معنوی تاسیس می کند.
وظایف واحد ثبتی عبارت است از:
_ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری ایرانی و خارجی
_ثبت علایم و اسامی تجاری و صنعتی
_ثبت اختراعات و اشکال و ترسیمات صنعتی
_ثبت دفاتر تجاری بازرگانی
_پلمپ دفاتر تجاری و غیر تجاری واقع در حوزه هر منطقه
_ثبت بانک ها و موسسات اعتباری با رعایت این آیین نامه اجرایی عملیات پولی و بانکی در مناطق آزاد
_ثبت شرکت های بیمه طبق مقررات حاکم در مناطق آزاد
کلیه اشخاص حقیقی ایرانی که طبق قانون تجارت به امور بازرگانی در منطقه مبادرت دارند موظفند نام خود را مطابق مقررات به این تصویبنامه حداکثر ظرف سه ماه از تاریخ اعلام واحد ثبتی در دفتر ثبت تجارتی واحد ثبتی به ثبت برسانند.
ثبت اسامی اشخاص حقیقی ایرانی و خارجی در دفاتر با تنظیم و تسلیم سه نسخه اظهارنامه که حداکثر ظرف سه ماه از تاریخ اعلام واحد ثبتی انجام می گیرد و حاوی نکات ذیل باشد به عمل می آید:
1-نام و نام خانوادگی بازرگان
2-تاریخ و محل تولد،شماره شناسنامه و محل صدور شناسنامه بازرگان و تصویر اوراق شناسنامه برای اشخاص حقیقی ایرانی و گذرنامه برای اشخاص حقیقی خارجی
3-تابعیت اصلی و فعلی افراد مزبور در صورت تحصیل تابعیت دیگر و تاریخ و چگونگی اخذ تابعیت مزبور
4-تاریخ ورود به منطقه و شماره و محل صدور پروانه اقامت و محل اقامت اتباع خارجی
5-اقامتگاه قانونی اشخاص حقیقی
6-شماره ثبت منگنه و پلمپ دفاتر تجاری که به موجب بند 5 ماده 3 این تصویبنامه به عمل آمده است.
7-رشته فعالیت تجاری داخلی یا خارجی یا هر دو در هر مورد
8-سایر مشخصات تجارتی بازرگان از جمله شماره ثبت علایم تجاری-کتاب رمز تجاری و غیره
واحد ثبتی مکلف است پس از ثبت مفاد اظهارنامه در دفتر ثبت تجارتی ظرف حداکثر ده روز از تاریخ تسلیم،یک نسخه امضا شده از اظهارنامه ثبت را ممهور به مهر واحد به اظهارکننده تسلیم نماید و نسخه دیگر را به واحد ذی ربط در سازمان ارسال کند.
اظهارکننده موظف است ظرف مدت یک هفته هر گونه تغییراتی را در مفاد اظهارنامه،طی اظهارنامه جدیدی که در 3 نسخه تنظیم می شود تهیه و به واحد ثبتی سازمان تسلیم کند تا در دفتر ثبت تجارتی واحد ثبتی قید گردد.
اشخاص حقیقی و حقوقی که طبق مقررات این تصویبنامه اسم خود را ثبت می نمایند مکلفند در سربرگ اوراق تجارتی و برات های فروش و سفارش و هر نوع اسناد و مدارک تجارتی که به کار می برند ضمن درج عنوان تجارتی شماره ثبت خود را نیز قید نمایند.
پلمپ دفاتر تجارتی اشخاص حقیقی و حقوقی طبق دستورالعملی که توسط سازمان هر منطقه تعیین می شود صورت گرفته و پس از امضای نماینده واحد ثبتی به مهر واحد مذکور،ممهور خواهد شد.
وفق ماده 20 ضوابط مذکور،هزینه های مربوط به ثبت شرکت؛موسسه و تغییرات آن همچنین ثبت علایم و اسامی تجاری و صنعتی و اختراعات و اشکال و ترسیمات صنعتی و نیز ثبت دفاتر تجاری و پلمپ دفاتر تجاری و غیرتجاری به موجب دستورالعملی که با رعایت قوانین مربوط توسط سازمان هر منطقه تهیه می شود دریافت می گردد.(اصلاحی 18/2/1378)

https://danasabt.ir/

  • انعکاس موارد ثبتی در روزنامه رسمی کشور

به منظور اطلاع عموم از موارد ثبت شده،بسیاری از کشورها خلاصه مفاد موارد ثبت شده در مرجع و دفتر ثبت تجارتی را از طریق انتشار آگهی و یا سایر وسایل رایج و متداول منتشر می نمایند.در جمهوری اسلامی ایران نیز مطابق قانون و آیین نامه ثبت دفتر تجارتی پیش بینی گردیده که خلاصه مندرجات ثبت دفاتر تجاری باید جهت اطلاع عموم آگهی و منتشر گردد.بر این اساس متقاضی ثبت فعالیت تجاری می بایست هزینه انتشار آگهی مندرجات مفاد ثبت مورد نظر را به حساب مربوطه واریز و رسید آن را به ضمیمه اسناد مورد نیاز به اداره ثبت شرکت ها تسلیم نماید تا مراتب متعاقباَ پس از تحقق تشریفات اداری ثبت با رعایت نوبت در روزنامه رسمی کشور منتشر شود.



:: بازدید از این مطلب : 351
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

ترمیم دندان اصطلاحی است که در دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرد تا توصیف کننده بازسازی ساختار دندان های آسیب دیده باشد. بهترین دکترایمپلنت در رشت ترمیم دندان به دو روش مستقیم و غیرمستقیم طبقه بندی می شود. ترمیم های مستقیم، تعمیرات داخلی دندان (پر کردن) هستند، در حالی که ترمیم های غیر مستقیم در خارج از دندان شکل می گیرند و سپس در قالب جداگانه به دندان یا ساختار حمایت کننده دندان ها اعمال می شوند (نمونه هایی از جمله روکش ها).

آنچه که برای دندان های هر فرد مناسب است، بستگی به خود او دارد و ممکن است شخصی ترجیح دهد که از  روش ترمیم به صورت مستقیم و شخصی دیگر از روش ترمیم به صورت غیرمستقیم بهره مند شود.

ترمیم دندان به روش مستقیم

با ترمیم دندان به روش مستقیم، تمام کار های بازسازی در داخل دندان انجام خواهد شد و در واقع خرابی های احتمالی دندان خارج شده و سپس مورد ترمیم قرار خواهد گرفت. روش ترمیم دندان به روش مستقیم، معمولا به عنوان پر کردن نامیده می شود که شامل قرار دادن یک ماده سخت درون حفره آماده شده و تمیز دندان است.

پر کردن یکی از راه های محافظه کارانه تر و کمتر تهاجمی برای ترمیم دندان است. سه ماده مورد استفاده برای ترمیم دندان به روش مستقیم وجود دارد:

ترمیم دندان با آمالگام نقره

آمالگام نقره ترکیبی از ۵۰ درصد جیوه و ۵۰ درصد نقره، قلع، روی و مس است. مزایای آمالگام نقره شامل هزینه کم، نصب آسان، و استحکام استثنایی آن است. ضعف این روش اینست که شاید از لحاظ زیبایی، جذاب نباشد و مستعد انبساط و انقباض است.

ترمیم دندان با پرکننده های کامپوزیتی

پرکننده های کامپوزیتی ساخته شده از رزین های مصنوعی بسیار محبوب هستند زیرا می توانند با رنگ دندان شما سازگاری داشته باشند. با این حال، آن ها بسیار گران تر از پودر آمالگام نقره و دارای دوام کمتری می باشند. همچنین این پرکننده ها نیازمند به جایگزینی به مدت هر پنج سال یکبار یا بیشتر هستند.

ترمیم دندان با پرکننده گلاس آینومر

پرکننده گلاس آینومر با مخلوط کردن پودر گلاس سیلیکات و اسید پلی اکریلیک جهت تشکیل یک ماده سخت و کرم رنگ ایجاد شده و مورد استفاده قرار می گیرد. این پرکننده ها دارای قیمتی نسبتا متوسط بوده و تا حدی ضعیف می باشند که عمدتا برای دندان های کودکان استفاده می شوند. پر کننده گلاس آینومر حاوی ترکیبات آزاد کننده فلوراید است که می تواند از پوسیدگی دندان جلوگیری کند.

ترمیم دندان به روش غیرمستقیم

ترمیم دندان به روش غیرمستقیم از طریق ایجاد ساختاری در خارج از دندان رخ می دهد. نمونه هایی از جمله روکش، بریج، ایمپلنت، اینله و اونله جزو این روش ها قرار خواهند گرفت.

این روش ها نیازمند کار بیشتر (مانند تصحیح دندان و ساخت و روکش یا …) می باشند و موثر واقع خواهند شد. در صورتی که صدمات شدید یا گسترده ای به ظاهر دندان وارد آمده باشد، می توانند ظاهر و زیبایی دندان ها را افزایش دهند و راه حلی پایدار تر و طولانی تر را فراهم کنند.

رایج ترین گزینه های ترمیمی دندان به روش غیرمستقیم عبارتند از:

ونیر

روکش های ونیر که جهت سفید و زیبا کردن دندان ها و همچنین ایجاد یک ظاهر بسیار جذاب در دندان ها بکار می روند، لایه هایی نازکند که جهت ترمیم دندان کاربرد زیادی دارند.

بریج                

بریج ها در واقع پروتز های مصنوعی دندان هستند که به دندان واقعی خود فرد یا ایمپلنت چسبیده می شوند و نگهدارنده دندان مصنوعی وسط هستند. معمولا بیماران نمی توانند که بریج ها را درآورند.

ایمپلنت

ایمپلنت پایه ای بسیار شبیه به پیچ است که دندانپزشک آن را درون استخوان فک بیمار جایگذاری خواهد کرد. سپس با استفاده از روکش دندان، فضای خالی آن را ترمیم خواهد کرد.

اینلی

اینلی نوعی پرکردگی جامد می باشد که حفره دندان را پوشش می دهد و پس از ساخته شدن در آزمایشگاه بر روی دندان قرار می گیرد.

https://drshamsdentist.com/%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

آنلی

آنلی کمی مقاوم تر از اینلی است و علاوه بر اینکه سطوح جونده را تحت پوشش قرار می دهد، اطراف آن را نیز در بر می گیرد. آنلی نیز در آزمایشگاه ساخته خواهد شد و سپس بر محیط دندان انتقال داده می شود.

منشأ اصلی عفونت ها و ایجاد پوسیدگی های دندانی وجود پلاک ها و باکتری ها می باشند. با حفظ بهداشت دهان و دندان به صورت مرتب، می توان به راحتی از به وجود آمدن چنین شرایطی در محیط دندان ها جلوگیری کرد تا نیازی به روش های ترمیم دندان نباشد. همه این موارد از روش های اصلاح طرح لبخند می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 350
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

اسم تجاری و علامت تجاری بصورت منفرد یا مشترک می توانند معرف مرغوبیت کالا یا خدمات محسوب شوند. بنحوی که یک اسم یا علامت،نظر مخاطب را جذب و انگیزه لازم برای خرید و مصرف را در او ایجاد نماید.

هر تاجری می تواند تحت نام مخصوصی که "اسم تجاری" نامیده می شود، تجارت کند. ثبت افزایش سرمایه شرکت اسم تجاری در واقع نام تجارتخانه و بنگاه تجارتی است که تاجر در آن مشغول تجارت می باشد.
قانون،در صورتی از اسم تجاری حمایت می کند که به ثبت داده شده باشد.قانون تجارت می گوید"ثبت اسم تجاری اختیاری است مگر در مواردی که وزارت عدلیه ثبت آن را الزامی کند" و اضافه می نماید"صاحب تجارتخانه ای که شریک در تجارتخانه ندارد،نمی تواند اسمی برای تجارتخانه خود انتخاب کند که موهم وجود شریک باشد".

در حمایت قانون از اسم تجاری ثبت شده،ماده 578 قانون تجارت چنین مقرر می دارد"اسم تجاری ثبت شده را هیچ شخص دیگری در همان محل،نمی تواند اسم تجاری خود قرار دهد.ولو اینکه اسم تجاری ثبت شده با اسم خانوادگی او یکی باشد".معنای "محل" از این لحاظ که شهر یا شهرستان یا استان است،روشن نیست.بدین ترتیب باید گفت که در ماده مزبور قانون تجارت،"اجمال" وجود دارد.

مدت اعتبار ثبت اسم تجاری پنج سال است".هر گاه از تاریخ ثبت اسم تجاری پنج سال بگذرد،اعتبار ثبت آن از بین می رود و حمایت قانون از آن،دایر بر اینکه آن را شخص دیگری در همان محل نمی تواند اسم تجاری خود قرار دهد،منتفی می گردد.هر چند قانون تجارت ساکت است ولی معلوم است که صاحب اسم تجاری می تواند مجدداَ و مکرراَ به ثبت آن اقدام کند و برای گسیخته نشدن حمایت قانون از اسم تجاری،لازم است که مقارن اتمام مدت مزبور،به تجدید آن مبادرت شود.

به موجب ماده 579 قانون تجارت،"اسم تجاری قابل انتقال است".از بیان قانون که برای انتقال اسم تجاری،ثبت آن را قید نکرده است،می توان نتیجه گرفت که اسم تجاری ثبت نشده نیز قابل انتقال می باشد.انتقال اسم تجاری،ممکن است اختیاری و به موجب قرارداد باشد یا قهری و از طریق وراثت.

مطلب قابل ذکر این است که مرجع ثبت نام تجاری ، اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی است. لیکن چون ماده 582 قانون تجارت، مصوب 1311، ثبت اسم تجاری را موکول به آیین نامه ای کرده است که باید وزارت دادگستری تهیه کند و آیین نامه مزبور تا حالا حاضر نشده،لذا ثبت اسم تجاری تاکنون ناممکن بوده و عملی نگردیده است.بنابراین تاجری که می خواهد اسم تجاری او مورد حمایت قانون قرار گیرد،باید آن را طبق مقررات مربوط،به عنوان علامت تجاری ثبت کند.

https://danasabt.ir/%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA/

ثبت نام تجاری، علاوه بر حفظ منافع تاجر مبتنی بر حسن شهرت و معروفیت او،به نفع خریداران و مصرف کنندگان نیز می باشد. زیرا چون فقط یک تاجر از آن استفاده می کند آن ها را در تشخیص تاجر و تجارتخانه ای که می خواهند از آن خرید کنند،راهنما خواهد بود.

  • اشاره به دو مطلب،لازم به نظر می رسد:

1-مطابق ماده 3 قانون سجل احوالی،هیچ کس حق ندارد اسم خانوادگی شخص دیگری را،در حوزه سجل احوالی که آن اسم خانوادگی ثبت شده است،اسم تجاری خود قرار دهد.
2-قرارداد عمومی پاریس برای حمایت مالکیت صنعتی که به نام "اتحادیه پاریس"،معروف است می گوید:"نام تجاری،بدون آنکه الزامی به تسلیم اظهارنامه یا ثبت آن باشد،در کلیه کشورهای اتحادیه حمایت خواهد شد،چه جزء علامت صنعتی یا تجارتی باشد یا نباشد".
اسم تجاری به سه طریق پایان می یابد:
1)از بین رفتن موسسه ای که اسم تجارتی تابع آن است.
2)ترک استعمال اسم تجاری.
3)انتخاب اسم تجاری دیگری به جای اسم تجاری پیشین.



:: بازدید از این مطلب : 336
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

پر کردن دندان یک روش ترمیم برای دندان های آسیب دیده از طریق پوسیدگی می باشد. بهترین دندانپزشکان در رشت دندان های جلو نیز گاهی وقت ها دچار پوسیدگی و آسیب می شود و دچار حفره می گردد که با مواد مخصوص باید پر شود تا ظاهر طبیعی و زیبایی و عملکرد مناسبی را برای فرد داشته باشد.

پر کردن دندان زمانی صورت می گیرد که دندان بسیار آسیب دیده نباشد و دندانپزشک مطمئن باشد که دندان استحکام کافی را دارا می باشد. تمام دندان ها چه قسمت های جلویی و چه قسمت های عقبی می توانند پر شوند و می توان برای داشتن ظاهری زیبا برای دندان ها از مواد هم رنگ دندان ها استفاده نمود.

کامپوزیت دندان لایه نازکی از جنس عموما کامپوزیت ونیر است که همرنگ با دندان­های فرد ساخته شده و روی دندان نصب می شود؛ به طوری که قابل تشخیص با دیگر دندان های طبیعی نیست. در واقع کامپوزیت یک ماده خمیری شکل است که بصورت آماده وجود داشته و یک طیف رنگی دارد که هماهنگ با رنگ دندان های سالم فرد انتخاب می شود.

کامپوزیت دندانی یک ماده خمیری می باشد که از مخلوط سرامیک و پلاستیک است که برای پر کردن دندان و حفره های آن به کار می رود و معمولا به رنگ دندان های فرد می باشد این مواد به حد مناسبی در دندان قرار می گیرد و با نور آبی رنگی سفت می شود.

مزایای پر کردن دندان با کامپوزیت:

  • بازسازی دندان ها به شکل زیبا
  • با ترکیب رنگ ها، رنگ دندان را به دست آورده و به کار می برند.
  • کامپوزیت راحت تر به دندان می چسبد و احتیاج به تراشیدن عمقی دندان نمی باشد و فقط قسمت های آسیب دیده دندان خارج و دندان پر می گردد.

معایب پر کردن دندان با کامپوزیت:

  • حساسیت بالای دندان به جویدن
  • رنگ کامپوزیت در مرور زمان تغییر می نماید
  • در طول زمان ترک های ریز و درشت در بین دندان می شود و باعث نفوذ میکروب و غذا در آن می شود و باعث پوسیدگی عمیق تر در دندان می شود.
  • در دندان آسیا بهتر است استفاده نشود
  • استحکام و پایداری کمی دارد
  • هزینه بالایی دارد

 

پر کردن دندان با مواد سفید یا تیره؟

کامپوزیت رنگ دندان می باشد و آمالگام یک ماده پر کردنی به رنگ نقره ای و سیاه می باشد. آمالگام مستحکم تر از کامپوزیت بوده و برای دندان های آسیا کوچک و بزرگ مناسب تر می باشند زیرا دیرتر آسیب می بینند ولی بسیاری از افراد برای داشتن زیبایی دندان ها تمایل به پر کردن دندان با کامپوزیت دارند زیرا به رنگ  دندان ها می باشد ولی امروزه کامپوزیت نیز با کیفیت تر از قبل ساخته می شود و استحکام بالایی برخوردار است.نکته حائز اهمیت دیگر این است که کامپوزیت دارای قدرت چسبندگی زیادتری نسبت به آمالگام می باشد و احتیاج به حفره درست کردن نمی باشد ولی آمالگام باید دندان تراشیده و خالی گردد تا در دندان جای گرفته و بیرون نیاید.

در کل کامپوزیت برای دندان های جلو مفید می باشد که دارای رنگ سفید است و برای دندان های عقبی آمالگام یا مواد تیره مناسب تر می باشد.

پر کردن دندان در دوران بارداری

 در دوران بارداری به تمامی بانوان هشدار داده می شود که از موادی که دارای جیوه است استفاده نگردد و حتی پزشکان برای جلوگیری از این ماده حتی مصرف غذاهایی مانند ماهی را که احتمال آلودگی در آن ها وجود دارد را به حداقل مجاز برساند. برای اطلاعات کامل در مورد دندانپزشکی در دوران حاملگی کلیک کنید.

برای پر کردن دندان در این دوران بهتر از کامپوزیت استفاده شود و از مواد جیوه ایی و آمالگام استفاده نگردد.

پر کردن دندان به همراه یک ماده بی حسی صورت می گیرد تا درد حاصل از این معالجه به حداقل ترین حالت ممکن برسد سوال این است که آیا این ماده بی حسی برای سلامت جنین مضر است؟

از میان داروهای بی حسی دندانپزشکی گروه B مجاز و ب یخطر می باشند که می توان از این دسته به لیدوکائین اشاره نمود این ماده را برای مادران باردار توصیه می شود زیرا کمترین خطر را دارا می باشد.

از میان داروهای بی حسی در ایران دو داروی پریلوکایین و آرتیکایین مضر می باشد و به هیچ وجه نباید در زنان باردار استفاده گردد زیرا تزریق این دارو باعث اسپاسم عضلات صاف و در نتیجه منجر به زایمان زودرس می گردد.

شاید خیلی از مادران باردار برای دندان های پوسیده خود و درد دندان خود به پزشک مراجعه ننمایند به دلیل ترس از عوارض بی حسی ولی این تفکر غلط می باشد زیرا در صورت پوسیدگی دندان دچار عفونت می گردد و این عفونت از طریق عروق خونی موجود در لثه به جنین انتقال می یابد. این عفونت منجر به زایمان زودرس و جنین نارس می گردد. در نتیجه اگر نکات رعایت گردد می توان با خیال راحت دندان خود را در دوران حاملگی نیز ترمیم نمایید و هیچ مشکلی برای جنین نخواهد داشت.

پر کردن دندان عقل

دندان عقل به دلیل عوض شدن زندگی و کوچک شدن فضای دهان معمولا به صورت نهفته و نیمه نهفته می باشند و کامل نمی توانند راه به بیرون پیدا کنند و حتی ممکن است باعث فشار به ریشه بقیه دندان ها گردد و آن ها را از جا خود کج و روی هم قرار دهد تا راهی به بیرون یابد. دندان های نیمه نهفته عوارض بدتری را دارد زیرا نمی توان  آن ها را کامل تمیز نمود به همین دارای میکروب و مواد غذایی می باشد و پوسیده می گردند و بهتر است جراحی و خارج گردند.

در مواردی خاص دندان عقل به طور کامل خارج می گردد ولی به دلیل قرار گرفتن در قسمت بدی در فک دهان کاربردی ندارد و اگر سالم باشد احتیاج به کشیدن و خارج کردن آن نمی باشد و اگر پوسیده گردد می توان آن را نمود ولی به دلیل این که در جای بد و انتهایی فک قرار گرفته است پر کردن و عصب کشی کردن آن بسیار دشوار می باشد.

قبل از پر کردن و یا عصب کشی این دندان پزشک معالج معمولا نقش این دندان در جویدن، تجمع غذا و میکروب ها با شما سخن می گویند و به شما این امکان را می دهد تا تصمیم به کشیدن و یا ترمیم دندان بپردازید و بعد از تایید نظر شما پزشک به پر کردن، عصب کشی و یا کشیدن دندان عقل شما می پردازد تا دندان های سالم تری را به شما هدیه دهد.



:: بازدید از این مطلب : 359
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

معرفی ترکمنستان
ترکمنستان با مساحت 488.100 کیلومتر مربع پنجاه و دومین کشور بزرگ جهان است. کارت بازرگانی فوری  این کشور از جنوب با افغانستان و ایران،از شمال با ازبکستان و قزاقستان و از باختر با دریای خزر و از طریق دریای خزر با کشورهای جمهوری آذربایجان و روسیه همسایه است.
نام ترکمستان از دو بخش "ترکمن"و "ستان" تشکیل شده است که به معنای "سرزمین ترکمن ها" است .اکثر مردم این کشور از قوم ترکمن هستند و به زبان ترکمنی صحبت می کنند. قالی بافی از صنایع دستی مهم ترکمنستان است.


شغل بیشتر مردم ترکمنستان کشاورزی و دام پروری است.این کشور از نظر تولید پنبه در جهان معروف است. در طی سال های اخیر، امور مربوط به پرورش کرم ابریشم وهمچنین تولید گندم در ترکمنستان توسعه ی قابل توجهی یافته است.همچنین مواد پرارزشی نظیر میرابیلیت،ذخایر نمک های طبیعی براهمیت این سرزمین افزوده است.
مزیت های سرمایه گذاری در ترکمستان
ترکمنستان در فهرست پنج کشور بزرگ تولیدکننده گاز طبیعی و چهار کشور تولید کننده نفت جهان قرار دارد که این منابع را به کشورهای مختلف از جمله ایران صادر می کند. (خط آهن ترکمنستان به شهر سرخش ( در شمال خاوری ایران) متصل است و از آنجا تا بندر عباس امتداد دارد).
رشد اقتصادی این کشور در سال 2007 بر اساس آمار صندوق بین المللی پول حدود 11.5% بوده است که آن را جزو کشورهای دارای رشد اقتصادی بالا می سازد.پنبه،پارچه های نخی،پوست،قالی از جمله سایر کالاهایی هستند که این کشور به کشورهای دیگر جهان صادر می کند.
کشور ترکمنستان،از بهترین کشورهای همسایه برای ثبت شرکت هم برای اتباع خارجی و هم برای سرمایه گذاران داخلی است که از نظر قانونی و حمایتی در شرایط خوبی قرار دارد.با گسترش تجارت بین الملل و با توجه به مزیت های قابل توجه موجود، این منطقه موقعیت ممتازی برای جلب و جذب سرمایه گذاری های بین المللی دارد که چشم انداز روشنی را برای سرمایه گذاری در طرح های اقتصادی سودآور و قابل رقابت در عرصه ی جهانی پدیدار می سازد.
قوانین ثبت شرکت در ترکمنستان:
قانون ترکمنستان در خصوص سرمایه گذاری خارجی، بدنه های (مبانی) حقوقی فعالیت سرمایه گذاران و شرکت های خارجی با سرمایه های خارجی در ترکمنستان را تعیین می کند و جذب و استفاده مؤثر از سرمایه گذاری خارجی در ترکمنستان را دنبال می کند.در ذیل،به ذکر این قوانین می پردازیم.
ماده 1: مفاهیم اصلی بکار رفته در قانون حاضر
در قانون حاضر مفاهیم اصلی زیر مورد استفاده قرار می گیرد:
1)سرمایه های خارجی - سرمایه گذاری خارجی برای پروژه فعالیت بازرگانی در خاک ترکمنستان به شکل متعلق به سرمایه گذار خارجی پروژه های حقوق مدنی، از جمله وجوه (اعتبارات)، اوراق بهادار، و سایر اموال (دارائی) و حقوق مالکیت دارای ارزش پولی، و حقوق استثنائی بر نتایج فعالیت فکری – یعنی مالکیت فکری – همچنین خدمات و اطلاعات؛
2) سرمایه گذاران خارجی:
- شخصیت حقوقی خارجی از آنجمله شعبه و یا دفتر نمایندگی آن در ترکمنستان؛  
- سازمان بین المللی؛  
- کشور خارجی؛  
- شخصیت حقیقی خارجی و یا بدون تابعیت که در زمان سرمایه گذاری اقامت دائم در کشور خارجی دارد؛  
- تبعه ترکمنستان که اقامت دائم در خارج از ترکمنستان دارد؛
3) شرکت (و یا تشکل) با سرمایه گذاری خارجی – شرکتی که بر طبق مقررات تعیین شده توسط قانونگذاری ترکمنستان در خاک ترکمنستان تأسیس شده و کاملاً به سرمایه گذار خارجی تعلق دارد و یا با مشارکت شخصیت های حقیقی و حقوقی ترکمنستان تأسیس گردید؛  
4) سرمایه گذاری های خارجی مستقیم – در اختیار داشتن و کسب حداقل 10 درصد از سهام (سهم و یا سپرده)  در صندوق اساسی (یعنی ذخیره تأسیس) شرکت تأسیس شده و یا در حال تأسیس در خاک ترکمنستان؛
سرمایه گذاری در ذخیره اساسی شعبه در حال تأسیس شخصیت حقوقی (یعنی شرکت) خارجی در خاک ترکمنستان؛
5) پروژه سرمایه گذاری – استناد صلاح اقتصادی و حجم و مهلت های اجرای سرمایه گذاری ها که شامل از اسناد و مدارک پروژه ای و بودجه ای تنظیم شده بر طبق استاندارهای (معیارهای) دولتی است و همچنین شرح اقدامات عملی در راستای اجرای سرمایه گذاری (طرح بازرگانی). پروژه سرمایه گذاری اولویت دار – پروژه سرمایه گذاری که اجرای آن بر اساس تصمیم کابینه وزرای ترکمنستان صورت می گیرد؛
6) مهلت بازپرداخت پروژه سرمایه گذاری – مدتی از روز آغاز تأمین مالی پروژه سرمایه گذاری با استفاده از سرمایه گذاری خارجی مستقیم تا آن روز که تفاوت بین مبلغ (وجه) انباشته درآمد خالص با وضع استهلاکی و حجم هزینه های سرمایه گذاری شرکت با سرمایه گذاری خارجی و یا شعبه شخصیت حقوقی (یعنی شرکت) خارجی اهمیت مثبتی را بدست می آورد.
7) (تجدید) سرمایه گذاری مجدد – اجرای سرمایه گذاری در پروژه های فعالیت بازرگانی در خاک ترکمنستان به حساب سود (درآمد) سرمایه گذار خارجی و یا شرکت با سرمایه گذاری خارجی که – آن درآمد – توسط آنها از سرمایه گذاری های خارجی در خاک ترکمنستان دریافت شده است؛
8) منطقه آزاد اقتصادی –منطقه اقتصادی بازرگانی آزاد، منطقه ملی گردشگری و نیز انواع دیگری از مناطق آزاد اقتصادی که مقررات شکل گیری، فعالیت و انحلال آنها توسط قانونگذاری ترکمنستان تعیین می گردد.
 ماده 2: قانونگذاری ترکمنستان در خصوص سرمایه گذاری های خارجی
1. قانونگذاری ترکمنستان در خصوص سرمایه گذاری های خارجی مبنی بر قانون اساسی ترکمنستان است و شامل قانون حاضر و سایر بخش نامه های حقوقی نرماتیف (قوانین) ترکمنستان می باشد.
2. چنانچه توسط قراردادهای بین المللی ترکمنستان مقررات دیگری به مقررات مندرج در قانون حاضر و سایر بخش نامه های حقوقی نرماتیف (قوانین) ترکمنستان تعیین شده باشد، در این صورت مقررات قرارداد بین المللی مورد استفاده قرار می گیرد.
ماده ی 3 :سرمایه گذاری های خارجی در ترکمنستان،به شکل های زیر اجرا می شود:
1) مشارکت سهمی در شرکت ها با همکاری شخصیت های حقیقی و حقوقی ترکمنستان؛
2) تأسیس شرکت که کاملاً به سرمایه گذار خارجی تعلق دارد، و شعباشخاص حقوقی خارجی و یا بدست آوردن (دستیابی) بمالکیت شرکت های در حال فعال.
3) دستیابی به اموال (دارائی) منقول و غیر منقول باستثنای گردش مدنی (شهروندان) که توسط قانونگذاری ترکمنستان محدود شده است؛
4) ارائه وام ها و کمک های مالی خارجی؛
5) دستیابی به حقوق دارائی (مالی) و غیر مالی تعیین شده توسط قانونگذاری ترکمنستان؛
 ماده 7: تحقیق (بررسی) و ثبت پروژه های سرمایه گذاری
1. پروژه سرمایه گذاری با سرمایه گذاری خارجی باید مورد بررسی دولتی اجباری، از جمله بررسی در زمینه رعایت استانداردهای مقاومت در مقابل زلزله، امنیت آتش سوزی و انفجار، و میعارهای زیست محیطی و بهداشتی قرار بگیرد.
2. بررسی و ثبت پروژه های سرمایه گذاری با سرمایه گذاری خارجی و همچنین ثبت انواع دیگری از اجرای سرمایه گذاری های خارجی بر طبق مقررات تعیین شده توسط قانونگذاری ترکمنستان صورت می گیرد.
ماده 4: سیاست دولت در زمینه سرمایه گذاری های خارجی
تهیه و اجرای سیاست دولتی در راستای جذب سرمایه گذاری های خارجی، هماهنگی فعالیت سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران خارجی در فعالیت های آنان در خاک ترکمنستان توسط کابینه وزرای ترکمنستان و ارگان های (ادارات) دولتی نماینده (صلاحیت دار) شده توسط آنان (که منبعد ارگان نماینده – صلاحیت دار – نامیده می شود) صورت می گیرد.
 ماده 5: اختیارات کابینه وزیران ترکمنستان
اختیارات کابینه وزیران ترکمنستان عبارتند از:
1) تهیه و اجرای سیاست دولتی در حوزه همکاری بین المللی سرمایه گذاری؛
2) تهیه برنامه های دولتی در راستای جذب سرمایه گذاری های خارجی و اجرای آنها؛  
3) تعیین پروژه ها، و بخش ها (زمینه ها) و مناطق با اولویت که جلب سرمایه گذاری های خارجی به آنها مفید است و همچنین تصمیم گیری در مورد اجرای پروژه های سرمایه گذاری با اولویت؛
4) انجام نظارت بر تهیه و امضای موافقت نامه های سرمایه گذاری با سرمایه گذاران خارجی و شرکت هایی با سرمایه گذاری های خارجی مرتبط با اجرای پروژه های سرمایه گذاری با اولویت توسط آنان؛
5) انجام فعالیت های دیگری در راستای جذب سرمایه گذاری های خارجی به اقتصاد ترکمنستان.
 ماده 6: اختیارات ارگان نماینده (صلاحیت دار)
اختیارات ارگان صلاحیت دار عبارتند از:
1) تدارک و اتخاذ تدابیری در راستای اجرای سیاست دولتی و تشویق از جذب سرمایه گذاری های خارجی مستقیم به اقتصاد ترکمنستان؛
2) هماهنگ سازی فعالیت در زمینه سرمایه گذاری خارجی، ایجاد مکانیسم های مؤثر همکاری بین دولت و بازرگانی، تأمین همکاری متقابله بین ادارات و مقامات دولتی، مقامات اجرائیه محلی و خودمختاری محلی و سرمایه گذاران خارجی و شرکت هایی با سرمایه گذاری خارجی؛
3) انجام تهیه و تنظیم بانک اطلاعات در مورد جریان آماده سازی و اجرای پروژه های سرمایه گذاری با سرمایه گذاری های خارجی، از جمله – پروژه های – اجرا شده با مشارکت سهمی (سهامی) دولت منجمله مبنی بر استفاده از وام ها و کمک های مالی خارجی؛  
4) ترتیب دادن انجام تحقیقات پروژه های سرمایه گذاری با سرمایه گذاری های خارجی و نیز انجام ثبت آنها؛
5) ارائه خدمات اطلاعات بازاریابی و مشاوره ای به سرمایه گذاران خارجی با پتانسیل و مساعدت عملی ضروری به آنان؛
6) انجام نظارت بر اجرای تعهدات سرمایه گذار خارجی و شرکت با سرمایه گذاری خارجی در راستای اجرای پروژه های سرمایه گذاری؛
7) انجام  (مونیتورینگ ، نظارت؛ بررسی) جذب اعتبارات مؤسسات مالی بین المللی و کشورهای اهدا کننده؛ شناسائی بازارهای بین المللی سرمایه گذاری و تنظیم و تهیه پیشنهاداتی در راستای جذب آینده سرمایه گذاری خارجی؛
8) ارسال پیشنهاداتی در راستای بهبودسازی فضای سرمایه گذاری، حمایت از روند سرمایه گذاری، کاهش ریسک های سرمایه گذاری و موانع اداری به کابینه وزرای ترکمنستان؛
9) اتخاذ تدابیری سمت داده شده به اجرای تعهدات ترکمنستان ناشی از قراردادهای بین المللی؛ برگزاری برنامه هایی در زمینه همکاری بین المللی و مطالعه و استفاده از تجارب خارجی پیشرفته؛
10) انجام نظارت بر استفاده از قانونگذاری ترکمنستان در زمینه سرمایه گذاری های خارجی توسط مقامات دولتی و مقامات مجریه محلی و خودمختاری محلی؛
11) انجام سایر فعالیت هایی سمت داده شده به جذب سرمایه گذاری های خارجی و نیز تشویق و پشتیبانی از سرمایه گذاران خارجی در ترکمنستان.
ماده 7:تحقیق(بررسی) و ثبت پروژه های سرمایه گذاری
1-پروژه سرمایه گذاری با سرمایه گذاری خارجی باید مورد بررسی دولتی اجباری،از جمله بررسی در زمینه رعایت استانداردهای مقاومت در مقابل زلزله،امنیت،آتش سوزی و انفجار و معیارهای زیست محیطی و بهداشتی قرار بگیرد.
2-بررسی و ثبت پروژه های سرمایه گذاری با سرمایه گذاری خارجی و همچنین ثبت انواع دیگری از اجرای سرمایه گذاری های خارجی بر طبق مقررات تعیین شده توسط قانونگذاری ترکمنستان صورت می گیرد.
ماده 8: رژیم حقوقی فعالیت سرمایه گذاران خارجی و شرکت هایی با سرمایه گذاری خارجی
1. رژیم حقوقی ملی به سرمایه گذاران خارجی و شرکت هایی با سرمایه گذاری خارجی ارائه می گردد. تحت رژیم حقوقی ملی به آن معنی ست که رژیم حقوقی فعالیت سرمایه گذاران خارجی و (یا) شرکت هایی با سرمایه گذاری خارجی و استفاده از درآمد حاصل از سرمایه گذاری نمی تواند کم مساعد نسبت به رژیم حقوقی فعالیت و استفاده از درآمد حاصل از سرمایه گذاری ارائه شده توسط سرمایه گذار ملی (داخلی) باشد.
2. رژیم حقوقی مساعدت کننده به سرمایه گذاران خارجی و شرکت هایی با سرمایه گذاری خارجی که در منطقه آزاد اقتصادی فعالیت می کنند، ارائه می شود. تحت رژیم حقوقی مساعدت کننده به این معنی ست که رژیم حقوقی فعالیت سرمایه گذاران خارجی و (یا) شرکت هایی با سرمایه گذاری خارجی و استفاده از درآمد حاصل از سرمایه گذاری مساعدتر نسبت به رژیم حقوقی فعالیت و استفاده از درآمد حاصل از سرمایه گذاری ارائه شده توسط سرمایه گذاری های از هر کشور ثالث می باشد.
3. سرمایه گذاران خارجی در انتخاب مقدار، ترکیب و ساختار سرمایه شرکت مورد تأسیس آزاد هستند، چنانچه موارد دیگری در قانونگذاری ترکمنستان پیش بینی نشده باشد.
4. نوع فعالیت و (یا) منطقه ای که نسبت به آنها فعالیت سرمایه گذاری محدود و یا ممنوع می شود و نیز محدودیت های دیگری برای سرمایه گذاران خارجی می تواند توسط قوانین ترکمنستان تعیین شود فقط بقدری که این به منظور حفاظت از پایه های سازمان مشروطه و تأمین قدرت دفاعیو امنیت ترکمنستان ضروری باشد.
5. چنانچه اصلاح قانونگذاری ترکمنستان باعث ممنوعیت و محدودیت بدتر ساخته رژیم حقوقی فعالیت سرمایه گذاران خارجی و (یا) شرکت هایی با سرمایه گذاری خارجی شده باشد، در این صورت قانونگذاری ترکمنستان که در زمان ثبت سرمایه گذاری های خارجی جاری بود، نسبت به آنها به مدت ده سال مورد استفاده قرار می گیرد، اما برای شرکت های شخصیتهای حقوقی خارجی و شعب شخصیت های (نهادهای) حقوقی خارجی که پروژه های سرمایه گذاری را بر اساس تصمیم کابینه وزرای ترکمنستان اجرا می کنند، در طول زمان بازپرداخت – payback–    پروژه سرمایه گذاری اظهار شده بر طبق مقررات تعیین شده بخش نامه های حقوقی نرماتیف (قوانین) ترکمنستان به هنگام ثبت آن. قانونگذاری مالیاتی ترکمنستان نیز مشمول مقررات این بخش می شود. مقررات این بخش در صورت اصلاحات قانونگذاری ترکمنستان بمنظور حفاظت از پایه های سازمان مشروطه و تأمین قدرت دفاعی و امنیت دولت مورد استفاده قرار نمی گیرد.
6. نسبت به سرمایه گذاری های خارجی دولتی که در قلمرو خود رژیم حقوقی سرمایه گذاری برای اشخاص صاحب کار ترکمنستان را محدود می کند، محدودیت های مشابه می تواند توسط قانونگذاری ترکمنستان ایجاد شود.
 ماده 9: تسهیلات گمرکی
1. اموالی (دارائی) که به ترکمنستان وارد می شود، معاف از عوارض گمرکی می شود :
1) بعنوان سپرده سرمایه گذار خارجی به ذخیره اساسی (اصلی) شرکت با سرمایه گذاری خارجی و ذخایر اساسی شعبه شخصیت(نهاد) حقوقی خارجی بر طبق لیست ارائه شده توسط آنها؛
2) (اموالی که) توسط سرمایه گذاران خارجی و (یا) شرکت هایی با سرمایه گذاری های خارجی بر اساس قراردادهای بین المللی انعقاد گردیده با تصمیم گیری کابینه وزرای ترکمنستان بعنوان سرمایه گذاری (وارد شده است). اموال (دارائی) مندرج در بند دوم بخش حاضر به مدت بازپرداخت بازپرداخت -  payback  پروژه مورد سرمایه گذاری تعیین شده توسط قرارداد مربوطه معاف از عوارض گمرکی می شود.
2. در صورت انتزاع (جدائی، دور ساختن) اموال (دارائی) مندرج در بخش اول ماده حاضر در عرض سه سال پس از ورود آن به ترکمنستان اخذ مبلغ عوارض گمرکی از جمله جرائم به حساب گذاشته شده برای تأخیر پرداخت آنها، بر طبق مقررات تعیین شده توسط قانونگذاری ترکمنستان صورت می گیرید.
3. برای تنظیم اعلامیه  گمرکی (ترخیص) اموال (دارائی) مندرج در بخش اول ماده حاضر، عوارض گمرکی اخذ نمی شود.
 ماده 10: تنظیم (مقررات) مالیاتی سرمایه گذاری های خارجی
مالیات گذاری سرمایه گذاران خارجی و (یا) شرکت هایی با سرمایه گذاری خارجی از جمله ارائه تسهیلات مالیاتی برای آنها توسط قانون مالیاتی ترکمنستان تعیین می گردد.
 ماده 11: تدابیر دیگری برای تشویق از سرمایه گذاری های خارجی
1. شرکت با سرمایه گذاری خارجی و شعب شخصیت های (نهادهای) حقوقی خارجی حق دارند محصولات (کارها و خدمات) تولید خود را بدون کسب مجوز صادر و محصولات (کارها و خدمات) برای نیازهای خصوصی خود را وارد بکند.
2. سرمایه گذاران خارجی و شرکت هایی با سرمایه گذاری خارجی که در مناطق آزاد اقتصادی فعالیت می کنند، حق اجاره کردن قطعات زمین بسته به مهلت بازپرداخت -  paybackپروژه های سرمایه گذاری بر طبق مقررات تعیین شده توسط قانونگذاری ترکمنستان را دارا می باشند.
3. ثبت پروژه های سرمایه گذاری و همچنین شرکت هایی با سرمایه گذاری خارجی و نیز شعب و دفاتر نمایندگی شخصیت های (نهادهای) حقوقی خارجی که در منطقه آزاد اقتصادی کارهای ساختمانی را انجام داده و پروژه ها را به بهره برداری رسانیدند، بدون اخذ عوارض ثبت صورت می گیرد.
4. سرمایه گذاران خارجی و شرکت هایی با سرمایه گذاری خارجی که در منطقه آزاد اقتصادی فعالیت می کنند، معاف از موارد زیر می شوند:
1) پرداخت عوارض کنسولی و ثبت؛
2) پرداخت عوارض بورسی برای ثبت قراردادها؛
3) پرداخت عوارض دولتی برای صدور مجوز و تنظیم مجدد آن؛
4) مال الاجاره (کرایه اجاره) برای قطعات زمین بر طبق مققرات و شرایط پیش بینی شده توسط قانونگذاری ترکمنستان؛
5) وضع از درآمد به (برای) صندوق (ذخیره) خارج از بودجه تعیین شده توسط قانونگذاری ترکمنستان؛
5. صدور گواهی نامه برای تجهیزات و ماشین آلات و مواد و ماتریال های وارد شده به ترکمنستان توسط سرمایه گذاران خارجی و شرکت های با سرمایه گذاری خارجی و همچنین پیمانکاران و پیمانکاران فرعی که در منطقه آزاد اقتصادی فعالیت در زمینه ساخت و سازی و به بهره برداری رسانیدن پروژه ها را انجام می دهند، بدون اخذ مبلغ بابت خدمات صدور گواهی نامه صورت می گیرد.
6. شرکت هایی با سرمایه گذاری خارجی و شعب شخصیت های (نهادهای) حقوقی خارجی به طور مستقل شرایط فروش محصولات (کارها و خدمات) تولید شده توسط خودشان را تعیین می کنند، به جز محصولاتی (کارها و خدمات) که توسط دولت قیمت گذاری می شود.
7. به نفع توسعه اجتماعی و اقتصادی ترکمنستان بر اساس پروژه های سرمایه گذاری با اولویت و امتیازنامه هایی که رشد اقتصادی ثابت، تغییرات ساختاری مترقی اقتصاد کشور، تقویت و افزایش پتانسیل صادرات و همچنین افزایش سطح اشتغال مردم را تأمین می کند، تسهیلات دیگری برای سرمایه گذاران خارجی و شرکت هایی با سرمایه گذاری خارجی می تواند توسط قانونگذاری ترکمنستان تعیین شود.
 ماده 12: شروع و قطع فعالیت بازرگانی  
تأسیس، ثبت دولتی و انحلال شرکت با سرمایه گذاری خارجی و شعبه و (یا) دفتر نمایندگی شخصیت (نهاد) خارجی و همچنین ثبت دولتی و قطع فعالیت شخصیت حقیقی خارجی و شخصیت بدون تابعیت بعنوان بازرگان خصوصی بر طبق مقررات تعیین شده توسط قانونگذاری ترکمنستان صورت می گیرد.  
 ماده 13: تنظیم روابط قانونی کار
1. روابط قانونی کار بین شرکت با سرمایه گذاری خارجی و نیز شعبه شخصیت (نهاد) حقوقی خارجی و کارکنان آنها، از جمله افرادی که تبعه ترکمنستان نمی باشند، توسط قانونگذاری کار ترکمنستان تنظیم می شود.
2. حقوق ، پاداش و وجوه دیگری که بطور مشروع توسط کارکنان شرکت با سرمایه گذاری خارجی و (یا) شعبه شخصیت (نهاد) حقوقی خارجی که تبعه ترکمنستان نمی باشند، دریافت شده است، می تواند بر طبق مقررات تعیین شده توسط قانونگذاری ترکمنستان به خارج از مرزهای ترکمنستان منتقل شود.
 ماده 14: بیمه اجتماعی و تأمین اجتماعی
شرکت هایی با سرمایه گذاری خارجی و شعب شخصیت های (نهادهای) حقوقی خارجی :
1) بر طبق مقررات تعیین شده توسط قانونگذاری ترکمنستان وضع (مبلغ) برای بیمه دولتی اجتماعی برای کارکنان خود که تبعه ترکمنستان هستند، را انجام می دهند؛  
2) حق دارند مبلغی برای بیمه اجتماعی و تأمین اجتماعی برای کارکن  را که شخصیت حقیقی خارجی و یا شخصیت بدون تابعیت می باشد، به ذخیره مربوطه دولت مطیع او و یا محل اقامت دائمی منتقل بکنند.
 ماده 15: بیمه سرمایه گذاری های خارجی
بیمه اموال (دارائی) و ریسک های سرمایه گذاران خارجی و شرکت هایی با سرمایه گذاری خارجی بر اساس صلاحدید آنها صورت می گیرد چنانچه موارد دیگری توشط قانونگذاری ترکمنستان پیش بینی نشده باشد.
 ماده 16: رعایت رقابت منصفانه توسط سرمایه گذاران خارجی و شرکت هایی با سرمایه گذاری خارجی
سرمایه گذاران خارجی و شرکت هایی با سرمایه گذاری خارجی موظفند به رقابت سرسری (بی وجدان) از جمله از طریق تأسیس شرکتی در خاک ترکمنستان برای تولید کالای مورد تقاضای بالا ، و سپس قطع فعالیت آن بمنظور جلو آوردن کالای مشابه جنس (از تبار) خارجی به طرف بازار، و نیز انعقاد موافقت نامه ای در خصوص قیمت و یا توزیع بازار فروش کالا که حق دیگر شخصیت های صاحب کار در ترکمنستان را محدود می کند، اجازه ندهند.
 ماده 17: حساب و محاسبات
حساب و محاسبات حسابداری و آماری شرکت هایی با سرمایه گذاری خارجی و شعب و دفاتر نمایندگی شخصیت های (نهادهای) حقوقی خارجی در خاک ترکمنستان بر طبق مقررات تعیین شده توسط قانونگذاری ترکمنستان انجام می شود.
 ماده 18: ارزیابی سرمایه گذاری های خارجی
ارزیابی سرمایه گذاری (سپرده) در ذخیره (صندوق) اساسی شرکت با سرمایه گذاری خارجی و ذخایر (صندوق های) اصلی شعبه شخصیت (نهاد) حقوقی خارجی بر طبق مقررات قانونگذاری ترکمنستان به ارز ملی ترکمنستان صورت می گیرد.
 ماده 19: تضمین محافظت حقوقی (قانونی) از سرمایه گذاران خارجی و شرکت هایی با سرمایه گذاری خارجی
1. بر طبق قانون جاری (حاضر) و دیگر بخش نامه های حقوقی نرماتیف (قوانین) ترکمنستان محافظت از حقوق و منافع سرمایه گذاران خارجی و شرکت هایی با سرمایه گذاری خارجی در خاک ترکمنستان تضمین می شود.
2. سرمایه گذاران خارجی و شرکت هایی با سرمایه گذاری خارجی که (در) ابتدا اموال (دارائی) و اطلاعات بشکل سند و یا بشکل ضبط شده در وسائل الکترونیک بعنوان سرمایه گذاری خارجی وارد خاک ترکمنستان کردند و آن را به ثبت رسانیدند، حق صدور (انتقال) بدون مانع (بدون مشروط سهمیه –contingentquota ، صدور مجوز و بعمل آوردن دیگر اقدامات تنظیم غیر تعرفه ای فعالیت بازرگانی خارجی) اموال (دارائی) و اطلاعات مذکور به خارج از مرزهای ترکمنستان را دارا می باشند.
3. سرمایه گذاران خارجی و شرکت هایی با سرمایه گذاری خارجی از روز ثبت پروژه سرمایه گذاری با سرمایه گذاری خارجی و شرکت هایی با سرمایه گذاری خارجی در خاک ترکمنستان از محافظت، ضمانت ها و تسهیلات حقوقی (قانونی)، تعیین شده توسط قانون حاضر برخوردار می شوند.
4. سرمایه گذاران خارجی و شرکت هایی با سرمایه گذاری خارجی به هنگام انجام (تجدید) سرمایه گذاری مجدد درآمد حاصل از سرمایه گذاری های خارجی کاملاً از محافظت (حمایت)، تضمین ها و تسهیلات حقوقی (قانونی) تعیین شده توسط قانون جاری برخوردار می شوند.
5. ارگان های (ادارات) قدرت دولتی، محلی اجرائی و خودمختاری محلی حق دخالت به فعالیت اقتصادی سرمایه گذاران خارجی و شرکت هایی با سرمایه گذاری خارجی در حال انجام بر طبق قانونگذاری ترکمنستان را ندارند.
ارگان های (ادارات) قدرت دولتی، محلی اجرائی و خودمختاری محلی به هنگام آشکار شدن واقعیت عدم رعایت قانونگذاری ترکمنستان توسط سرمایه گذاران خارجی و (یا) شرکت هایی با سرمایه گذاری خارجی حق دارند در چهارچوب اختیارات خود به اقداماتی مستقیماً مرتبط با برطرف کردن نقض مشخص بپردازند و حق استفاده از واقعه وجود نقض بعنوان دلیل برای دخالت و متوقف و یا محدود کردن سایر فعالیت های قانونی سرمایه گذاران خارجی و (یا) شرکتی با سرمایه گذاری خارجی را ندارند.
6. بر طبق مقررات تعیین شده توسط قانونگذاری ترکمنستان ادعانامه های ارگان های (ادارات) قدرت دولتی، محلی اجرائی و خودمختاری محلی که با قانون جاری (حاضر) تناقض دارد و حقوق سرمایه گذاران خارجی و شرکت هایی با سرمایه گذاری خارجی را نقض می کند، بی اعتبار و اقداماتی مبتنی بر آنها غیر قانونی شناخته (دانسته) می شود.
 ماده 20: تضمین تأمین رژیم روادیدی و اقامت در خاک ترکمنستان
1. شخصیت های حقیقی خارجی و شخصیت های بدون تابعیت و نیز نمایندگان آنها، نمایندگان شخصیت های (نهادهای) حقوقی خارجی ، سازمان های بین المللی و کشورهای خارجی که سرمایه گذار خارجی می باشند، اتباع کشورهای خارجی که در شرکت هایی با سرمایه گذاری خارجی و (یا) شعب و دفاتر نمایندگی شخصیت های (نهادهای) حقوقی خارجی مشغول به کار هستند، و اعضای خانواده آنها که مرتبط با انجام فعالیت سرمایه گذاری در کشور ترکمنستان قرار دارند ، برای موارد زیر محق هستند:
1) اخذ روادید مکرر به مدت حداقل یک سال؛
2) حرکت آزاد در سراسر ترکمنستان باستثنای مناطقی که شرایط و مقررات اقمت در آنها توسط قانونگذاری ترکمنستان تعیین می گردد. روادید ورودی و مجوز برای شخصیت های حقیقی خارجی و شخصیت های بدون تابعیت و نیز نمایندگان آنها، نمایندگان شخصیت های (نهادهای) حقوقی خارجی ، سازمان های بین المللی و کشورهای خارجی که سرمایه گذار خارجی می باشند، اتباع کشورهای خارجی که در شرکت هایی با سرمایه گذاری خارجی و (یا) شعب و دفاتر نمایندگی شخصیت های (نهادهای) حقوقی خارجی مشغول به کار هستند و اقامت در ترکمنستان به مدت احداث و به بهره برداری رسانیدن پروژه هایی در منطقه آزاد اقتصادی دارند، بطور سریع تأیید شده توسط کابینه وزرای ترکمنستان صادر می شود.
2. شخصیت های حقیقی خارجی و افراد بدون تابعیت که سرمایه گذار خارجی می باشند و کاملاً صاحب شرکت هایی با سرمایه گذاری خارجی هستند، حق محل اقامت دائم در ترکمنستان بر طبق مقررات تعیین شده توسط قانونگذاری ترکمنستان را دارا می باشند.
 ماده 21: تضمین استفاده از درآمد و سود در خاک ترکمنستان و انتقال آنها به خارج از مرزهای ترکمنستان
1. سرمایه گذاران خارجی و شرکت هایی با سرمایه گذاری خارجی حق باز کردن حساب بانکی به ارز ملی (منات) و ارز خارجی در نزد بانک هایی در خاک ترکمنستان بر طبق قانونگذاری ترکمنستان را دارا می باشند.
2. سرمایه گذاران خارجی و شرکت هایی با سرمایه گذاری خارجی پس از پرداخت مالیات و سایر مبالغ اجباری پیش بینی شده توسط قانونگذاری ترکمنستان، حق استفاده آزاد از درآمد و سود در خاک ترکمنستان از جمله برای (تجدید) سرمایه گذاری مجدد با اهداف غیر متضاد با قانونگذاری ترکمنستان و همچنین انتقال بلامانع درآمد، سود و دیگر مبالغ (وجوه) به ارز خارجی دریافت شده بطور قانونی مرتبط با اجرای (انجام) سرمایه گذاری قبلی توسط آنان، از جمله مبالغ زیر به خارج از مرزهای ترکمنستان را دارا می باشند:
1) درآمد حاصل از سرمایه گذاری های خارجی دریافت شده بصورت سودها ، حق السهم ها، در صدها (بهره ها) و سایر درآمدها ؛
2) مبالغ (وجوه) بابت اجرای (انجام) تعهدات شرکت با سرمایه گذاری خارجی و یا شعب شرکت خارجی بر اساس قرارداد و دیگر معاملات؛
3) مبالغ (وجوه) دریافت شده توسط سرمایه گذار خارجی مرتبط با انحلال شرکت با سرمایه گذاری خارجی و یا انتزاع (جدائی، دور ساختن) اموال (دارایی های) سرمایه گذاری ، و حق مالکیت و حق استثنائی بر (برای) نتایج فعالیت فکری؛
4) جبران (غرامت، تلافی) پیش بینی شده در ماده 26 قانون جاری.
3. تبدیل وجوه (پول) و همچنین انتقال وجوه به ارز خارجی به ترکمنستان و از ترکمنستان مرتبط با سرمایه گذاری های خارجی توسط سرمایه گذاران خارجی و شرکت هایی با سرمایه گذاری خارجی بر طبق قانونگذاری ترکمنستان صورت می گیرد.
 ماده 22: تضمین گذار حقوق و تعهدات سرمایه گذاران خارجی و شرکت هایی با سرمایه گذاری خارجی به شخصیت های دیگری
1. بر طبق قانون مدنی ترکمنستان سرمایه گذاران خارجی و شرکت هایی با سرمایه گذاری خارجی حق دارند حقوق و تعهدات خود ، از جمله انجام کاهش (تخفیف) مطالبات و (انجام) انتقال بدهی را بر اساس قرارداد به شخصیت دیگری واگذار بکنند.
2. اگر دولت خارجی و یا اداره دولتی نماینده (صلاحیت دار) آن انجام پرداخت به نفع سرمایه گذاران خارجی و (یا) شرکت هایی با سرمایه گذاری خارجی بر اساس تضمین – قرارداد و یا بیمه – که بابت اجرای (انجام) سرمایه گذاری در خاک ترکمنستان به آنان واگذار شده است، بکند، و حقوق (مطالبات تخفیف می شوند) سرمایه گذاران خارجی و (یا) شرکت هایی با سرمایه گذاری خارجی بر سرمایه گذاری های خارجی قید شده به همین دولت خارجی و یا ارگان دولتی نماینده (اداره صلاحیت دار) واگذار می شود، پس ترکمنستان قانونیت (قانونی بودن) اینچنین گذار حقوق (تخفیف مطالبات) بر طبق قرارداد بین المللی را که شرکت کنندگان آن دولت خارجی مذکور و ترکمنستان می باشند، معتبر می داند (شناسائی می کند).
 ماده 23: تضمین محفاظت از حقوق مالکیت فکری
انجام (فراهم) حقوق مالکیت فکری سرمایه گذاران خارجی و شرکت هایی با سرمایه گذاری خارجی و محافظت از آنها بر طبق قانونگذاری ترکمنستان تأمین می شود.
 ماده 24: تضمین دسترسی سرمایه گذاران خارجی و شرکت هایی با سرمایه گذاری خارجی به اطلاعات
1. سرمایه گذاران خارجی و شرکت هایی با سرمایه گذاری خارجی حق دسترسی به اطلاعات بر طبق مقررات تعیین شده توسط قانونگذاری ترکمنستان را دارند.
2. بخش نامه های حقوقی نرماتیف (قوانین) ترکمنستان که گوشه ای از آنها به طریقی به منافع سرمایه گذاران خارجی و (یا) شرکت هایی با سرمایه گذاری خارجی می رسد، باید برای آنها قابل دسترس باشد و در مواردی که مستقیماً توسط قانونگذاری ترکمنستان پیش بینی شده باشد، باید منتشر شود.
 ماده 25: تضمین عود (پس دادن) سرمایه گذاری های خارجی مرتبط با قطع فعالیت سرمایه گذاری
1. سرمایه گذاران خارجی و شرکت هایی با سرمایه گذاری خارجی حق قطع فعالیت سرمایه گذاری در ترکمنستان را دارند. سرمایه گذاران خارجی و شرکت هایی با سرمایه گذاری خارجی پس از قطع فعالیت سرمایه گذاری از حق عود آزاد دارائی و موجودی های خود بصورت ارزی و یا طبیعی که در نتیجه انجام (اجرای) سرمایه گذاری های خارجی دریافت شده، بدون خسارتی برای انجام تعهدات سرمایه گذاران خارجی و شرکت هایی با سرمایه گذاری خارجی نسبت به ترکمنستان و یا دیگر طلبکاران (وام دهندگان) برخوردار است.
2. عود دارائی و موجودی های سرمایه گذاران خارجی و شرکت هایی با سرمایه گذاری خارجی می تواند بر اساس رأی دادگاه در موارد تعیین شده توسط قوانین ترکمنستان موتقف شود.
 ماده 26: تضمین غرامت )جبران(به هنگام ضبط تاوان (جبرانی، تاوانی) اجباری اموال (دارائی و موجودی)
1. ضبط تاوان (تاوانی) اجباری اموال سرمایه گذاران خارجی و شرکت هایی با سرمایه گذاری خارجی بصورت مصادره برای مالکیت و یا استفاده موقت دولت تنها در موارد پیش بینی شده با اهداف برطرف کردن موارد فورس ماژور از جمله آفات طبیعی، سوانح، اپیدمی و آفات حیوانی و اثرات آنها مجاز است.
2. به هنگام قطع فعالیت مواردی که مرتبط با آنها مصادره انجام گردید، سرمایه گذاران خارجی و شرکت هایی با سرمایه گذاری خارجی حق طلبیدن عود اموال (دارائی و موجودی های) محافظت شده به شرط عود مبالغ غرامت (جبران ، تاوان) دریافت شده توسط آنان برای اموال مصادره شده باستثناء خسارات ناشی از تنزل قیمت اموال محافظت شده را دارا می باشند.
3. به هنگام مصادره اموال سرمایه گذاران خارجی و شرکت هایی با سرمایه گذاری خارجی غرامت (جبران ، تاوان) باید :
1) بلاتأخیر به ارز خارجی و بنابه تمایل سرمایه گذار به خارج از کشور منتقل شود؛
2) مطابقت با قیمت بازاری سرمایه گذاری در زمان تصمیم گیری در خصوص مصادره داشته باشد.
4. ارزیابی اموال مورد مصادره و خسارات ناشی از تنزل قیمت آن توسط اداره صلاحیت دار و یا ارزیابی کننده مستقل بر طبق مقررات قانونگذاری ترکمنستان صورت می گیرد.
 5. حل و فصل اختلافاتی در خصوص قانونیت (قانونی بودن) مصادره اموال و جبران خسارات به هنگام مصادرات اموال بر طبق مقررت پیش بینی شده توسط ماده 29 قانون جاری (حاضر) انجام می شود.
 ماده 27: مسئولیت برای عدم رعایت قانونگذاری ترکمنستان در خصوص سرمایه گذاری خارجی
1. مسئولین ارگان های (ادارات) قدرت دولتی، محلی اجرائی و خودمختاری محلی که قانونگذاری ترکمنستان در خصوص سرمایه گذاری های خارجی را رعایت نکردند، بر طبق قانونگذاری ترکمنستان پاسخگو می باشند.
2. سرمایه گذاران خارجی و شرکت هایی با سرمایه گذاری خارجی به هنگام انجام فعالیت سرمایه گذاری در خاک ترکمنستان باید قانونگذاری ترکمنستان و نیز تعهدات خود در راستای اجرای پروژه های سرمایه گذاری را رعایت بکنند. سرمایه گذاران خارجی و شرکت هایی با سرمایه گذاری خارجی در صورت عدم رعایت قانونگذاری ترکمنستان و تعهدات قراردادی بر طبق قانونگذاری ترکمنستان و شرایط قرارداد عقد شده پاسخگو می باشند.
3. اموال (دارائی و موجودی های) سرمایه گذاران خارجی، شرکت هایی با سرمایه گذاری خارجی و شعب شخصیت های (نهادهای) حقوقی خارجی، از جمله ابزارهای (اعتبارات) استفاده (جلب) شده و حقوق مالکیت می تواند توسط آنها بعنوان ابزارهایی برای تأمین تعهدات بر طبق قانونگذاری ترکمنستان مورد استفاده قرار بگیرد.
4. شخصیت (نهاد) حقوقی خارجی برای فعالیت شعبه و یا دفتر نمایندگی تأسیس شده توسط او در خاک ترکمنستان بر طبق مقررات پیش بینی شده در قانونگذاری ترکمنستان مسئولیت دارد.
 ماده 28: مسئولیت ترکمنستان برای سرمایه گذاری خارجی
ترکمنستان در قبال تعهدات سرمایه گذاران خارجی و شرکت هایی با سرمایه گذاری خارجی پاسخگو نمی باشد به جز (در) مواردی که این تعهدات توسط دولت تضمین شده است.
 ماده 29: حل و فصل اختلافات

https://danasabt.ir/%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%b3%d8%b1%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%87-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa/


اختلافاتی که مرتبط با اجرای (انجام) سرمایه گذاری های خارجی در خاک ترکمنستان بروز می شود، از طریق مذاکرات و یا بررسی در دادگاه آراچی (واسطه) ترکمنستان و یا با توافق  طرفین در داوری حل و فصل می شود.
 مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در ترکمستان

  • ارائه درخواست کتبی جهت ثبت شرکت به آژانس سرمایه گذاری خارجی ترکمستان
  • ترجمه رسمی اساسنامه و آگهی تاسیس شرکت ایرانی به زبان روسی و ترکمی(به همراه اصل اساسنامه شرکت ایرانی جهت بررسی)
  • ارائه گزارش در خصوص انجام فعالیت های تجاری در ایران در یک سال اخیر به زبان روسی و ترکمی
  • ارائه اصل و ترجمه وکالتنامه محضری جهت دارا بودن حق امضا و اختیارات در ترکمستان
  • ارائه طرح توجیهی در خصوص فعالیت تجاری مورد نظر در ترکمستان به زبان روسی و ترکمنی
  • مهر شرکت
  • ارائه معرفی نامه از هیات مدیره شرکت جهت نماینده آن شرکت در ترکمنستان(ترجمه به زبان روسی و ترکمنی)
  • تصویر گذرنامه به همراه 4 قطعه عکس رنگی نماینده شرکت
  • معرفی از اتاق بازرگانی (ارائه کارت بازرگانی به همراه ترجمه رسمی به زبان روسی و ترکمنی)
  • ارائه معرفی از بانک عامل جهت شماره حساب ارزی و گزارش گردش حساب مشتری از بانک مربوط به زبان روسی
  • ارائه آخرین مفاصاحساب از اداره امور اقتصادی و دارایی(ترجمه به زبان روسی و ترکمنی)


:: بازدید از این مطلب : 374
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت دندان همان ماده فوق العاده ای است که به کمک آن می توان انواع مشکلات مربوط به دندان را رفع نمود. متخصص لمینت دندان رشت این ماده که در علم دندانپزشکی به نام کامپوزیت مشهور است در انواع رنگ ها وجود دارد و دندان پزشک با توجه به خصوصیات چهره و سن افراد و از همه مهم تر با توجه به درخواست آن ها کامپوزیت مناسب را انتخاب خواهد کرد.

مهم ترین کاربرد کامپوزیت دندان برای رفع زردی و در اصطلاح بلیچینگ دندان است. از دیگر کاربرد های کامپوزیت دیاستم است. دیاستم فرایندی است که طی آن به کمک کامپوزیت زردی و رنگ نامناسب دندان ها را از بین برده و درخشندگی و جلای اولیه را به آن ها باز می گردانند. به طور کلی از این مواد برای فرم دهی و ایجاد رنگ زیبا و مناسب در دندان ها استفاده می نمایند.

مراحل انجام کامپوزیت دندان

معمولا فرایند انجام کامپوزیت دندان در ۲ مرحله قابل اجرا می باشد.

مرحله ی اول

در مرحله نخست که مرحله معاینه نام دارد دندان پزشک مراجعه کننده را به صورت کامل مورد بررسی قرار می دهد. این معاینات شامل رابطه دو فک بالا و پایین نسبت به همدیگر، وضعیت سلامت دندان ها، وضعیت قرارگیری و فاصله های ایجاد شده میان دندان ها، وضعیت قرارگیری دندان ها نسبت به لب ها و یک سوم تحتانی صورت می باشند. نکته مهمی که در مرحله انجام معاینات توسط پزشک وجود دارد این است که این معاینات بر خلاف تصور اغلب افراد از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا اجرای کامپوزیت برای هر فردی با هر نوع شرایطی قابل اجرا نخواهد بود و در صورتی که دندان پزشک این موارد را رعایت نکند نتیجه نهایی مطلوب نخواهد بود و انتظارات افراد برآورده نمی شوند.

مرحله ی دوم

بعد از پایان مرحله اول می توان به جرات گفت که ۸۰ درصد کل کار انجام شده است زیرا فرایند قرار دهی مواد در میان و روی دندان ها کار چندان سخت و پیچیده ای نخواهد بود. معمولا انجام این کار در ۱ جلسه که تقریبا ۴ تا ۵ ساعت به طول خواهد انجامید قابل اجرا می باشد. البته مدت زمان لازم برای انجام این مرحله به سرعت عمل دندان پزشک و همکاری فرد مراجعه کننده بستگی دارد. لازم به ذکر است که در این بازه زمانی ۸ تا ۱۰ دندان قابل کامپوزیت می باشند.

میزان ماندگاری کامپوزیت دندان

ماندگاری کامپوزیت دندان تا حد زیادی به کیفیت مواد به کار برده شده توسط دندان پزشک و همچنین تکنیک به کار برده شده برای این کار و البته نحوه مراقبت افراد از دندان های شان بعد از انجام کامپوزیت بستگی دارد.‌ به طور کلی عمر مفید و ماندگاری کامپوزیت دندان در حدود ۴ تا ۵ سال می باشد که با رعایت نکات بهداشتی مرتبط با دهان و دندان و همچنین عدم مصرف دخانیات و کم کردن مصرف نوشیدنی های رنگی مانند قهوه و چای می توانند در طولانی تر شدن عمر کامپوزیت موثر باشند.

خبر خوبی که در این باره وجود دارد این است که کامپوزیت دندان قابل ترمیم بوده و می توان به کمک پولیش تا حد زیادی رنگ اولیه آن را بازگرداند. در صورت رعایت موارد مراقبتی کامپوزیت می تواند از خرابی و پوسیدگی دندان ها جلوگیری کند و افراد مجبور به استفاده از سایر تکنیک های ترمیم کننده دندان مانند ایمپلنت دندان نباشند.

چه افرادی واجد شرایط برای انجام کامپوزیت دندان می باشند؟

انجام تکنیک کامپوزیت دندان، راه موثر و قابل اطمینانی است برای داشتن دندان هایی زیبا. این زیبایی را می توان با رفع نامنظمی های جزئی و فاصله های نسبتا کم به دست آورد. سلامت دندان ها و سلامت لثه ها و عدم عفونت و چرک در آن ها می تواند افراد را در اولویت استفاده از این مواد قرار دهند.

به طور کلی اگر از آن دسته از افرادی هستید که دارای دندان های برجسته نمی باشید و به بهداشت دهان و دندان تان اهمیت می دهید و همچنین دارای نامنظمی های بیش از اندازه در دندان هایتان نمی باشید بهترین کاندیدا برای استفاده از کامپوزیت دندان می باشید.

https://drshamsdentist.com/%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

 

 

دلایل استحکام کامپوزیت

در صورتی که کامپوزیت دندان با مواد درجه یک و با کیفیت ساخته شود دارای استحکام و مقاومت قابل قبولی خواهد بود زیرا مواد ترکیبی که در ساخت آن به کار برده می شوند بعد از سفت شدن استحکام بسیار بالایی پیدا می کنند. در صورتی که در ترکیب کامپوزیت از مواد با کیفیتی استفاده شده باشد می توان از آن به عنوان بهترین راه برای برطرف کردن زردی و عیوب جزئی دندان ها بخصوص دندان های جلو استفاده کرد.

فیلر و ماتریس دو ذرات مهم و کاربردی هستند که در ساخت کامپوزیت مورد استفاده قرار می گیرند. فیلر به عنوان ماده پر کننده و ماتریس نیز به عنوان ماده پلیمری آلی در ساخت کامپوزیت نقش مهمی ایفا می کنند. علاوه بر این ها افرادی که خواهان اجرای کامپوزیت بر روی دندان های خود هستند باید برای انجام آن بهترین و با تجربه ترین دندان پزشک را برای این کار انتخاب نمایند.



:: بازدید از این مطلب : 358
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 مهر 1402 | نظرات ()